سخنرانی ولادیمیر پوتین در برابر اعضای مجمع فدرال پارلمان فدراسیون روسیه

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه گفت حتا اگر اوضاع اوکرایین متشنج نمی شد و رویدادهای کریمه رخ نمی داد  دستاویز دیگری برای جلوگیری از امکانات روزافزون روسیه، تاثیر گذاری بر آنها و بهتر از این استفاده از آنها در راستای منافع خود ابداع می کردند.

 

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیام سالانه خود که دربرابر اعضای پارلمان روسیه در تالار « گیورگییفسکی » کرملین ایراد نمود ؛ برمسایل مبرم سیاسی و اقتصادی روسیه و جهان درنگ نموده و دیدگاه های آنکشور از وضع پیچیده جهان را بیان نمود. بربنیاد گزارش رادیو صدای روسیه  وی با اشاره به اینکه کشورش وارد یک رقابت تسلیحاتی دیگر نخواهد شد تصریح کرد که ما به جهان واقعیت را می‌گوییم پس آنچه می‌گوییم، تصویر واقعی روسیه است، ما امنیت خود را بدون ورود به رقابت تسلیحاتی تضمین خواهیم کرد. ما راه‌ حل‌های غیر استاندارد داریم. ارتش ما مودب اما قدرتمند است.
رییس ‌جمهور روسیه تاکید کرد: ما راه  خود انزوایی و دیگرهراسی را در پیش نگرفته‌ ایم، چرا که این امر، نشانه ضعف است.
پوتین، درباره تحریم‌هایی که علیه کشورش تحمیل شده، گفت: تحریم‌ها به ما انگیزه می‌دهند تا زودتر به اهدافمان برسیم. درهای روسیه به روی همه جهان باز است اما ما بر منابع و توانمندی‌های خود اتکا خواهیم کرد.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه خاطرنشان کرد در روسیه برای فناوری های جدید و محصولات دارای قدرت رقابت بازار بزرگ و ذخایر طبیعی وجود دارد.
رییس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشوراعلام کرد آزاد برای رشد در اقتصاد ، عرصه امور اجتماعی و ابتکارات شهروندان بهترین پاسخ به محدودیت های خارجی و مشکلات داخلی است. پوتین افزود: « ما دارای افراد با استعداد ، با هوش و قادر به فراگیری سریع پدیده های نوین هستیم. در حال حاضر مهم ترین نکته، دادن امکان نشان دادن استعدادهای خود به شهروندان است. ..شهروندان هر چه فعال تر در سرو سامان بخشیدن به زنده گی خود شرکت کنند، از لحاظ اقتصادی و همچنین سیاسی مستقل تر شده و توان روسیه بالاتر خواهد رفت.»
به عقیده رییس جمهور روسیه تحریم ها برای همه از جمله اعمال کننده گان آنها مضر هستند.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه معتقد است شرکای خارجی مسکو حتی اگر اوضاع اوکراین متشنج نمی شد و رویدادهای کریمه رخ نمی داد، دستاویزهای دیگری برای منزوی کردن روسیه پیدا می کردند.
رییس جمهور روسیه در پیام سالانه خود روز پنج شنبه خود به پارلمان کشورضمن بیان این مطلب اعلام کرد: « باید به منافع قانونی تمام اعضای روابط بین المللی با احترام برخورد شود». در اینصورت موازین حقوقی و نه توپ، موشک یا هواپیماهای جنگی جهان را بطور مطمئن از درگیری های خونین مصوون نگاه خواهند داشت. پوتین گفت در اینصورت لازم نمی شد هیچ کشور با تهدید به انزوای مجازی یا تحریمات که برای همه از جمله اعمال کننده گان آنها مضر هستند، ترسانده شوند ورییس جمهور ضمن صحبت درباره تحریم ها علیه روسیه گفت حتا اگر اوضاع اوکرایین متشنج نمی شد و رویدادهای کریمه رخ نمی داد           « دستاویز دیگری برای جلوگیری از امکانات روزافزون روسیه، تاثیر گذاری بر آنها و بهتر از این استفاده از آنها در راستای منافع خود ابداع می کردند».

ولادیمیر پوتین راعلام کرد سپرموشکی جهانی در حال ایجاد توسط امریکا  نه فقط روسیه بلکه تمام جهانیان را تهدید می کند.
پوتین گفت:«  پس از خروج یکجانبه امریکا  از پیمان منع تولید موشک‌های ضد موشک بالیستیک که اساس بنیادی امنیت بین المللی و توازن قوای استراتژیک و ثبات بود، کار شدید برای ایجاد سپر موشکی جهانی امریکا  از جمله در اروپا ادامه دارد. این کار به خاطر امکان برهم خوردن همین توازن قوای استراتژیک نه فقط روسیه بلکه تمام جهانیان را تهدید می کند.»
رییس جمهور روسیه افزود: فکر می کنم این برای خود امریکا  نیز خطرناک باشد چون خیال خطرناک آسیب ناپذیری را به وجود آورده و تمایل به گرفتن تصمیمات یکجانبه را تقویت می کند که همانطوری که می بینیم، اغلب ناسنجیده هستند.»

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد امسال شهروندان روسیه « آزمایشاتی را پشت سر گذاشتند که فقط ملت بالغ و متحد و کشور واقعا مستقل و نیرومند از عهده آنها بر می آید». او گفت روسیه ثابت کرد که قادر است از هموطنان خود دفاع کند.
رییس جمهور روسیه گفت واکنش شهروندان کشور نسبت به حوادث سال حاکی از بلوغ و تشکل ملت روسیه است.
ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور گفت:« ما امسال آزمون هایی را پشت سرگذاشتیم که فقط ملت بالغ و متحد و کشور واقعا مستقل و نیرومند از عهده آنها بر می آید ».
ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد روسیه در عمل نشان داد که قادر است از هموطنان خود دفاع کند و با افتخار از حقیقت و عدالت دفاع کند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه ایراد پیام سالانه خود به پارلمان کشور را آغاز کرد. این مراسم در تالار « گیورگییفسکی » کرملین جریان دارد.
یک منبع در دفتر ریاست جمهوری روسیه به خبرگزاری ریا نووستی  اعلام کرد رییس جمهور روسیه همچون سال ۲۰۱۳ پیام خود را بطور مستقلانه تهیه کرده است.
طبق قانون اساسی روسیه، رییس جمهور هر سال پیام خود به پارلمان را در باره وضع کشور و جهات اصلی سیاست داخلی و خارجی ایراد می کند. در سال ۲۰۱۴ در رابطه با اوضاع دشوار بین المللی و اقتصادی توجه به این پیام بازهم بیشتر شده است. پوتین پیام خود را در شرایط کاهش ارزش روبل و پایین آمدن بهای نفت ایراد می کند که در نتیجه آن وزات توسعه اقصادی روسیه در گزارش خود در روز سه شنبه وضع آتی اقتصاد کشور را نامساعد پیش بینی کرده است.

صدای روسیه

بامداد ـ سیاسی ـ ۱۴/۳ ـ ۰۵۱۲