پاتریک کوبله*

 

یک هفته پیش، بعد از کار، وقتی به خانه رسیدم، نامه‌ای ظاهرا معمولی به دستم رسید که مرا برای مدت کوتاهی در افسرده گی و سپس در خشم بزرگی فرو برد.
این نامه از سوی شرکت خدمات عمومی برایم ارسال شده بود و در آن اعلام کرده بود که قیمت گاز را بیش از ۲.۵ برابر افزایش پیدا میدهد.
این نوشته برای آرام کردن مخاطب نامه، اشاره کرده بود که مالیاتی که قرار است ما با آن شرکت‌های عظیم انرژی را نجات دهیم و سودهای کلان آنها را افزایش دهیم، قبلاً در محاسبه قیمت لحاظ شده است.
خشمگینم و ما باید به خیابانها بیاییم – در سال ۲۰۱۹ تقریباً ۲۰ میلیون خانه و آپارتمان در این کشور وجود داشت که با گاز گرم شده بودند – بنابراین احتمالاً حداقل حدود ۴۰ میلیون نفر مستقیماً تحت تأثیر این گرانی قیمت قرار خواهند گرفت.
صدها هزار خانواده در خطر فقر هستند و میلیون‌ها فقیر در کشور ما از سرما در زمستان میلرزند و از گرسنگی میکشند.
کارگران و کارمندان، کسب ‌وکارهای کوچکی که هنوز در حال پرداخت اقساط اپارتمان ‌ها و منازل کوچک خود هستند، دیگر نمی ‌توانند این کار را انجام دهند، منابع مالی از بین می‌رود . بانک‌ ها پس‌اندازشان را خواهند بلعید.
حتا کودکان بیشتری در این کشور ثروتمند از فقر و بیماری رنج خواهند برد.
صدها هزار نفری که تمام عمر خود را کار کرده اند، و بازنشسته شده اند دیگر نمی توانند با مستمری مختصر خود زنده گی کنند و در مراکز تقسیم مواد غذایی برای کم درآمد ها در صف خواهند ایستاد، حتا اگر اصلا آنها را در این مراکز بپذیرند.
اما دروغ اصلی این است: « روس‌ها مقصر اند.»

 سوال این است، چه کسی نورد استریم ۲ را تعطیل کرد؟
اتفاقاً این لوله با ۳۳۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی پرشده است، مقداری که به گفته روزنامه اقتصادی هندلس بلت گاز یکسال صد هزار خانه را تامین کند.
ما می خواهیم:
نورد استریم ۲ را به بهره برداری برسانیم!

جنگ اقتصادی را متوقف کنید!
سیاست بورژوازی در کشور ما در مسیر جنگ و تبدیل شدن به یک قدرت بزرگ است و آشکارا به طور کامل از مسیر خارج شده است.
نخست ‌وزیر سابق ماوییست و نخست وزیر فعلی ایالت بادن وورتمبرگ توصیه می‌ کند که به جای دوش گرفتن ( حمام کردن ) از دستمال های جان شویی برای حمام و نظافت استفاده کنیم، در حالی که رفیق اش در دولت ایتلافی آقای لیندنر نیولیبرال با یک تیزرفتار پورشه به سمت جزیره سویلت می ‌رود تا در آنجا مراسم عروسی لاکچری اش را برگزار کند.
خانم بیربوک ناگهان عشق عمیقی به کلاه خود و یونیفرم نظامی را در خود کشف کرده (  او دیگر دیپلوماسی را کاملا به کنار نهاده ) او می خواهد روسیه را ویران کند و ما قرار است هزینه آن را بپردازیم، خنده دارتر از همه این است که، اولاف شولتس متخصص توربین گازی شده است ، با این حال من گاهی اوقات میترسم که بدون شولتس این جماعت هابک،اشتراک سیمرمن، بیربوک و لیندنر دکمه برافروختن جنگ جهانی را با شعله ای بزرگتر فشار بدهند.
اگر میخواهید در سیاست المان به پست و مقامی برسید در کنار جنگ افروزی حتما باید دستی در اختلاس و کلاه برداری و لفت و لیس داشته باشید، ( نه، اولاف شولز چیزی در مورد رسوایی مالی و اختلاس چندین میلیارد یورویی     «Cum-Ex» نمیدانست  یا موارد مشابه ای که در مسیر فعالیت سیاسی اش در آن دست داشته. اما راستی چرا ایالت هامبورگ محل سابق ریاست شولتس باید از بیش از ۴۷ میلیون یورو از اختلاسی که در بانک واربورگ زیر نظارت رییس دولت فعلی اتفاق افتاده و همچنان لاپوشانی میشود چشم پوشی کند؟
حالا که صحبت دزدی و فامیل بازی است از پیامک های پاک کرده شده خانم فون در لاین چه خبر از میلیاردها دلار بودجه حیف و میل شده ارتش المان در دوران وزارت دفاع خانم فون در لاین خبر تازه ای نیست ؟
آیا فردریش مرتس رییس حزب دموکرات مسیحی المان هنوز در لیست حقوق و دستمزد بلکروک امریکایی است؟ و از آندریاس « اندی » شویر چه خبر حال و احوالش چطوره؟ حتما خوبه، اما «گرد» یا گرهارد شرویدر که دیگر اجازه فضولی بیشتر نداره، او فقط اجازه داشت قوانین هارتس را اجرا کند و در نتیجه صدها هزار نفر را به بدبختی خانماسوز بکشاند، او اجازه داشت به عنوان صدر اعظم المان این کشور را وارد اولین جنگ خود پس از جنگ جهانی دوم بکند. او می بایست دستورات امریکا و ناتو را اجرا کند که کرد، یوگسلاویا را با نقض قوانین بین المللی بمباران کرد، اما وقتی که به عنوان یک سیاستمدار کهنه ‌کار خواستار یک رفتار معمولی با روسیه می شود، نه، این دیگر گذشتن از خطوط قرمز است و باید مجازات شود. البته به دلایلی که در بالا ذکر شد هیچ همبستگی و دلسوزی با شرویدر ندارم.
مجبورم در اینجا یک چیزی را که در ابتدا گفتم پس بگیرم، علت اتفاقاتی که در حال حاضر در المان می ‌افتد فقط این نیست که سیاست در این کشور مسیر خود را تغییر داده. اقداماتی که پس از سخنرانی شولتس هفته یعنی تصویب استقرار سلاح های هسته ‌ای امریکا در خاک المان بالا اوردن ۱۰۰ میلیارد یورو بدهی برای خرید تسلیحات نظامی و افزایش بودجه جنگی المان به هفتاد تا ۸۰ میلیون یورو و تبدیل شدن کشور ما به سومین تامین کننده بزرگ تسلیحات برای اوکرایین.
همه این اتفاقات دو روز پس از حمله روسیه به اوکرایین متولد نشده است، این طرح ها به قطع یقین از قبل در کشورهای سیاست المان و غرب تهیه و آماده اجرا بودند.
این مسیری است که ناتو علیه روسیه و چین مهندسی کرده است.
این مسیری است قرار است ناتو و از آنجا امپریالیزم امریکا قدرت بزرگ و مسلم در قاره اروپا تبدیل کند.
این هزینه ای است که ما اکنون برای اجرایی شدن آن می پردازیم. این دوره ای است که بازنشسته گان، دانشجویان، کارگران، کارمندان و مشاغل کوچک را به سمت ویرانی و فقر سوق می دهد.
و این مسیری است که خطر یک جنگ جهانی، یک جنگ هسته ای را به همراه دارد ، ما باید این را متوقف کنیم، ما باید آنها را متوقف کنیم./ یونگه ولت

 

* رییس حزب کمونیست المان پاتریک،در «جشنواره مطبوعات عصرما»

بامـداد ـ دیدگاه ـ ۱/ ۲۲ـ ۰۶۰۹

Copyright ©bamdaad 2022