محمود عباس محکوم میکند: ده‌ ها هزار کودک در زندان هستند، کدام قانون بین ‌المللی این را می ‌پذیرد؟

 

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین عصر جمعه در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بیان اینکه امریکا حمایت نامحدودی از اسراییل می ‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است، گفت: همچنین سازمان ملل متحد و کسانی که در این سازمان نفوذ دارند از اسراییل در برابر مجازات محافظت می ‌کنند.

 به گزارش پایگاه خبری فلسطین الیوم، محمود عباس افزود: اسراییل برای اشغال سرزمین‌های مان، کارزاری دیوانه ‌وار به راه انداخته و منابع ما را غارت کرده و دست ارتش و شهرک ‌نشینان تروریست را برای قتل و غارت مردم ما باز گذاشته است.

 رییس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: اسراییل فلسطینیان را مجبور می ‌کند که خانه‌های شان را ویران کرده یا بهای تخریب خانه‌های شان را بپردازند و اجازه تشکیل گروه ‌های تروریستی داده که اعضای کنست (پارلمان اسراییل) آنها را رهبری می کنند تا به فلسطینیان حمله کنند.

عباس با بیان اینکه اسراییل به دانش آموزان فلسطینی برنامه‌های درسی تحریف شده را تحمیل می ‌کند، گفت: ما اجازه آن را نمی ‌دهیم و این ناقض قوانین بین‌المللی است.

 وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: اسراییل مانع از برگزاری انتخابات ریاستی و پارلمانی فلسطینیان شده و به شهروندان بیت ‌المقدس اجازه شرکت در انتخابات را نمی ‌دهد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: سازمان ملل متحد و کسانی که در این سازمان نفوذ دارند از اسراییل در برابر مجازات محافظت می ‌کنند و این نشان می ‌دهد که در مورد اسراییل استانداردهای دوگانه وجود دارد.

 عباس اضافه کرد: رابطه ما با اسراییل بر این اساس خواهد بود که آنها نیروی اشغالگر بوده و ما ملتی تحت اشغال هستیم...اسراییل از زمان پیدایش علیه ملت فلسطین به جنایت پرداخته و ۵۲۴ روستای فلسطینی را ویران کرده و ۹۵۰ هزار فلسطینی را آواره کرده است.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین افزود: اسراییل در سال ۱۹۴۸ ترسایی و هنگام تاسیس اش، بیش از ۵۰ قتل عام مرتکب شد که به تعدادی از آنها نیز اعتراف کرده است.آخرین کشتار اسراییلی‌ها حمله موشکی به غزه بوده که طی آن ۶۷ کودک در بمباران‌های اسراییل کشته شدند. 

عباس افزود: از اسراییل می‌خواهیم که مسوولیت خود در ارتکاب کشتار و ویرانی روستاها و آواره کردن ساکنان این روستاها از سال ۱۹۴۸ ترسایی را بپذیرد.

 رییس تشکیلات خودگردان فلسطین: ما خواستار آن هستیم که سازمان‌ های تروریستی اسراییلی که فلسطینیان را هدف قرار می ‌دهند به عنوان سازمان تروریستی معرفی شوند.به دادگاه جنایی بین‌المللی مراجعه خواهیم کرد تا اسراییل مسوولیت جنایت‌ ها و سیاست‌هایش را متحمل شود.

 عباس افزود: این حق ماست که به دنبال ابزارهای دیگری برای دستیابی به حق و حقوق‌ مان و رسیدن به صلح باشیم. اسراییل چاره‌ دیگری برای ما باقی نگذاشته جز اینکه در کل روابط موجود با آن تجدید نظر کنیم.

 

وی همچنین خواستار عضویت کامل در سازمان ملل منحد و تلاش ‌های جدی برای تدوین یک طرح بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری به منظور دستیابی به صلح و ثبات در منطقه بر اساس قطعنامه‌ های بین‌المللی و ابتکار صلح عربی شد.

 رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در ادامه گفت: امریکا حمایت نامحدودی از اسراییل می ‌کند و آن را از بازخواست دور نگه داشته است. از امریکا، انگلیس و اسراییل می ‌خواهیم که به طور رسمی مسوولیت خود در ارتکاب جرم علیه ملت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

 عباس افزود: ما نمی‌پذیریم که تنها طرفی باقی بمانیم که به توافق‌های امضا شده با اسراییل در سال ۱۹۹۳ (اسلو) پایبند است. اینها توافقاتی است که دیگر عملا وجود ندارد.

 وی در مورد اسرای فلسطینی گفت: کلمات قادر به توصیف اسرای ما نیستند. آنها شهدای زنده هستند، آنها قهرمان و رهبران هستند و آزادی آنها وظیفه ‌ای است بر گردن ما و تا زمانی که به آزادی نرسند آنها را رها نمی‌ کنیم. ما فرزندان و خانواده‌ های آنها را رها نخواهیم کرد.

رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در حالی که تصاویری از دستگیری کودکان فلسطینی توسط رژیم اشغالگر را به حاضران نشان می ‌داد، گفت: ده‌ها هزار کودک در زندان هستند، کدام قانون بین ‌المللی این را می ‌پذیرد…؟

عباس افزود: اسراییل قوانین نژاد پرستانه ‌ای را وضع و از پاسخ گویی نیز فرار می ‌کند. اسراییل به سازمان‌ های حقوق بشری مستقل فلسطینی در برابر دیده گان تمام جهان تجاوز می ‌کند.

وی اضافه کرد، شورای امنیت سازمان ملل صدها قطعنامه در خصوص فلسطین صادر کرده که از جمله ۹۷ قطعنامه در شورای امنیت سازمان ملل صادر شده که هرگز اجرایی نشده‌اند.

 رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: دولت فلسطین رویه‌ هایی را برای پیوستن به سازمان‌های بین‌المللی از جمله سازمان هوانوردی و بهداشت جهانی آغاز خواهد کرد.

عباس افزود: اگر مانع تراشی در راستای پیوستن کامل ما به سازمان ملل متحد ادامه یابد، ضروری خواهد شد که به مجمع عمومی سازمان ملل متحد مراجعه کنیم.

وی در پایان گفت: به سوی سلاح، خشونت و تروریزم نخواهیم رفت اما از شما می‌ خواهیم که از ملت ‌مان حمایت کنید.

 

بامـداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۲ـ۲۵۰۹ 

Copyright ©bamdaad 2022