دروغ ها و افسانه ها پیرامون درگیری مسلحانه اسراییل درغزه

 



یانیس واروفاکیس



دوستان،

تبریک و تشکر از اینکه علیرغم تهدیدها، علیرغم حضور پولیس زره پوش در مقابل محل برگزاری، علیرغم حضور گسترده مطبوعات المان، علیرغم دولت المان، علیرغم سیستم سیاسی المان که شما را به دلیل حضور در اینجا مورد سرزنش قرار می دهد، اینجا هستید.
اخیراً یک روزنامه نگار المانی از من پرسید :چرا برگزاری یک کنگره فلسطین *، آقای واروفاکیس؟  من با سخنان حنان العشراوی پاسخ می دهم: « ما نمی توانیم به کسانی که به سکوت واداشته شده اند اعتماد کنیم که از رنج خود برای ما بگویند.»
امروز استدلال العشراوی غم انگیزترهم تأیید و هم تقویت شده است: زیرا ما نمی توانیم به کسانی که به سکوت واداشته شده اند، به کسانی که قتل عام شده اند و گرسنگی می کشند، تکیه کنیم تا از قتل عام و گرسنگی برای ما بگویند. اما دلیل دیگری هم برای کنگره فلسطین وجود دارد: زیرا انسان های شریف، المانی ها، به سمتی خطرناک به سوی جامعه یی بی قلب سوق داده می شوند، و در حالی که یک نسل کشی دیگر به نام این کشور و با همدستی آن انجام می شود.
من نه یهودی هستم و نه فلسطینی. اما من به طرز باورنکردنی افتخار میکنم که در اینجا در میان یهودیان و فلسطینی ها هستم ، صدای خود را برای صلح و حقوق بشر جهانی با صداهای یهودی برای صلح و حقوق بشر جهانی متحد کنم ، همراه با صداهای فلسطینی برای صلح و حقوق بشر جهانی. اینکه ما امروز اینجا با هم هستیم، گواه این است که همزیستی نه تنها ممکن است، بلکه در حال حاضر اتفاق می افتد. همین الان.
«چرا یک کنگره یهودی نه، آقای واروفاکیس؟»، همان روزنامه نگار المانی که ظاهراً خودش را باهوش می دانست از من پرسید. من مشکلی با سوال او نداشتم. زیرا اگر حتا یک یهودی به خاطر یهودی بودن مورد تهدید قرار گیرد، من ستاره داوود را بر روی سینه خود می گذارم و بدون قید و شرط همبستگی خود را ارایه می دهم. برای روشن تر کردن موضوع: اگر یهودیان در جایی از جهان مورد حمله قرار گیرند، اولین کسی خواهم بود که برای برگزاری یک کنگره یهودی برای اعلام همبستگی خود تلاش می کنم. به همین ترتیب اگر فلسطینی ها به دلیل فلسطینی بودن قتل عام شوند (  طبق این عقیده اکنون آن فلسطینی هایی که  مرده اند باید همه عضو حماس بوده باشند ) من کوفیه خود را می پوشم و همبستگی خود را اعلام می کنم، به هر قیمتی که تمام شود. حقوق بشر جهانی یا جهانی است یا هیچ چیز نیست. در این راستا، من به سوال روزنامه نگار المانی با چند سوال خودم پاسخ دادم:
آیا دو میلیون یهودی اسراییلی که ۸۰ سال پیش از خانه های خود به یک زندان روباز پرتاب شدند، هنوز در این زندان روباز بدون دسترسی به دنیای خارج، با حداقل غذا و آب، بدون شانس برای یک زنده گی عادی، بدون امکان سفر به جایی، و برای ۸۰ سال به طور مرتب بمباران می شوند؟

نه !
آیا یهودیان اسراییلی عمداً توسط یک ارتش اشغالگر گرسنه نگه داشته می شوند، در حالی که فرزندانشان روی زمین می غلتند و از گرسنگی فریاد می زنند؟

نه !
آیا هزاران کودک زخمی یهودی بدون پدر و مادر بازمانده وجود دارد که در میان ویرانه های خانه های سابق خود می خزند؟

نه !
آیا یهودیان اسراییلی امروز توسط مدرن ترین هواپیماها و بمب های جهان بمباران می شوند؟

نه !
آیا یهودیان اسراییلی نسل کشی کاملی را در اندک زمینی که هنوز می توانند آن را مال خود بدانند تجربه می کنند، جایی که دیگر درختی برای سایه گرفتن یا میوه ای برای خوردن وجود ندارد؟

نه !
آیا امروز کودکان یهودی اسراییلی به دستور یک کشورعضو سازمان ملل متحد توسط تک تیراندازان کشته می شوند؟

نه !
آیا یهودیان اسراییلی امروز توسط باندهای مسلح از خانه های خود رانده می شوند؟

نه !
آیا اسراییل امروز برای بقای خود می جنگد؟

نه !
اگر پاسخ هر یک از این سوالات مثبت بود، من امروز در کنگره همبستگی یهودیان شرکت می ‌کردم.
دوستان، امروز ما دوست داشتیم با کسانی که دیدگاه‌ های متفاوتی با ما دارند، یک بحث مدنی، دموکراتیک و مبتنی بر احترام متقابل در مورد چگونگی دستیابی به صلح و حقوق بشر جهانی برای همه، یهودیان و فلسطینی‌ها، بادیه ‌نشین‌ها و مسیحیان از اردن تا مدیترانه داشته باشیم. متأسفانه، کل سیستم سیاسی المان تصمیم گرفته است که این اتفاق نیفتد.
دربیانیه ‌ای مشترک، نه تنها CDU/CSU یا FDP، بلکه  SPD** ، سبزها و به طور قابل توجهی دو رییس حزب چپ، برای اطمینان از اینکه چنین بحث متمدنی که در آن می ‌توان نظرات مختلفی داشت، هرگز در المان رخ نخواهد داد، با هم متحد شدند.
من به شما می‌ گویم: شما می‌ خواهید ما را ساکت کنید. ما را ممنوع کنید. ما را شیطانی جلوه دهید. ما را متهم کنید. به همین دلیل است که شما به ما چاره‌ای جز پاسخ گویی به اتهامات شما با اتهامات خودمان نمی‌ دهید. شما این را انتخاب کردید. نه ما.
شما ما را به نفرت یهودی‌ ستیزی متهم می ‌کنید. ما شما را به بهترین دوستان یهودی ‌ستیزان متهم می ‌کنیم، زیرا حق اسراییل برای ارتکاب جنایات جنگی را با حق دفاع یهودیان اسراییلی برابر می ‌دانید.
شما ما را به حمایت از تروریزم متهم می ‌کنید. ما شما را به معادل دانستن مقاومت مشروع در برابر یک دولت آپارتاید با جنایات علیه غیرنظامیان متهم می‌ کنیم. جنایاتی که من همیشه آنها را محکوم کرده‌ام و محکوم خواهم کرد، فارغ از اینکه چه کسی آنها را مرتکب شود ، فلسطینی‌ها، شهرک ‌نشینان یهودی، خانواده خودم، هرکس که باشد. ما شما را به عدم به رسمیت شناختن تعهد مردم غزه برای فروریختن دیوار زندان سر باز که ۸۰ سال است در آن محبوس شده‌اند متهم می‌ کنیم و این اقدام فرو ریختن دیوار شرم ( که به اندازه دیوار برلین غیرقابل دفاع است ) را با اقدامات تروریستی برابر می ‌دانید.
شما به ما اتهام می ‌زنید که تروریزم حماس در ۷ اکتوبر را کم اهمیت جلوه می ‌دهیم. ما به شما اتهام می ‌زنیم که پاکسازی قومی ۸۰ ساله فلسطینیان توسط اسراییل و ایجاد یک سیستم آپارتایدی زره‌ پوش در اسراییل/ فلسطین را کم اهمیت جلوه می ‌دهید. ما به شما اتهام می ‌زنیم که سال‌ ها حمایت نتانیاهو از حماس برای خرابکاری در راه حل دو دولتی که ادعا می‌ کنید از آن حمایت می ‌کنید را کم اهمیت جلوه می ‌دهید. ما به شما اتهام می ‌زنیم که تروریزم بی‌ سابقه ارتش اسراییل علیه مردم غزه، کرانه غربی و شرق بیت المقدس را کم اهمیت جلوه می ‌دهید.
شما به ما، سازمان ‌دهندگان کنگره امروز، اتهام می ‌زنید که به نقل از شما، « علاقه‌ ای به صحبت درباره امکانات همزیستی مسالمت ‌آمیز در خاورمیانه درسایه جنگ غزه نداریم ». آیا این جدی است؟ مگر عقل تان را از دست داده اید؟
ما شما را به حمایت از یک دولت المان متهم می ‌کنیم که پس از ایالات متحده، امریکا بزرگترین تامین کننده سلاح به دولت نتانیاهو است که می‌ خواهد با این کار فلسطینی‌ ها را قتل عام کند تا راه حل دو دولتی و همزیستی مسالمت آمیز بین یهودیان و فلسطینیان را غیرممکن سازد.
ما به شما اعتراض می‌ کنیم که هرگز به سوالی که هر المانی باید به آن پاسخ دهد، پاسخ نمی ‌دهید: چه مقدارخون فلسطینی باید ریخته شود تا حس گناه ­مشروع­ شما برای هولوکاست پاک شود؟
برای روشن شدن موضوع: ما به دلیل مخالفت با سیستم سیاسی و رسانه‌ های المان که برخلاف آنها، نسل‌ کشی و جنایات جنگی را فارغ از اینکه چه کسی آنها را مرتکب می‌ شود، محکوم می‌ کنیم، در کنگره فلسطین در برلین حضور داریم. ما آپارتاید در سرزمین اسراییل/ فلسطین را رد می ‌کنیم، صرف نظر ازاینکه چه کسی در قدرت باشد ، همانطور که آپارتاید در ایالت ‌های جنوبی امریکا یا افریقای جنوبی را رد کردیم. ما خواهان حقوق بشر جهانی، آزادی و برابری برای یهودیان، فلسطینی‌ها، بادیه‌ نشین‌ها و مسیحیان در سرزمین باستانی فلسطین هستیم.
و برای اینکه در مورد سوالات مشروع و مغرضانه ‌ای که همیشه باید آماده پاسخ گویی به آنها باشیم، شفاف‌ تر باشیم: آیا من جنایات حماس را محکوم می ‌کنم؟ من هر جنایتی را، صرف نظر از اینکه عامل یا قربانی چه کسی باشد، محکوم می‌ کنم. چیزی که من محکوم نمی‌ کنم، مقاومت مسلحانه در برابر سیستم آپارتایدی است که به عنوان بخشی از برنامه‌ ای آهسته سوز اما بی ‌وقفه پاکسازی قومی طراحی شده است. به عبارت دیگر: من هر حمله ‌ای به غیرنظامیان را محکوم می ‌کنم، در حالی که در عین حال هرکسی را که جان خود را برای فروریختن دیوار به خطر می‌اندازد، ستایش می‌ کنم.
آیا اسراییل برای بقای خود می ‌جنگد؟ نه، اینطور نیست. اسراییل یک کشور دارای سلاح هسته‌ای است. شاید مدرن ‌ترین ارتش جهان است و کل زرادخانه ماشین جنگی ایالات متحده امریکا  در پشت سر خود دارد. هیچ تناسبی بین تسلیحات حماس، گروهی که می ‌تواند به اسراییلی‌ها آسیب جدی وارد کند ندارد، حماس به هیچ وجه قادر به شکست ارتش اسراییل یا جلوگیری از ادامه نسل ‌کشی تدریجی فلسطینیان تحت سیستم آپارتایدی که با حمایت دیرینه امریکا و اتحادیه اروپا ساخته شده است، نیست.
آیا اسراییلی‌ها به حق از اینکه حماس آنها را نابود کند می ‌ترسند؟
البته که می ‌ترسند!

یهودیان هولوکاستی را تجربه کرده‌اند که به دنبال آن پوگروم ‌ها و یهودی ‌ستیزی عمیقی بود که قرن ‌ها اروپا و امریکا را فراگرفته است. طبیعی است که اسراییلی ‌ها اگر ارتش اسراییل تسلیم شود، در وحشت یک پوگروم جدید زنده گی کنند. دولت اسراییل با تحمیل آپارتاید به همسایگان خود و رفتار با آنها مانند انسان‌های پست، آتش یهودی ‌ستیزی را شعله ‌ور می ‌کند، متعصبان را در میان فلسطینی‌ها و اسراییلی‌هایی که فقط می‌ خواهند یکدیگر را نابود کنند، تقویت می ‌کند و در نهایت به ناامنی وحشتناکی که یهودیان را دراسراییل و دیاسپورا می‌ بلعد، دامن می ‌زند. آپارتاید علیه فلسطینیان یک ایده وحشتناک است وقتی صحبت از دفاع از خود اسراییل می‌ شود.
در مورد یهودی ستیزی:

یهودی ستیزی همیشه یک خطر واضح و حاضر است. و باید ریشه کن شود، به خصوص در میان صفوف چپ جهانی و فلسطینی هایی که برای حقوق مدنی فلسطینی ها مبارزه می کنند ، در سراسر جهان.
چرا فلسطینی ها به دنبال اهداف خود با وسایل مسالمت آمیز نیستند؟
آنها این کار را انجام داده اند. سازمان آزادیبخش فلسطین (پ ال اوـ ساف ) اسراییل را به رسمیت شناخته و ازمبارزه مسلحانه دست کشیده است. و آنها در ازای آن چه به دست آوردند؟ تحقیر مطلق و پاکسازی قومی سیستماتیک. این امر حماس را به وجود آورد و آن را در چشم بسیاری از فلسطینی ها به عنوان تنها جایگزین برای یک نسل کشی آهسته در سایه آپارتاید اسراییل جلوه داد.
اکنون باید چه کرد؟

چه چیزی می تواند صلح را به اسراییل/ فلسطین بیاورد؟
یک آتش بس فوری. آزادی همه گروگان ها: گروگان های حماس و هزاران نفر توسط اسراییل اسیر شده اند. یک روند صلح تحت نظارت سازمان ملل متحد، که با تعهد جامعه بین المللی برای پایان دادن به آپارتاید و تضمین حقوق برابر برای همه تقویت می شود. در مورد اینکه چه چیزی جایگزین آپارتاید خواهد شد، اسراییلی ها و فلسطینی ها باید بین راه حل دو دولتی و راه حل یک دولت فدرال سکولار واحد تصمیم بگیرند.
دوستان،

ما اینجا هستیم چون انتقام گرفتن به جای سوگواری اشتباه است. ما اینجا هستیم نه برای انتقام، بلکه برای تبلیغ صلح و همزیستی در اسراییل و فلسطین. ما اینجا هستیم تا به دموکرات ‌های المانی، از جمله رفقای سابق مان در حزب چپ، بگوییم که به اندازه کافی خود را شرمنده کرده‌اند ( که ظلم به اضافه ظلم مساوی حق نیست ) و اینکه اجازه دادن به اسراییل برای فرار از جنایات جنگی به التیام زخم‌ های گذشته المان کمکی نمی ‌کند.
فراتر از کنگره امروز، ما در المان وظیفه داریم گفتمان را تغییر دهیم. ما وظیفه داریم اکثریت قریب به اتفاق المانی ‌های شریف را متقاعد کنیم که حقوق بشر جهانی مهم ‌ترین چیز است. اینکه « هرگز دیگر» واقعاً به معنای «هرگزدیگر» است. برای هیچ کس، چه یهودی، چه فلسطینی، چه اوکرایینی، چه روسی، چه یمنی، چه سودانی، چه روآندایی ، برای همه، در همه جا.
در این راستا، خوشحالم که اعلام کنم حزب سیاسی المانی MERA25 از DiEM25***  در انتخابات پارلمان اروپا در جون آینده درانتخابات شرکت خواهد کرد  ( برای به دست آوردن صدای بشردوستان المانی که مشتاق هستند کسی در پارلمان اروپا المان را نماینده گی کند و همدستی اتحادیه اروپا را در نسل کشی محکوم کند ) همدستی که بزرگترین هدیه اروپا به یهودی ستیزان در اروپا و جاهای دیگر است.
من به همه شما سلام می رسانم و پیشنهاد می کنم که هرگز فراموش نکنیم که هیچ یک از ما آزاد نیستیم، تا زمانی که حتا یک نفر از ما در زنجیر باشد.

 

*پولیس فدرال به دلیل «احتمال حضور» واروفاکیس به عنوان سخنران در کنگره فلسطین، «اعلامیه تعقیب برای ممنوعیت ورود به المان» را در چارچوب قانون آزادی رفت و آمد اتحادیه اروپا صادر کرده است، همانطور که در پاسخ مقامات به وکلای این سیاستمدار که به دفتر  روزنامه « یونگه ولت» رسیده است، آمده است، این اقدام فقط در صورتی امکان پذیر است که «خطری برای امنیت و نظم عمومی» وجود داشته باشد. در صورت «حضور برنامه ریزی شده در کنگره به عنوان سخنران فعال» ، ممنوعیت ورود این سیاستمدار » بررسی می شد ـ یونگه ولت .

**احزاب حاکم : سوسیال دموکرات المان ، حزب سبزها و حزب دموکرات آزاد و

احزاب اپوزیسیون دموکرات میسحی ، اتحاد سوسیال مسیحی ـ بامداد

« دموکراسی در اروپا ـ جنبش ۲۰۲۵ـ  DiEM25»

*** MERA25 شاخه المانی جنبش ( Μέτωπο Ευρωπαϊκής Ρεαλιστικής Ανυπακοής Métopo Evropaïkís Realistikís Anypakoís  )  ـ بامداد

 

 بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۴ـ ‍۲۵۰۵ 

Copyright ©bamdaad 2024