واشنگتن به پرکردن شکاف در ارتش اوکرایین کمک میکند



راشل مارسدن


مزدوران غربی برای منافع واشنگتن در اوکرایین می میرند، این در حالی است که رییس جمهور جو بایدن به هموطنان خود هشدار داده است که از این درگیری دور بمانند. به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه کانال یک در حال حاضر مزدوران امریکایی بزرگترین گروه مزدوران خارجی در اوکرایین را تشکیل نمی دهد. در واقع، مزدوران پولندی و کانادایی اکثریت را دارند و پس از آن مزدوران امریکایی در جایگاه سوم قرار دارند.

وزارت دفاع روسیه تخمین می زند که تا اکنون حدود ۲۰۰۰ نفر از حدود ۷۰۰۰ داوطلب کشته شده اند.
گزارشی مبنی بر این است که آژانس اطلاعات مرکزی ایالات متحده امریکا (سیا) در تلاش است تا با استخدام مزدورانی از سراسر جهان، خلاهای موجود در خطوط دفاعی ارتش اوکرایین را پر کند تا در آنجا در منافع ایالات متحده امریکا  علیه روسیه بجنگد. این گزارش‌ها همچنین یک روند نگران ‌کننده را در میان مزدوران غربی در اوکرایین فاش می ‌کنند: تعداد کشته شدن سربازان بدون آموزش نظامی به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. احتمالاً این افراد از دور فکر می‌ کردند که این یک فیلم اکشن خوب از هالیوود است، تا اینکه گلوله‌های واقعی به سمت آنها فیر میشود
در یک داستان منتشر شده در ماه می در مورد دو مزدور کانادایی که برای « لژیون بین‌المللی» اوکرایین داوطلب شدند و در نبرد آرتموفسک (که اوکرایینی ‌ها آن را باخموت می‌ نامند) کشته شدند، CBC  فاش کرد که یکی از آنها قبلاً به عنوان پرستار در نیروهای مسلح کانادا خدمت کرده بود و در حال حاضر در عملیات جست و جو و نجات در خارکوف تصویرش ضبط شده است. کایل پورتر، یک جوان ۲۷ ساله اهل کلگری کانادا، قبلاً با فرستنده دولتی کانادا تماس گرفته بود.
« بگذارید ببینم چگونه در چند روز آینده زنده خواهم ماند»، او نوشت. « بار اول یک چرخ گوشت بود و برای این بار انتظار ندارم که بهتر شود. »  ممکن است فکر کنید که او حداقل در این مرحله رها شده است. اما نه، این رمبو نه.
سوال این است که چگونه می ‌توان به کانادایی‌ هایی که تجربه جنگیدن آنها توزیع پانسمان و بند زدن زخم‌ هاست، اجازه داد در یک جبهه جنگ واقعی خدمت کنند، در حالی که دولت کانادا به نظر می ‌رسد به ساده گی شانه هایش را بالا می ‌اندازد و بروی خود نمی ‌آورد. ما در مورد دولتی صحبت می‌ کنیم که یک قانون صفر-کووید را علیه عفونت عمدتاً قابل معالجه تصویب کرده است، اما اکنون به خود زحمت نجات یک کانادایی بی تجربه را از مرگی بسیار محتمل‌ تر در اوکرایین نمی ‌دهد.
در ماه می گذشته، CBC  همچنین در مورد یک نظامی کانادایی دیگر گزارش داد که فقط با نام مستعار سایه «Shadow»  شناخته می شد. او توصیف کرد که چگونه او و همرزمانش در دونباس بارها مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند. در حالی که «Shadow» ممکن است مانند نام یک شخصیت در یک فیلم هالیوودی در مورد یک مرد سخت گیر که به تنهایی عدالت را اجرا می کند، به نظر برسد، در واقع او یک تکنسین هواشناسی سابق است که « به عنوان داوطلب در اوکرایین برای اولین بار تجربه جنگ را به دست آورده است »، بر اساس گزارش این هواشناس احتمالاً نباید در موقعیتی قرارمیگرفت که توسط یک بم دستی از سنگر خود بیرون پرتاب شود.
علیرغم دانش او در مورد آب و هوا،«Shadow»  به نظر نمی رسد که با بازی بزرگ شطرنج جیوپلیتیک چندان آشنا باشد. « اگر ناتو مداخله می کرد، جنگ در کمتر از یک هفته تمام می شد، اما چون همه عقب نشینی کردند و تماشا کردند، اکنون می بینیم که همه ما در حال از بین رفتن هستیم ».
در واقع، یک رویارویی نظامی مستقیم ناتو با روسیه منجر به جنگ جهانی سوم و احتمالاً چند مرگ و میر غیرنظامی بیشتر از آنچه «Shadow» می تواند تصور کند، می شود.
به نظر نمی رسد که از آن زمان چیز زیادی تغییر کرده باشد. مزدوران « لژیون بین المللی » همچنان بطور گسترده ناتوان در جنگیدن هستند، به اندازه کافی پشتیبانی نمی شوند یا هر دو.
طبق گزارش فاکس نیوز، امریکایی کوپر«هریسون» اندروز در ماه اپریل گذشته در جریان نبرد آرتموفسک کشته شد. او به عنوان یک سرباز سابق تفنگدار دریایی با پنج سال تجربه نظامی توصیف شد. او در جنوری ۲۰۲۲ ترسایی از خدمت فعال در پایگاه تفنگدار دریایی کمپ لیجوین اخراج شد ( جایی که به عنوان تکنسین نگهداری سیستم های انتقال الکترونیکی خدمت می کرد). اندکی پس از آن، او به اوکرایین سفر کرد، جایی که به خط مقدم رفت تا اینکه توسط یک خمپاره کشته شد. بعد نوبت کیست؟ سرآشپزها را از ارتش های غربی استخدام کنید و آنها را به خط مقدم بفرستید؟
به گزارش کانال یک روسیه، دو مزدور امریکایی دیگر که اخیرا در نزدیکی خارکف دستگیر شده اند، از شناسایی ضعیف دشمن اوکرایین و عدم آماده گی برای نبرد شکایت دارند. یک نشانه نسبتا روشن از این که این نیز مورد است این است که «مربیان» امریکایی که به اوکرایین فرستاده می شوند، که همه آنها نیروهای ویژه قانونی با مهارت های رزمی و اطلاعاتی محسوب می شوند، در نهایت خیلی بهتر از اماتورها نیستند. فاکس نیوز در ماه می گذشته گزارش داد که نیکلاس مایمر، عضو سابق کلاه سبزها، زمانی کشته شد که موقعیت او در ارتیوموفسک شناسایی و مورد حمله اتش توپخانه قرار گرفت.
تعداد جنگجویان خارجی در اوکرایین به تدریج در حال کاهش است، یا به این دلیل که آنها کشته می شوند، یا به این دلیل که آنها قبل از مرگ به هوش می آیند و به خانه می روند. اکنون گزارش های تایید نشده ای از مطبوعات خاورمیانه منتشر شده است که سازمان های اطلاعاتی امریکا در حال استخدام گروه جدیدی از مزدوران در سوریه هستند.
ممکن است فکر کنیم که تلاش های ترکیه درسال های اخیر برای استخدام « شورشیان سوری»  آموزش دیده توسط سیا و پنتاگون برای جنگ داخلی لیبیا که توسط غرب آغاز شده است ، این مخزن استعداد ویژه را از بین برده است. اما تصور اقدامات ناامید کننده ای که اکنون برای زمان های ناامید کننده مورد نیاز است ، دشوار نیست.
واشنگتن آماده ارسال انبوه نیروها برای مبارزه با روسیه در اوکرایین نیست ، بنابراین مرگ « مربیان » امریکایی هنوز انحراف وحشتناکی از هنجار محسوب می شود. پس چرا هر کس ديگری از هر کشور ديگری بايد تحریک بشود يا اغوا شود که در جنگ ديگری برای رهبري واشنگتن بجنگد؟

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۲/ ۲۳ـ ‍۱۸۰۷

Copyright ©bamdaad 2023