در افغانستان بر اثر اقدامات جنگی نیروهای ایتلاف امریکایی ۶۳۹ مورد قتل کودکان ثبت شده و ۱۸۲۲ کودک دیگر مجروح شده اند

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه در جمع خبرنگاران با اشاره به ادامه اقدام های جنگی نیروهای ایتلاف تحت رهبری امریکا در افغانستان، گفت : در جریان عملیات انجام شده جنگی شمار زیادی از غیرنظامیان افغان کشته و هزاران نفر دیگر مجروح شده اند.

زاخارووا گفت: کشتار مردم افغانستان به ویژه کودکان در عملیات نیروهای ایتلاف امریکایی نگران کننده است و رسانه های غربی- عربی از جمله سی ان ان و الجزیره نیز در برابر این قتل عام ها سکوت کرده اند.

 حضور پر رونقی امریکایی ها در افغانستان پایان یافته زاخارووا به استناد یک گزارش دفتر سازمان ملل برای کمک به افغانستان، گفت:  در ۹ ماه اخیر در جریان اقدامات نظامی نیروهای ایتلاف امریکایی در افغانستان ۲۵۶۲ غیرنظامی کشته و ۵۸۳۵ نفر دیگر مجروح شده اند.

وی افزود: خبرنگاران شبکه امریکایی سی.ان.ان که تصویر یک کودک سوریای را دردست گرفته و نمایش سیاسی برپا می کند، اما تصاویر ۲۵۶۲ فردی را که به دست نیروهای تحت فرماندهی امریکا در افغانستان کشته شده اند در دست نمی گیرد . وی افزود: در این کشتار آنچه که به شدت نگران کننده است افزایش شمار قتل کودکان است و بارها در این مورد هشدار داده ایم.

خانم زاخارووا با بیان این که این روند از سال ۲۰۱۳ در حال گسترش است، اظهار کرد: در ۹ ماه نخست سال جاری در افغانستان بر اثر اقدامات جنگی نیروهای ایتلاف آمریکایی ۶۳۹ مورد قتل کودکان ثبت شده و ۱۸۲۲ کودک دیگر مجروح شده اند که ۱۵ درصد بیش از سال گذشته است. سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: بسیاری از رسانه های غربی و عربی سفارش های سیاسی انجام می دهند که ماه اکتبر به آنها داده شده است. وی افزود: متاسفانه بر اثر اقدام های نیروهای ایتلاف امریکایی در افغانستان با طیاره و بمباران مناطق مسکونی، شمار تلفات غیرنظامیان به شدت افزایش یافته است.

دانشگاه به اصطلاح « اسلامی سعودی » در ننگرهار

عربستان سعودی در ولایت ننگرهار دانشگاه اسلامی به قیمت ۵۰۰ میلیون دالر می سازد  

مقامات ننگرهار خبر دادند که عربستان به ارزش ۵۰۰ میلیون دالر دانشگاه اسلامی را می سازد که بر علاوه علوم دینی، فعالیت های علمی از اعطا درجات علمی گرفته تا داکترا  را اعطا خواهد کرد. برای اعمار آن ۱۰۰ هکتار زمین در شهر غازی امان الله که در نزدیکی جلال آباد موقعیت دارد، تخصیص داده شده است. در سال ۲۰۱۴  توافقنامه اعمار دانشگاه و مسجد جامع در منطقه کوهی مرنجان در کابل عقد گردید که تا به حال در این عرصه هیچ نوع اقدام صورت نگرفته است. /اسپوتنیک

 

سفیر افغانستان در برلین: المان پناه جویان افغان را در گروه‌های ۵۰ نفری اخراج می‌ کند

سفیر افغانستان در برلین اعلام کرد که پناهجویان افغان که درخواست‌ آنها توسط دولت المان پذیرفته نشود، در قالب گروه‌های ۵۰ نفری هر هفته به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

حمید صدیق  سفیر افغانستان در برلین گفت که نزدیک به ۲۰۰ هزار افغان در المان درخواست پناهنده گی دادند و کسانی که درخواست پناهنده گی آنها رد شده‌اند در گروه‌های ۵۰ نفری به افغانستان بازگردانده می‌شوند.

وی اظهار داشت: این افراد کسانی هستند که درخواست‌ شان در دادگاه‌های سه‌گانه المان پذیرفته نشده و این مسیری است که دولت افغانستان نیز نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

سفیر افغانستان در المان اذعان کرد: در خصوص رسیده گی به درخواست تمامی پناهنده گان افغان در المان امکانات لازم را در اختیار ندارد.

پیش از این نیز خانم زابینه اشپاررواسر نماینده ویژه المان در امور افغانستان و پاکستان، اعلام کرده بود که حدود ۵۰۰ هزار پناه جوی افغان وارد المان شده‌اند که بسیاری از آنها شرایط پناهنده گی را ندارند.

همچنین نصیر احمد اندیشه  معاون وزارت امور خارجه افغانستان خبر داده بود که دولت افغانستان و المان توافق کرده‌اند که هر هفته تعداد مشخصی از پناه جویان را به افغانستان بازگردانند.

پناه جویان افغانی که هم‌ اکنون در المان به ‌سر می‌ برند با راه‌اندازی تظاهرات در شهرهای بوخوم و آرس بیرگ از تصمیم دولت این کشور مبنی بر اخراج اجباری آنها نارضایتی خود را اعلام کردند.

بامداد ـ  رخداد های مهم کشور ـ ۲/ ۱۶ـ ۰۱۱۱