پیام شادباش حزب آبادی افغانستان به مناسبت اول جون، روز جهانی کودک

کودکان عزیز!

یازدهم جوزای سال۱۴۰۰ مطابق اول جون ۲۰۲۱ م  مصادف است با روز جهانی کودک.

به مناسبت این روز که جشن همه کودکان جهان است، بهترین تبریکات و شادباش های صمیمانه خود را به تمام اطفال نازنین افغانستان و جهان ، و خانواده های محترم شان تقدیم می دارم.

در افغانستان در شرایطی از روزجهانی کودک تجلیل می شود که با گذشت هر روز در کشور، جنگ، خشونت، جرایم سازمان یافته و فعالیت های تروریستی با حمایت مالی و لوژیستیکی استخبارات کشورهای منطقه، افزایش یافته، از اطفال، جوانان، زنان و مردان ما قربانی گرفته و بر درد، رنج و اندوه خانواده ها افزوده می شود و ادامه وضعیت موجود  زمینه های لازم را برای آموزش و پرورش تمام اطفال کشور محدود نموده و آن ها را با چالش های مختلف مواجه ، و از حقوق شان محروم ساخته است.

درکشور حدود سه و نیم میلیون طفل افغان از آموزش و پرورش بازمانده و در حدود ۳ میلیون طفل مصروف کارشاقه می باشند. شمار زیادی ازمهاجرین و بیجا شده گان داخلی و اطفال کوچی ها ازحق آموزش و پرورش محروم اند، تعداد زیادی از خانواده های که والدین معتاد دارند  متاسفانه اطفال شان نیز به مواد مخدر معتاد می باشند، از اطفال زیر سن برای فروش مواد مخدر استفاده سو به عمل آمده و شماری از کودکان وطن تحت آموزش نظامی وتروریستی گروه های تروریستی قرار می گیرند. لیست این نوع موانع و محرومیت ها زیاد طولانی بوده ،  و ادامه این وضع ناهنجار مایه نگرانی عمیق ما و سایر وطنپرستان کشور میباشد.

حزب آبادی افغانستان منحیث سازمان سیاسی ملی ، دادخواه ، صلحدوست و آینده نگر بربنیاد اصول مرامی خود پیوسته دردفاع ازحقوق کودکان و نوجوانان کشور قرارداشته و در این راه خواستار تطبیق اصول و مندرجات کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون حقوق کودکان ( مصوب سال ۱۹۸۹ ) و قوانین پذیرفته شده در دفاع از حقوق کودکان کشور و فراهم آوری شرایط  مساعد زنده گی درصلح ، امنیت ، آموزش ، رفاه و مواظبت قانونی از آنها میباشد. در این زمینه ما از دولت  و ارگانهای مربوطه آن خواستار پابندی به تعهدات ملی و بین اللملی اش درپیریزی و تطبیق یک سیاست مردمی در برابر کودکان کشور میباشیم.

حزب آبادی افغانستان « جهت تربیت سالم جوانان وکودکان ( اعم از دختران و پسران ) بخصوص بازمانده گان قربانیان جنگ از طریق آموزش مجانی در تمام سطوح تعلیمی و تحصیلی » مبارزه می نماید و از ایجاد زمینه های لازم برای تربیت سالم اطفال و نوجوانان و تطبیق حقوق شان حمایت می کند.

یکباردیگر همصدا و همگام با سازمانها و کشورهای صلح دوست  روزجهانی کودک را تبریک گفته، آرزو میبریم تا کودکان در کشور جنگ زده ما و سراسر جهان در پناه صلح و آرامش از زنده گی مرفه و خوشبخت کودکانه برخوردار گردند.

 

پروفیسور داکتر محمد داوود راوش

رییس حزب آبادی افغانستان

 

 

بامـداد ـ ۴/ ۲۱ـ ۳۱۰۵

استفاده ازمطالب بامداد با ذکرماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2021