بیانیه فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری به مناسبت اول می 

 

 

 

فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری به مناسبت روز اول می ۲۰۲۲، به کارگران همه قاره‌ ها تبریک می‌ گوید، به همه کسانی که کارشان حتا در شرایط سخت به جلو راندن چرخ‌ دنده‌ های

زنده گی است و ادامه آن تولید همه کالاهای ضروری است.

کارگران مهاجر شیکاگو که در ماه می ۱۸۸۶ برای برپایی ۸ ساعت کار روزانه مبارزه  و جان خود را فدا کردند، راه را برای ادامه مطالبه حقوق طبقه کارگر جهانی هموار ساختند.

جنبش کارگری - طبقاتی بین ‌المللی از طریق صفوف فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری میراث مبارزات خود را ارج می ‌نهد و در هر شرایطی، به ‌رغم مشکلات، به مبارزه برای پوشش نیازهای معاصر کارگران و لغو استثمار و رهایی طبقه کارگر از بربریت سرمایه‌ داری ادامی می‌ دهـد.

در انتظار کنگره هجدهم

اول می ۲۰۲۲ ترسایی مصادف با هجدهمین کنگره جهانی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری است که در ۶، ۷ و ۸ می ۲۰۲۲ در روم برگزار می‌ شود. در روز اول ماه می ۲۰۲۲، این روز بسیار مهم برای طبقه کارگر جهانی، فعالان اتحادیه های کارگری از تمام گوشه و کنار جهان آماده خواهند شد تا برای شرکت در مهم‌ ترین رویداد طبقه ما: هجدهمین کنگره جهانی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری راهی روم شوند. برای متحد کردن نیروهای خود علیه بربریت سرمایه ‌داری و امپریالیزم.

فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری به اعضا و دوستان خود در سراسر جهان افتخار می ‌کند. در دوره گذشته، هیچ گوشه ‌ای از جهان نبوده است که با اقدامات طبقه کارگر مشخص نشده باشد و اعضای فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری در خط مقدم مبارزه قرار دارند، چه در خط مقدم تصمیم ‌گیری و چه در خط مقدم مبارزات اجتماعی و طبقاتی. این تجربه، بحث‌ ها و تصمیم های جمعی ما را در طول کنگره هدایت خواهد کرد.

در شرایط کنونی بحران عمیق اقتصادی سرمایه ‌داری و رقابت شدید بین مراکز مختلف امپریالیستی برای کنترول بازارهای جدید، قدرتمند ترین سلاح ما انترناسیونالیزم و همبستگی است. ما با کوبای قهرمان و با خلق فلسطین هستیم، ما همبستگی خود را با مردم ونزویلا، سوریه، لبنان و اوکرایین اعلام می ‌کنیم و خواستار پایان جنگ هستیم. هر ملتی حق دارد آزادانه و دموکراتیک درباره حال و آینده خود بدون دخالت امپریالیستی تصمیم بگیرد.

ما مداخله ناتو را که آتش جنگ در اوکرایین را شعله ‌ورتر می ‌کند، محکوم می ‌کنیم.

ما خواهان برچیده شدن ناتو هستیم که در ۲۵ سال گذشته دو جنگ را در اروپا به راه انداخته است: در یوگسلاویا در سال ۱۹۹۹ ترسایی و اکنون در اوکرایین، همان ‌گونه که باعث ایجاد جنگ در لیبیا، افغانستان و عراق شده است.

امروزه اگرچه فناوری و پیشرفت علمی به افزایش ثروت اجتماعی تولید شده کمک کرده است، اما شرایط زنده گی طبقه ما بدتر شده است. در همه کشورهای سرمایه‌ داری، کارفرمایان به دستاوردهای طبقاتی ما حمله می‌ کنند: دستمزدها، حقوق بازنشسته گی و امنیت اجتماعی را نابود می ‌کنند، همه‌چیز را خصوصی  می‌ کنند، حتا از حمله به حق مقدس اعتصاب دریغ نمی‌ کنند!

اعتصاب قوی ‌ترین سلاحی است که ما در دست داریم و اجازه نمی ‌دهیم کسی آن را محدود نماید، به حاشیه براند یا به یک کاغذ باطل تبدیل کند!

در مواجه با این وضعیت، فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری از کارگران، جنبش طبقاتی بین ‌المللی سندیکایی می ‌خواهد تا اعتصاب ‌های گسترده، تظاهرات، میتینگ ‌های اول ماه می در تمام کشورهای جهان و اقداماتی برای بزرگداشت قیام کارگری شیکاگو سازمان ‌دهی کنند، انترناسیونالیزم خود را به نمایش بگذارند و حقوق معاصر طبقه کارگر را در همه کشورها مطالبه کنند و هجدهمین کنگره جهانی فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری را طرح ‌ریزی نمایند.

مردان و زنان شاغل، جوانان، بیکاران، کارگران میاجر، پناهنده گان!

اول ماه می ۲۰۲۲ ترسایی باید گامی رو به جلو برای جنبش بین‌المللی کارگری و سندیکایی در همه کشورها، مناطق و بخش ‌ها باشد. ما از شما می‌ خواهیم که صدای خود را به جنبش طبقاتی همه کشورها پیوند دهید، صدای خود را به صدای فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری پیوند دهید. ما می‌ توانیم با مبارزه‌ جویی و انترناسیونالیزم مبارزه خود را برای روابط کاری بهتر، برای شرایط زنده گی بهتر، برای جامعه‌ ای بدون استثمار که در آن نیازهای طبقه کارگر و مردم در اولویت باشند، تقویت کنیم.

فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری  از اعضای خود، از دوستان خود و کارگران در سراسر جهان می ‌خواهد که پرچم مبارزات تاریخی خلق‌ ها را به اهتزاز درآورند و برای یک سال دیگر اعتصاب اول ماه می را به شکلی آبرومندانه که طبقه کارگر جهانی آن را برگزار می‌ کند، سازمان ‌دهی کنند.

همکاران و همراهان گرامی،

فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری یک گام فراتر می ‌رود و هجدهمین کنگره جهانی خود را سازمان ‌دهی می‌ کند، کنگره‌ای که مربوط به همه مبارزان صادق در تمام گوشه و کنار کره زمین است. ما از شما دعوت می‌ کنیم که به ‌طور گسترده در آماده‌ سازی آن، در تبلیغات آن، اما پیش از همه در تبلیغ تصمیم های آن شرکت کنید.

ما تمام نیروهای مبارز جنبش جهانی کارگری را برای جهانی بهتر متحد می ‌کنیم.

میعادگاه بعدی : روم ، از ۶ تا ۸ ماه می، کنگره اتحادیه های جهانی

 

آتن، ۲۶ اپریل ۲۰۲۲ ترسایی

 

منبع: سایت فدراسیون جهانی اتحادیه های کارگری

 

 

بامـداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۱/ ۲۲ـ ۱۰۰۵

استفاده ازمطالب بامداد با ذکرماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2022