پیام شادباش حزب آبادی افغانستان به مناسبت پیروزی تیم ملی فوتسال افغانستان

 

پیروزی تیم ملی فوتسال افغانستان بر تیم قرغیزستان در تایلند و راهیابی به رقابت ‌های جام جهانی فوتسال درسپتامبرسالروان به میزبانی ازبیکستان ، مایه خوشی و سربلندی مردم و ورزش دوستان افغان درسراسر جهان گردید . این بار اول است که تیم ملی فوتسال افغانستان به جام جهانی فوستال  (Futsal World Cup ) راه یافته ،افتخار دیگری بر لیست دستاوردهای ورزشکاران وطن اضافه نمود.

تیم ملی فوتسال افغا‌نستان که امسال برای نخستین ‌بار درجام ملت ‌های آسیا صعود کرده بود ، تا رسیدن به « جام جهانی فوستال » راه دشواری را پشت سر گذشتانده و پس ازشکست و پیروزی و پذیرش چلنج های بزرگتر به این افتخار تاریخی دست یافت . این پیروزی مایه خوشی و سرفرازی مردم افغانستان گردیده و همه خود را در این پیروزی شریک میدانند.

حزب آبادی افغانستان نیزخود را دراین دستاورد بااهمیت شریک دانسته ، این موفقیت را به اعضای پرتلاش تیم ملی فوتسال افغانستان و هموطنان گرانقدر صمیمانه تبریک و شادباش میگوید .

خوشبختانه درنتیجه عزم راسخ ، مسوولیت و سخت ‌کوشی جوانان عضو تیم ملی افغانستان ، مربی و مسوولین تیم این پیروزی بزرگ نصیب جوانان زحمتکش و با اراده ، ورزش دوستان و کافه ملت زحمتکش افغانستان گردید .

راه اندازی جشنهای شادی و سرور توسط هموطنان ما بدور از تعصبات قومی ، منطقه وی و  زبانی در زیر پرچم  پرافتخار سه رنگ ملی ما نشانده این حقیقت انکارناپذیراست که برخلاف برنامه های شیطانی دشمنان افغانستان ، اقوام وملیت های زحمتکش و متدین کشور درغم و شادی درکنارهم قرارداشته، افتخارات شانرا با هم شریک میدانند .

این پیروزی تاریخی جوانان افغان که اعتبار و جایگاه افغانستان را درجهان ورزش نشان میدهد ، مسوولیت های بیشتری را برعهده امارت اسلامی ، ورزش دوستان و مردم افغانستان قرار میدهد .

دستاوردهای تیم ملی فوتسال افغانستان نشان داد که جوانان افغان چه پسر و چه دختر ، دارای توانایی ها و پوتنسیال بزرگ درهمه عرصه های حیات اجتماعی میباشند . این وظیفه دولت ، نهادهای مسوول از جمله کمیته ملی المپیک افغانستان و خانواده هاست تا  شرایط لازم و امکانات بهتری را برای رشد و شگوفایی استعدادهای بزرگ ملی ما فراهم نمایند . جوانان افغان و ورزشکاران افغانستان نیازشدید به رهنمایی ، ایجاد ورزشگاه ها ، آموزگاران و مهمتر از همه امکانات مالی دارند. اگر این امکانات ازسوی دولت و نهادهای مسوول برای شان فراهم گردد ، بدون تردید ما درآینده شاهد پیروزی های بیشتر ورزشکاران افغان در رقابت های منطقه وی و جهانی خواهیم بود .

حزب آبادی افغانستان که پیوسته بر اهیمت ورزش در سلامتی جسمی و اجتماعی تاکید ورزیده است با استفاده از این فرصت باردیگر یادآور میشود که برای رفاه و سلامتی نسل جوان کشور و دوری آنها از خرافات ، تجمل پرستی ، پول دوستی ، کژروی های اخلاقی و زنده گی در آرزوهای زهراگین و جدا از مردم باید ازسوی دولت و ارگانهای مسوول آن ، نهادهای اجتماعی و سازمانهای بین المللی زمینه های لازم برای تربیت بدنی مردم  در سراسر کشور فراهم گردد.

به مناسبت این پیروزی تاریخی یکباردیگر تبریکات صمیمانه  مانرا به کافه ملت زحمتکش و پرغرور افغانستان ، بازیکنان و مسوولین تیم ملی فوتسال و همه ورزشکاران کشور پیشکش نموده ، ارزو میبریم همه روزه شاهد سرفرازی و پیروزی مردم و جوانان میهن باشیم .

 

با احترامات فایقه

حزب آبادی افغانستان

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۴ـ ‍۲۹۰۴

  Copyright ©bamdaad 2024