پیام تبریکی شورای اروپایی حزب آبادی افعانستان بمناسبت حلول سال نو عیسوی ۲۰۲۴

 

طوریکه  میدانیم جشن سال نو ترسایی  یکی از بزرگترین جشن ها و مناسبت مهمی جهانی محسوب گردیده که  در شب ۳۱ دسامبر هر سال بعنوان آخرین روز سال میلادی و حلول سال نو ترسایی در بسیاری از کشورهای جهان، مراسم باشکوه برگزار میگردد. 

شورای اروپایی ح آ ا حلول سال نو میلادی ۲۰۲۴ را برای تمام هموطنان عزیز و همه مردمانی که زندگی شان با تقویم ترسایی گره خورده از صمیم قلب تبریک و تهنیت میگوید. 

در آستانه سال نو انسانها پیوسته پیرامون کارنامه ها ،دستآوردها ، موفقیت ها ، ناکامی ها و اشتباهات خود فکر میکنند و برای سال نو برنامه های تازه را با امید های فراوان طرح ریزی مینمایند. 

در این سالی که میگذرد ، موفقیت ها و ناامیدی ها ، خوشی ها وغم ها با زنده گی هریکی از ما عجین شده است. 

در کشور عزیز ما ،  ابتدایی ترین حقوق از مردم سلب شده ، زنان و دختران از حق تحصیل و کار محروم گردیده اند ، فرار مغزها از کشور افزایش می یابد ، فقرو بیکاری  بیداد میکند و کشور با سقوط سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی مواجه بوده وزنگ  خطر  فاجعه بشری رابصدا می آورد. برعلاوه ، کشور در یک وضعیت تجریدی بسر میبرد که این وضعیت ناجور  تاثیرناگوار بر زنده گی مردم عادی و رنجدیده افغانستان گذاشته است. 

همزمان اخراج‌ های اجباری افغان‌ها از پاکستان بشکل ظالمانه و غیرانسانی توسط مقامات پاکستانی عملی شده و این کشورتعهدات بین المللی خود را بطور صریح و آشکار نقض مینماید. 

در سال رو به اتمام ۲۰۲۳ ما شاهد اوضاع متشنج جهان بوده ایم . برعلاوه ادامه جنگ در اوکرایین ، طی چند ماه اخیر حملات وحشیانه و انتقام جویانه کشور اسراییل به نوارغزه که در نتیجه آن بیشتر از بیست هزار انسان بیگناه و بخصوص اطفال و زنان به قتل رسیده اند.  این یکی از تراژیدی های بشری و داغ ننگ ابدی برای دنیای غرب و لکه سیاه در تقویم سال ۲۰۲۳ میلادی باقی خواهد ماند.

رفقای عزیز و دوستان گرامی ! 

دراین اوضاع دشوار بادرنظر داشت مسوولیت وتعهدی که در برابر وطن ومردم  زحمتکش کشور خود داریم ، باید تمام اختلافات سلیقه وی ، خرده گیری ها و ملاحظات ناچیز خود را کنار بگذاریم و یک گفتمان سازنده ، رفیقانه و دلسوزانه را بربنیاد ارزش های دموکراتیک و انسانی و منافع انسانهای زحمتکش و رنجدیده افغانستان بخاطر وحدت ، اتحاد و همبستگی آغاز نماییم . ما  در نتیجه این تلاشها خواهیم توانست که در پروسه ایجاد یک جبهه وسیع ملی ، مترقی و دموکرات یک گام بزرگ برداریم و بدینگونه به تبجیل  از سال نو ۲۰۲۴ میلادی بنشینیم.

در فرجام بازهم به نماینده گی  از شورای اروپایی  حزب آبادی افعانستان پیشاپیش فرارسیدن سال نو عیسوی را به همه شما عزیزان از صمیم قلب تبریک و تهنیت گفته ، یک سال پربرکت ، سال مملو از خوشی ها ودستآوردها  در تمام عرصه های زنده گی  و سال اعاده حقوق از دست رفته برای مردمان عذاب دیده ما آرزو مینمایم.

 

با احترام،

داود رزمیار

رییس شورای اروپایی حزب آبادی افغانستان

 

 

 بامـداد ـ فرهنگی و اجتماعی ـ ۲/ ۲۳ـ ۳۱۱۲

 Copyright ©bamdaad 2023