هداش و حزب کمونیست اسراییل:

دولت اسراییل آگاهانه در حال شعله‌ ورتر ساختن آتش جنگ در منطقه‌ است!

 

نتانیاهو درپی خون‌ ریختن‌ های توأمان در ایران و لبنان در بیانیه کوتاهی سیاست مرگبار خود را خلاصه کرد. بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر راست افراطی، در شامگاه چهارشنبه ۳۱ جولای، بیانیه‌ای به مطبوعات داده و تاکید کرد: «تا اکنون تسلیم فشارعمومی برای پایان دادن به‌ جنگ نشده و تصمیم به‌ چنین کاری هم ندارد».

 حماس روز چهارشنبه اعلام کرد که اسماعیل هنیه، رییس سیاسی تشکیلات، در حمله موشکی اسراییل به تهران، پایتخت ایران کشته شد. این ضربه تهدید به‌انتقام‌ گیری را درپی داشت و نگرانی‌های بیشتری را نیز درباره شدت یافتن جنگ اسراییل علیه غزه برانگیخت. افزون بر این، حزب‌الله کشته شدن فواد شاکر، فرمانده نظامی خود را نیز که در حمله اسراییل به حاره حریک در بیروت هدف قرار گرفته است، تایید کرده.

هداش و حزب کمونیست اسرائیل در واکنش به ترورهای بیروت و تهران اعلام کردند: «دولت شهرک نشینان اسراییل آگاهانه در حال شعله‌ ورترساختن جنگ در منطقه است که به‌همه مردم منطقه از جمله شهروندان اسرائیلی آسیب خواهد رساند. این ترورها سعی در پوشاندن ناتوانی دولت اسراییل در دستیابی به اهداف جنگ را دارد و هرگونه فرصتی برای دستیابی به توافقی  را از بین می‌برد، توافقی که بتواند به جنگ پایان دهد، به‌ آزادی گروگان ها و اسیران بیانجامد، غزه را بازسازی کند و ساکنان شمال و جنوب اسراییل را قادر سازد به خانه های خود بازگردند. »

هداش و حزب کمونیست اسراییل توافق کردند: « این‌ها ترورهایی هستند علیه خود دیپلوماسی، از سوی دولتی خوشنود از این‌ که تنها می‌ تواند با زبان خشونت و ویرانگری سخن گوید.»

 

منبع : وبسایت حزب کمونیست اسرائیل ، ۱ اگست ۲۰۲۴

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۲/ ۲۴ـ ‍۰۳۰۸ 

Copyright ©bamdaad 2024