داکترمحمد اشرف غنی احمد‌زی رییس جمهور افغانستان‌ اعلام گردید

براساس گزارش منابع بین المللی آقای یوسف نورستانی رییس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان  امروز ۳۰ سنبله ۱۳۹۳ خورشیدی نتایج دور دوم انتخابات  ریاست جمهوری را اعلام  و داکترمحمد اشرف غنی احمدزی را به عنوان رییس جمهور افغانستان معرفی نمود.

افزون برآن دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان نیز اعلامیه ای را  در همین مورد  پخش و در آن از نتایج انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آقای داکتر اشرف غنی منحیث رییس جمهور برگزیده یاد کرد. در بخشی از این اعلامیه آمده است : « رییس جمهوری اسلامی افغانستان یکبار دیگر از اینکه روند طولانی انتخابات و گفت و گوها میان هر دو کاندیدای ریاست جمهوری به نتیجه رسیده اند، استقبال نموده و به داکتر اشرف غنی احمدزی رییس جمهور منتخب کشور تبریک میگوید.

رییس جمهور از شکیبایی بی مانند مردم افغانستان که با صبر و حوصله، خرد و بلوغ سیاسی خود را یکبار دیگر برای ثبات کشور به نمایش گذاشتند، تقدیر نموده برای ملت عزیز افغانستان سعادت و سربلندی آرزو نمود.

رییس جمهور کرزی برای رییس جمهور منتخب جناب داکتر محمد اشرف غنی احمدزی و رییس اجراییه جناب دوکتورعبدالله عبدالله بر اساس توافقات که میان آنها صورت گرفته است، آرزوی موفقیت نموده و تاکید کرد که وی به عنوان یک شهروند افغانستان آماده هرنوع همکاری با رییس جمهور و حکومت آینده کشور میباشد.»

اعلام نتایج انتخابات پس از توافق و دستینه کردن سند «  موافقت نامه میان دو تیم انتخاباتی در مورد ساختار حکومت وحدت ملی ـ مورخ ۲۹ سنبله سال ۱۳۹۳  » بین هر دو نامزد مقام ریاست جمهوری در حضور سفیرکبیر امریکا  آقای جیمز ب. کینگهم  و نماینده خاص سر منشی سازمان ملل متحد آقای بان کوبیش و امضا و تبادله  این سند  امروز در حضور حامد کرزی  به اگاهی مردم رسید.

انتشار خبر امضای توافقنامه  در باره تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان با استقبال  و رضایت مقامات دولتی ایالات متحده  روبروشد. سخنگوی کاخ سفید آقای جاش ارنست  پس از امضای توافقنامه گفت: «امضای این توافقنامه سیاسی به پایان‌ بخشیدن به بحران سیاسی در افغانستان کمک می‌کند و اعتماد به راه پیش رو را افزایش می‌دهد. ما از این توافقنامه پشتیبانی می‌کنیم و آماده‌ ایم برای تضمین موفقیت دولت آتی با آن همکاری کنیم».

بربنیاد گزارش دیگری قراراست که آقای اشرف غنی هفته آینده به عنوان رییس جمهورکشور حلف وفاداری یاد نماید.

در خور یاد است که بگو مگو های چند ماهه انتخاباتی باعث نگرانی های زیاد شهروندان گردیده و زنده گی اقتصادی کشور را به حالت رکود درآورده است. گرانی قیمت کالا های مصرفی مورد نیازمردم و دامن زدن روحیه  بی باوری  درچند ماه گذشته خسارت بزرگی بر پیکراقتصاد وابسته و مصرفی کشور وارد آورده است.

گزارشگر بامـداد

بامداد ـ سیاسی ـ ۱۴/۲ ـ ۲۱۰۹