دخالت المان در لابراتورهای بیولوژیکی در اوکرایین



شولز دو میلیارد ایرو برای خرید تسلیحات و کمک نظامی به اوکرایین را آزاد می کند

بالاخره المان تصمیم گرفت نفت بیشتری بر شعله های جنگ اوکرایین بریزد. پس از افزایش بودجه نظامی ارتش المان با ۱۰۰ میلیارد ایرو،  و تحویل تسلیحات متعدد به اوکرایین، اولاف شولس صدراعظم قصد دارد با پول مالیات دهنده گان المان دو میلیارد ایرو به بودجه خرید بیشتر تسلیحات برای جنگ اوکرایین کمک کند.
صدراعظم شولس روز شنبه در مطبوعات حکومتی المان اعلام کرد که در مجموع دو میلیارد ایرو برای هزینه های نظامی بیشتر ( در درجه اول برای خرید تسلیحات اوکرایینی )  آزاد کرده است.
حدود نیمی از این بودجه به طور مستقیم به اوکرایین تحویل داده میشود. بر این اساس، کیف می تواند پس از مشورت قبلی با ایالات متحده امریکا و سایر متحدانش مانند اتحادیه اروپا، سلاح های مورد نظر خود را خریداری کند. اگر اوکرایین به تسلیحات ساخت یا متعلق به المان علاقه نشان بدهد، این معادله و صادرات باید توسط وزیر اقتصاد فدرال رابرت هابک ( حزب سبزها) تایید شود این البته فقط یک امر ظاهری است چرا که حزب سبز المان در کنار دیگر احزاب راست از جنگ افروز ترین احزاب جهان و از حامیان درجه اول رژیم راست افراطی اوکرایین است.
این مبلغ قرار است به عنوان بخشی از به اصطلاح « ابتکار ارتقا» دولت المان در دسترس قرار گیرد.

۴۰۰ میلیون ایرو دیگر از بسته کلی برای « تسهیلات صلح اروپا » در نظر گرفته شده است که تسلیحات را برای اوکرایین خریداری می کند.

 ۴۰۰ میلیون ایرو باقی مانده برای سایر کشورهای دوست در نظر گرفته شده است . فعلا جزییات بیشتری در این زمینه ارایه نشد.
به گفته محافل دولتی، دو میلیارد ایرو از پول مالیات دهنده گان المان بخشی از « صندوق ویژه بوندس‌ ویرـ ارتش المان» به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ایرو نیست، بلکه هزینه ای اضافی بر آن است.
در ۲۴ فبروری، در آغاز جنگ علیه اوکرایین، ولادیمیر پوتین، رییس دولت روسیه به وضوح نه تنها به ستیزه جویان اوکرایینی، بلکه به بازیگران خارجی این درگیری نیز نسبت به عملیات نظامی علیه روسیه هشدار داد:
« هیچ کس نباید شک داشته باشد که حمله فوری به روسیه منجر به شکست کوبنده و عواقب وخیم برای متجاوز خواهد شد.»

در گزارش دیگر از قول ماریا زاخاروواسخنگوی وزارت امور خارجه روسیه آمده است که علاوه بر ایالات متحده امریکا، المان نیز در فعالیت‌های آزمایشگاه‌های زیستی در اوکرایین مشارکت دارد.
المان به همراه ایالات متحده آمریکا سال ها در فعالیت های تسلیحات بیولوژیکی در اوکرایین مشارکت داشته است. این را سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در مصاحبه با راشا تودی بیان کرد و افزود که المان فدرال ممکن است همچنان به این فعالیت ها ادامه دهد.

« ما شکی نداریم که به همین دلیل است که طرف المانی فعال ‌تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا تلاش می ‌کند تا کشورما را به داشتن برنامه‌ های جنایتکارانه برای استفاده از سلاح‌های بیولوژیکی و کیمیاوی در خاک اوکرایین و در مناطق هنوز آزاد نشده جمهوری های خلق متهم کند.»
ماریا زاخارووا تاکید کرد که رهبری المان همچنین از تلاش مقامات ایالات متحده « برای منحرف کردن تمرکز افکار عمومی از موضوع داغ آزمایشگاه‌ های بیولوژیکی در اوکرایین که آنها کنترول می‌ کنند.» حمایت میکند./ مجله هفته

 

 

بامـداد ـ دیدگاه ـ ۲/ ۲۲ـ ۱۷۰۴

مضمون اندیشه و نظر نویسنده را بازتاب می دهـد. دیدگاه های حزب آبادی افغانستان دراسناد و اعلامیه های رسمی آن انعکاس یافته است .

Copyright ©bamdaad 2022