غرب دندان فاشیست ها را در اوکرایین تیز کرد

 

ولادیمیر مالیشیف، بنیاد فرهنگ استراتیژیک

 

پورتال یونانی « newsbeast.gr » می نویسد، موضع عدم مداخله در درگیری های مسلحانه که جهان قدیم از زمان پایان جنگ جهانی دوم به آن پایبند بوده است  در جریان عملیات نظامی در اوکرایین به شدت تغییر کرده است. این روزنامه خاطرنشان می کند که برای اولین بار در تاریخ اتحادیه اروپا از یک کشور شرکت کننده در یک درگیری نظامی حمایت می کند و این حمایت را با تسلیحات انجام می دهد. اتحادیه اروپا و ناتو به طور فعال در حال انتقال سلاح به اوکرایین هستند. این پورتال لیست طولانی از « تامین کننده گان مرگ » را در زیر ارایه می دهـد:

المان :

 ۱۰۰۰ قبضه اسلحه ضد تانک ، ۵۰۰ راکت استینگر، ۱۰۰۰۰ تن سوخت. برلین همچنین مجوز انتقال ۴۰۰ اسلحه ضد تانک ساخت المان به هلند و ۹ توپ به استونیا را صادر کرد.

فرانسه :

سیستم های ضد هوایی، سلاح های دیجیتال ومواذ سوخت.

انگلستان:

۲۰۰۰ راکت ضد تانک، واسکت، کلاه ایمنی و چکمه.

بلجیم:

 ۲۰۰۰ ماشیندار و ۳۸۰۰ تن مواد سوخت.

هالند:

۲۰۰ راکت استینگر، سلاح و کلاه ایمنی.

پرتگال:

 تفنگ G۳، بم دستی، مهمات، واسکت های ضد گلوله، کلاه ایمنی، دوربین های دید در شب، ایستگاه های رادیویی قابل حمل.

سویدن:

۵۰۰۰ تفنگ ضد تانک ، ۵۰۰۰ کلاه ایمنی، ۵۰۰۰ واسکت ضد گلوله و ۱۳۵۰۰۰ جیره غذا.

جمهوری چک:

هزاران ماشیندار، تفنگ های تهاجمی، تفنگهای تک تیرانداز، تفنگچه و مهمات به ارزش 6/7 میلیون ایرو.

یونان:

تجهیزات نظامی و کمک های بشردوستانه.

استونیا، لیتوانیا، لتویا:

تفنگ های ضد تانک و ضد هوایی جاولین و استینگر در توافق با ایالات متحده امریکا

سلواکیا:

مهمات و مواد سوخت در مجموع ۱۱ میلیون ایرو.

رومانیا:

واسکت های ضد گلوله، کلاه ایمنی.

بلغاریا:

بدون ذکر جزییات از ارسال کمک های نظامی و بشردوستانه خبر داد.

هزاران تفنگ ضد تانک توسط سوید بی طرف (در گذشته؟) به اوکرایین فرستاده شد.

شورای دولتی فینلاند نیز بیطرف (در گذشته؟) در یک جلسه اضطراری به استونی اجازه داد هویتزرهای ۱۲۲ میلی متری کیف را تامین کند.

دو هواپیمای باربری  C-۱۳۰ نیروی هوایی یونان با کلاشینکف و پرتابگرهای راکت در پاسخ به درخواست این کشور و در توافق با متحدان ناتو به سمت اوکرایین پرواز کردند. در محفظه بار اولین هواپیما ـ واسکت های ضد گلوله، ماشیندار، پرتاب گرهای راکت. در دومین کمک های بشردوستانه   C-۱۳۰. این هواپیماها را نیکوس هاردالیاس، معاون وزیر دفاع یونان همراهی می کرد.

همانطور که بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا در ۲۸ فبروری اطلاع داد، بریتانیا پس از آغاز عملیات نظامی روسیه توانست تسلیحات اوکرایین را تامین کند. وزیر دفاع بریتانیا از افشای جزییات نحوه تحویل « به دلایل امنیتی » خودداری کرد. مشخص است که سخن در مورد سیستم های مدرن سلاح های ضد تانک قال حمل « NLAW » (سلاح ضد تانک سبک نسل بعدی) است. اعتقاد بر این است که بیش از هزار مجتمع از این قبیل تسلیحات به اوکرایین منتقل شده است.

در ۲۷ فبروری ، ینس استولتنبرگ، سرمنشی ناتو از افزایش ارسال تسلیحات به اوکرایین به طور مستقیم از طریق ناتو خبر داد.

حامی اصلی تسلیحات اوکرایین ایالات متحده امریکاست. آنها مدتها پیش شروع به تسلیح کیف کردند. بر اساس آمار رسمی، کیف در سال ‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ ترسایی ، ۱۱۹ میلیون دلار کمک دریافت کرد. اعتقاد بر این بود که این پول صرف خرید تجهیزات می شود: لباس و بوت های نظامی، کلاه ایمنی، بیش از دو هزار واسکت های ضد گلوله، سیستم های تخلیه، داروها، جیره های خشک. با این وجود، چندی بعد خدمات آنلاین محبوب برای خرید و فروش با پیشنهادات کاربران اوکرایینی برای خرید کالاهای امریکایی تکمیل شد. یعنی ۱۱۹ میلیون دلار را در اوکرایین حیف و میل کردند. از سال ۲۰۱۵ ترسایی ایالات متحده آمریکا ارایه کمک به کیف را به ابزارهای فنی تغییر داد.

ارتش اوکرایین شروع به دریافت رادارهای ضد باتری « AN / TPQ-۴۸A حدود دوجین» کرد (رادار ضد باتری سیستمی راداری است که پرتابه های توپخانه ای را که توسط یک یا چند اسلحه ، هویتزر ، خمپاره انداز یا راکت انداز شلیک می شود ، ردیابی می کند. مترجم ). تقریبا دوصد وسیله نقلیه زرهی ، معروف به «هامر ». بیش از ۵۰۰ ایستگاه رادیویی، ۲۴ پهپاد RQ-۱۱B Raven، چندین هزار دوربین های دید در شب، دستگاه های جنگ الکترونیک و مین یاب نیز دریافت کرد. توجه بیشتری به تغییر ساختار ارتش اوکرایین مطابق با استانداردهای ناتو معطوف شد. در منطقه  Lviv، سربازان و افسران نیروهای مسلح اوکرایین به طور منظم توسط مشاوران غربی آموزش می دیدند. و در نهایت، در واشنگتن آنها شروع به صحبت در مورد امکان ارایه سلاح های کشنده به کیف کردند. در سال ۲۰۲۱ ترسایی ایالات متحده امریکا کمک نظامی به اوکرایین را به ۳۰۰ میلیون دلار افزایش داد. این مبلغ شامل قراردادهای ایجاد کشتی های نظامی برای قوای بحری اوکرایینی نمی شود. و این بیش از ۶۰۰ میلیون دلار است. اندکی قبل از شروع عملیات نظامی ویژه توسط نیروهای روسی،امریکایی ها بخش بزرگی از راکت های ضد تانک «جاولین» را به نیروهای مسلح اوکرایین تحویل دادند. و یک روز دیگر، دولت بایدن از کنگره درخواست کرد که علاوه بر کمک هایی که قبلا ارایه شده بود، ۴/۶ میلیارد دلار « برای بحران اوکرایین » را تصویب کند. در روزهای اخیر، عرضه تسلیحات به نیروهای مسلح اوکرایین از اروپا به طور چشمگیری افزایش یافته است.

بر اساس گزارش رسانه ها، المان، اسپانیا و بریتانیا کارکنان حمل و نقل نظامی خود را به یکی از میدانهای هوایی پولند که مرز اوکرایین در ۱۰۰ کیلومتری آن است، منتقل می کنند. در مجموع، اخیراً طیاراتی با بار تسلیحات از ۱۶ کشور به اوکرایین پرواز می کنند. تسلیحات از طریق راه آهن نیز تحویل داده می شود. همانطور که لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا پس از نشست روز یکشنبه وزرای خارجه گروه ۷ اعلام کرد، « ما توافق کردیم که تحویل تسلیحات و تجهیزات دفاعی به اوکرایین را ادامه و همچنین تحریم ها را برای تضعیف اقتصاد روسیه افزایش دهیم».

جوزپ بورل، کمیسرعالی اتحادیه اروپا در امور خارجی و سیاست امنیت دیپلوماسی ، این اطلاعات را تصریح کرد: به گفته وی، کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ارسال تسلیحات مرگبار به ارزش ۴۵۰ میلیون ایرو به اوکرایین موافقت کردند و ۵۰ میلیون ایرو دیگر نیز برای کمک های غیرمهلک، سوخت و تجهیزات حفاظتی اختصاص خواهند داد.

اورزولا فون درلاین، رییس کمیسیون اروپا گفت این اولین بار است که اتحادیه اروپا چنین اقدامی را انجام می دهد. او گفت که : « این یک نقطه عطف است ». غرب همواره رژیم کیف را متقاعد می کند که تا آخرین اوکرایینی با روسیه بجنگـد. به همین دلیل مهم است که «باند معتادان به مواد مخدر و نیونازی ها » را در اسرع وقت مجبور به تسلیم کنیم. / راه توده

 

Foto: Vadim Ghirda/dpa/ap

 

 

بامـداد ـ دیدگاه ـ ۱/ ۲۲ـ ۱۰۰۳

مضمون اندیشه و نظر نویسنده را بازتاب می دهـد. دیدگاه های حزب آبادی افغانستان دراسناد و اعلامیه های رسمی آن انعکاس یافته است .

Copyright ©bamdaad 2022