جهانیان نسل کشی و تجاوز اسراییل را محکوم مینمایند 

 

۱ ـ «  فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری WFTU  » طی بیانیه ‌ای جنایات و نسل کشی مستمر توسط دولت اسراییل علیه مردم غزه، کرانه باختری و لبنان را محکوم کرده است.

به نقل از پایگاه «  فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری WFTU  » ، این تشکل در آخرین اجلاس دبیرخانه مناطق خود، با صدور بیانیه ‌ای، جنگ افروزی اسراییل علیه لبنان را در کنار تداوم حملات به مردم غزه محکوم کرد.

در بیانیه این تشکل آمده است:  فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری جنایات و نسل کشی مستمر توسط دولت اسراییل علیه مردم غزه، کرانه باختری و لبنان را محکوم و آن را مصداق جنایات جنگی و جنایات علیه بشریت بر اساس حقوق بین ‌المللی ارزیابی می ‌کند.

تمام جهان در برابر این اشغال و جنگ سکوت کرده‌اند، زیرا اسراییل توسط ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا و سایر کشورهای امپریالیستی محافظت و مسلح شده می ‌شود.

ما خواستار توقف فوری ماشین ‌های جنگی دولت صهیونیستی، پرداخت غرامت برای بازسازی غزه ویران ‌شده، آوردن جنایتکاران جنگی اسراییل به دادگاه کیفری بین‌المللی و تحریم اسراییل هستیم.

ما تلاش‌های مستمر رژیم صهیونیست اسراییل برای بی‌ ثبات کردن شرایط در خاورمیانه با حملات نظامی اخیر خود علیه لبنان را محکوم می ‌کنیم زیرا منطقه را وارد یک وضعیت جنگی فراگیر کرده است.

آخرین نمونه آن حملات سایبری علیه شهروندان لبنان که به مرگ و زخمی شدن عده زیادی انجامید و همچنین حملات هوایی مستمر به شهرهای جنوبی آن بوده است. این‌ ها همه مصداق جنایت جنگی است که بین افراد غیرنظامی و نظامی تمایز قایل نمی‌شود.

فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری  وابستگان خود، اتحادیه‌های کارگری مبارز را به تشدید مبارزات بی‌امان خود درهمبستگی با مردم قهرمان و خمیده فلسطین، خواستار صلح در منطقه وسیع ‌تر و پایان همه جنگ‌ های امپریالیستی می ‌کند.

(فدراسیون جهانی اتحادیه‌ های کارگری  ـ WFTU)

 

۲ ـ انتقاد رییس ‌جمهور کولمبیا از سکوت رسانه‌ ای در قبال جنایت‌های اسراییل در غزه

 

رییس ‌جمهوری کولمبیا سکوت رسانه‌ ای در قبال نسل‌ کشی اسراییل علیه نوار غزه را مورد انتقاد قرار داد و این رویه نامطلوب را با فرآیند مکتب راست افراطیِ تحمیل شده از سوی «جوزف گوبلز» وزیر تبلیغات دولت هیتلر در آلمان نازی مقایسه کرد.

به گزارش تارنمای تله‌ سور، گوستاوو پترو رییس‌جمهوری کولمبیا تاکید کرد: هرکس از این نسل‌ کشی دفاع کند یا در برابر آن سکوت کند، وجهه انسانی خودش ویران شده است.

پترو از طریق شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد: به نظر می ‌رسد که [جوزف] گوبلز (وزیر تبلیغات دولت هیتلر در المان نازی) ارتباطات جهان را هدایت می ‌کند تا ده‌ها هزار روزنامه ‌نگار در برابر همکاران کشته شده خود و در برابر ۲۰ هزار نوزادی که توسط بمب‌ها قطعه قطعه شده‌اند، سکوت کنند.

رییس‌جمهوری کولمبیا خاطرنشان کرد: گوبلز، مکتب ارتباطی راست افراطی را تحمیل کرد که مبتنی بر گسترش دروغ‌ ها و تکرار آن‌ ها است و امکان دستکاری و کنترول ذهنی را فراهم می ‌کند.

پترو افزود: راست افراطی کنترول بر افراد فاقد دانش و بدون آزادی ذهنی را فرض می ‌کند. دروغ و یاوه‌های پرشور، ستیزه جویان راست افراطی را تشکیل می‌دهند.

وی همچنین حمله اشغالگران صهیونیست به شبکه خبری تلویزیونی الجزیره را محکوم کرد.

نیروهای اسراییلی به دفاتر الجزیره در رام الله در کرانه باختری اشغالی یورش بردند و دستور تعلیق فعالیت‌های این شبکه را به عنوان بخشی از اقدام قهری علیه آزادی مطبوعات صادر کردند.

دولت کولمبیا از آغاز سال ۲۰۲۴ تا کنون، دستور تعلیق خرید سلاح از اسراییل را صادر کرد، سپس قطع روابط میان بوگوتا و تل‌آویو را اعلام کرد و در نهایت از شکایت افریقای جنوبی در دادگاه کیفری بین‌المللی علیه بنیامین نتانیاهو حمایت کرد.

 

۳ ـ کوبا « تجاوز بزدلانه» اسراییل به جنوب بیروت را محکوم کرد

وزیر امور خارجه کوبا «تجاوز بزدلانه» اسراییل به حومه جنوبی بیروت، پایتخت لبنان را محکوم کرد.

به گزارش تارنمای اسپوتنیک موندو، برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: ما تجاوز بزدلانه اسراییل به لبنان در حومه جنوبی بیروت که باعث کشته شدن ۳۷ نفر و زخمی شدن ده‌ها نفر از جمله زنان و کودکان شده است را محکوم می ‌کنیم.

وی افزود: این اقدام مذموم، صلح و امنیت منطقه که در حال حاضر به دلیل نسل‌ کشی اسراییل علیه مردم فلسطین با ناآرامی مواجه است را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رییس دستگاه دیپلوماسی کوبا به تازه گی، جنایت اسراییل در لبنان از طریق ایجاد سلسله انفجارهای هماهنگ صدها دستگاه ارتباط الکترونیکی (پیجر) را نیز محکوم کرد.

وی در پیامی از طریق ایکس تاکید کرد: این رویدادها تشدید جدی درگیری در خاورمیانه با پیامدهای جدی و غیرقابل پیش ‌بینی برای منطقه است.

ارتش اسراییل روز جمعه به منطقه ضاحیه در جنوب بیروت حمله کرد و یک ساختمان را هدف قرار داد که منجر به شهادت ۱۶ نفر از جمله کشته شدن ابراهیم عقیل از فرماندهان جهادی حزب الله لبنان و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد.

اسراییل طی عملیات تروریستی در روزهای سه شنبه و چهارشنبه در لبنان، با منفجر کردن هزاران دستگاه پیجر، بی ‌سیم و سیستم‌ های ارتباطی، دست ‌کم ۳۷ شهروند لبنانی را شهید و بیش از چهار هزار نفر دیگر را زخمی کرد.

بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی انفجارهای اخیر در لبنان را محکوم و بر لزوم کاهش تنش‌ها در منطقه تاکید کرده‌اند.

 

بامـداد ـ دیدگاه ـ ۳/ ۲۴ـ ۲۵۰۸

 Copyright ©bamdaad 2024