پیام همدردی حزب آبادی افغانستان با سیل ‌زده گان ولایت ننگرهار

 

 

حادثه‌ مهیب و خسارتبار سرازیرشدن سیلاب و توفان غیرمتر قبه و بدون پیشینه در ولسوالی های سرخرود، بتی کوت  و بهسود ولایت ننگرهار، جمعی از هموطنان عزیزمان را دچار آسیب های جانی و مالی کرده است.

براساس اطلاعات نشرشده  دراین حادثه المناک تا حال ۴۷ تن جان باخته و بیش از ۳۵۰ تن دیگر زخم برداشته ، ۴۰۰ منزل رهایشی به کلی ویران  و زیادتر از ۳ هزار هموطنان ما بی خانمان شده اند. علاوتاْ در این حاذثه رقم قابل ملاحضه ایی از مواشی نیز تلف شده است .

حزب آبادی افغانستان با ابراز همدردی به مصیبت ‌دیده گان این حادثه ، مراتب تسلیت عمیق خود را پیشکش نموده ، برای خانواده های عزادار صبر و شکیبایی ، و برای مجروحین سلامتی آرزو مینماید.

ما درحالیکه از تلاش گروه های امدادی مردمی برای کمک به سیل ‌زده گان تشکر میکنم با  درنظرداشت افزایش رقم حوادث ناگوار طبیعی درکشور و جهان از مسوولین امارت ، نهاد های موظف برای حفظ محیط زیست در افغنستان ، موسسات بین المللی بخصوص سازمان ملل متحد ، جامعه جهانی ، نهادهای اجتماعی و مدنی ، مسوولین رسانه ها و کافه مردم نجیب و زحمتکش افغانستان تقاضا مینماییم تا مساله حفظ محیط زیست را در محراق توجه شان قراردهند.

جلوگیری از آلوده گی آب ، خاک و هوای و زنده گی دریک محیط زیست سالم حق انسانی مردم و نسل های آینده کشور میباشد.

حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۴ـ ‍۱۷۰۷ 

Copyright ©bamdaad 2024