داده های آماری در باره بیماران کرونا در منطقه

 

در پاکستان:

براساس گزارش مرکز فرماندهی و مدیریت ملی پاکستان، طی شبانه ‌روز گذشته  ۱۹۲۳ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به ۹۳۰ هزار و ۵۱۱ نفر افزایش یافته است.

طی این مدت ۸۴ بیمار دیگر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در پاکستان جان باختند و شمار قربانیان به ۲۱ هزار و ۱۸۹ نفر رسید. تا اکنون ۸۶۰ هزار و ۳۸۵ نفر از بیماران کرونایی در این کشور سلامتی خود را بازیافته ‌اند.

در ایران :

براساس اعلام وزارت صحت عامه ایران در شبانه روز گذشته ۶۴۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده و ۱۲۸ بیمار دیگر نیز جان باخته‌ اند.

به گزارش وزارت صحت عامه ایران، از دیروز تا امروز (۵ جون ۲۰۲۱) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۶ هزار و ۴۴۲ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در این کشور شناسایی و ۹۷۳ نفر از آنها بستری شدند.

به این ترتیب مجموع بیماران کرونا در ایران به ۲ میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۵۱ نفر رسید.

همچنین طی یک روز گذشته، ۱۲۸ بیمار کووید-۱۹ جان خود را از دست داده و آمار جان باخته گان این بیماری به ۸۰ هزار و ۹۴۱ نفر افزایش یافت.

تا اکنون ۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۹۲ نفر از بیماران در ایران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها رخصت شده‌اند و ۳ هزار و ۸۰۸ نفر در بخش های مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت صحت عامه ایران، تا اکنون ۴ میلیون و ۱۷۸ هزار و ۱۲۵ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۵۷۹ هزار و ۹۳۴ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در این کشور به ۴ میلیون و ۷۵۸ هزار و ۵۹ دُز رسید.

بنا به اعلام وزارت صحت عامه ایران، تا اکنون ۲۰ میلیون و ۵۶۴ هزار و ۲۰۹ آزمایش تشخیص کرونا انجام شده و در حال حاضر ۱۶ شهر این کشور در وضعیت قرمز، ۲۰۱ شهر در وضعیت نارنجی و ۲۳۱ شهر در وضعیت زرد قرار دارند.

در ترکیه :

شمار قربانیان کرونا در ترکیه روند نزولی یافته و امروز به ۹۲ نفر کاهش پیدا کرد.

بنا به اعلام وزارت صحت عامه ترکیه، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هزار و ۱۶۱ بیمار کرونایی دیگر سلامتی خود را بازیافته یا روند قرنطینه‌ آنها پایان یافته است.

براساس این گزارش، مجموع بهبودیافته گان کرونا در ترکیه به ۵ میلیون و ۱۵۴ هزار و ۷۷۱ نفر رسید.

در این بازه زمانی ۲۱۶ هزار و ۱۵۶ تست کرونا در ترکیه انجام شد که از میان آنها ۶ هزار و ۱۲۶ مورد مثبت بوده است.

به این ترتیب، آمار کل مبتلایان به کووید-۱۹ در ترکیه به ۵ میلیون ۲۸۲ هزار و ۵۹۴ نفر رسید. ۱۱۴۷ نفر در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

از سوی دیگر، شمار قربانیان کرونا در ترکیه با فوت ۹۲ بیمار دیگر در یک روز گذشته به ۴۸ هزار و ۶۸ نفر رسید.

تاکنون در سراسر ترکیه ۵۵ میلیون و ۲۵۰ هزار و ۶۲۵ آزمایش کرونا انجام شده است.

بر اساس آمار هفتگی، میزان ذات‌الریه بیماران ۲،۸ درصد، تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی ۴۹،۹ درصد و بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها نیز ۶۲،۸ درصد بوده است

دراندونزیا:

وزارت صحت عامه اندونزیا از شناسایی ۶۵۹۴ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور خبر داده و اعلام کرد شمار کل مبتلایان به ۱ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۲۰۶ نفر رسید.

تعداد بهبودیافته گان در اندونزیا با اتمام روند درمان ۴ هزار و ۲۴۱ بیمار دیگر به ۱ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۷۸۴ نفر و شمار قربانیان نیز با فوت ۱۵۳ تن دیگر به ۵۱ هزار و ۴۴۹ نفر افزایش یافت.

در مالزیا:

وزارت صحت عامه مالزیا اعلام کرد که ۷ هزار و ۴۵۲ مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده و شمار مبتلایان به ۶۱۰ هزار و ۵۷۴ نفر رسیده است.

شمار بهبود یافته گان نیز با ترخیص ۶۱۰۵ نفر دیگر طی شبانه‌ روز گذشته به ۵۲۱ هزار و ۶۷۶ تن افزایش یافته است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته با فوت ۱۰۹ بیمار کرونایی دیگر در مالزیا شمار جان باخته گان به ۳ هزار و ۲۹۱ نفر رسید.

( ارقام بالایی مربوط به ۶ جون  ۲۰۲۱ میباشد ـ بامداد  )

منبع : تارنمای اناتولی

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۲۱ـ ۰۶۰۶

استفاده ازمطالب بامداد با ذکرماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2021