ده‌ها هزارکوبایی درحمایت از مردم فلسطین در هاوانا راهپیمایی کردند!

 

ده‌ها هزار کوبایی پنجشنبه با راهپیمایی در مقابل سفارت امریکا در هاوانا، نسل‌ کشی اسراییل علیه فلسطینیان درغزه را محکوم کردند.

به گزارش رویترز، این راهپیمایی به رهبری میگویل دیاز کانل رییس جمهور کوبا و در امتداد مسیر ساحلی هاوانا که مقر دیپلوماتیک ایالات متحده امریکا در آن قرار دارد، برگزار شد.

در زمان حیات فیدل کاسترو رهبر فقید انقلاب کوبا راهپیمایی ‌هایی مشابه و با حضور گسترده مردم در اعتراض به تحریم‌ های ایالات متحده امریکا و دخالت در امورکوبا برگزار می ‌شد اما راهپیمایی روز پنجشنبه حامیان فلسطین ازنظر حضور مردمی، در بیش از یک دهه گذشته در این کشورسابقه نداشته است.

حاضران در این راهپیمایی با حمل پرچم‌ های فلسطین و بنرهایی در حمایت از مردم فلسطین، شعارهایی مانند « فلسطین آزاد»، «اسراییل نسل‌ کش» و « پیش به سوی آزادی فلسطین » سر دادند.

به نوشته رویترز، در حالی که کوبا با اسراییل روابط دیپلوماتیک ندارد اما برای دهه‌ها حامی قوی آرمان فلسطین بوده و بیش از ۲۰۰ پزشک فلسطینی را آموزش داده است.

آنت رودریگز یکی از استادان دانشگاه هاوانا با بیان اینکه ما اینجا هستیم و تصادفی نیست که مقابل سفارت ایالات متحده امریکا راهپیمایی کرده‌ایم، تاکید کرد: حمایت واشنگتن یکی از دلایل اصلی کشتار فلسطینی‌ها و نقض قوانین بین‌المللی توسط رژیم اسراییل است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میگویل دیاز کانل، رییس جمهوری کوبا در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر) نوشت: ما در راهپیمایی کوبا و جوانان فلسطینی درهاوانا شرکت کردیم تا همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کنیم.

وی در ادامه نوشت: قلب‌های ما همواره با فلسطین است. باشد که نسل ‌کشی فلسطینی‌ها توسط اسراییل با حمایت آشکار امریکا یکبار و برای همیشه پایان یابد. فلسطین باید آزاد شود.

رسانه‌ های محلی کوبا نیز گزارش کردند که این راهپیمایی حمایتی توسط « لیگ جوانان کمونیست UJC» کوبا با حضورصدها تن از جمله دانشجویان پزشکی فلسطینی که در این کشور امریکای لاتین تحصیل می‌ کنندبرگزار شد.

نخست وزیر کوبا و مقام‌ های سازمان‌ های سیاسی و جوانان این کشور نیز در این راهپیمایی حمایت از فلسطین شرکت کرده بودند./ص م

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۳ـ ‍۲۴۱۱

Copyright ©bamdaad 2023