پیام شورای اروپایی ح آ ا بمناسبت فرارسیدن عید اضحی

 

سالی گذشت و عید تازه ، عید اطاعت ، عبادت و بندگی از راه رسید تا مسلمانان یکبار دیگر پیمان ابراهیمی را با حضور در رمی جمرات و منا و عرفات و مقام ابراهیم و هاجر تجدید نمایند.

هموطنان عزیز !

طاعات و عبادات تان قبول به درگاه الهی گردد! عید قربان یاد آور آزمایش‌های سخت و سنگین مخلص ‌ترین انسان‌ها و با شکوه‌ ترین مرتبه اثبات خضوع و گردن نهادن به امر پروردگار است. عیدی كه زایران کوی یار با درک عارفانه عرفات و وقوف با شعور مشعر الحرام ، با تضرع و دعا، قلب خود را آماده پذیرش رحمت الهی در روز عید عاشقی و بندگی خدا و پیروی از سنت نبوی می کنند. با هزار تاسف که مردم متدین و مسلمان ما سالهاست که ابراهیم گونه قربانی داده و بهترین فرزندان شانرا از دست داده ومیدهند. در نتیجه تلاش های ترقیخواهانه مردم افغانستان سرکوب گردیده ، مردم عذاب دیده و رنج دیده ما از حقوق شهروندی خود محروم و بخصوص زنان مظلوم افغانستان ازابتدایی ترین حقوق یعنی تحصیل و کار محروم گردیده اند.

فقر ، گرسنگی و بیکاری بیداد مینماید و برعلاوه وقوع حوادث طبیعی زلزله و سیلاب در برخی ولایات افغانستان و انزوای کشور در سطح بین المللی به این وضعیت آشفته افزوده شده که وضعیت وخیم مردم ما را وخیم تر ساخته است . به باور ما ، مردم متدین افغانستان سزاوار بهترین ها اند و به امید اینکه روزی فرابرسد تا صلح واقعی در کشور استقرار یافته ، کشور دموکراسی و راه پیشرفت و ترقی را اختیار نماید.

 شورای اروپایی ح آ ا به همین امید این جشن خجسته مسلمانان را به تمام هموطنان عزیز خویش تبریک و تهنیت گفته روزهای خوش عیدی را برای همه شان آرزو مینماید .

 

داود رزمیار

رییس شورای اروپایی حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۲۲ـ۰۹۰۷

 

Copyright ©bamdaad 2022