اعلامیه دارالانشای حزب آبادی افغانستان در نکوهش تهاجم های وحشیانه وخشونت افسارگسیخته درکشور

 

کابل ۲۳ ثور ۱۳۹۷

 

هم میهنان متدین و شرافتمند ،

حوادث خونین روزهای اخیر ابعاد تازه ای از جنایتکاری ها ، خشونت و ترور مزدوران تاریک اندیش و وابسته به ارتجاع منطقه و استبداد جهانی را به  نمایش گذاشت. در نتیجه این حوادث  خونبار درماه مبارک رمضان  که مسلمانان متدین و خداپرست  افغانستان و جهان مصروف ادای فریضه دینی و عبادت به درگاه رب العالمین میباشند ، ارتش نیابتی کشورهای همسایه  دامنه جنگ،  وحشت و ترور را در کشور توسعه داده  و باعث قتل و کشته شدن ده ها مسلمان روزه دارکشور و زخمی شدن  صد ها تن دیگر گردیدند.

ترورشماری ازمنسوبین دلیرقوای مسلح قهرمان کشوردرولایت لغمان ، حمله خونبار تروریستی امروز درشفاخانه نسایی و ولادی دردشت برچی کابل و شهادت و مجروح شدن تعدادی از مادران و کودکان نوزاد، حمله وحشیانه بر مراسم نماز جنازه و قتل و کشتارشماری ازهموطنان متدین ما در ولایت ننگرهار، انفجار درناحیه ۱۷ شهرکابل  و سایراقدامات تروریستی نشاندهند قساوت و بی رحمی دشمنان سوگنده خورده مردم شریف افغانستان میباشد.

درخوریاد است که حمله جنایتکارانه و تروریستی امروز بربیمارستان دشت برچی و کشتار زنان و کودکان ‌نوزاد و آنهم  درماه رمضان که برای مسلمانان کشور و جهان ایام متبرک بوده و بعنوان ماه رحمت و عطوفت پنداشته میشود ، مغایرت تمام  با ارشادات دین مقدس اسلام ، ارزش های اعلامیه جهانی حقوق بشر و نوع دوستی دارد.

گسترش این حملات و اقدامات  تروریستی درحالی صورت میگیرد که مردم تشنه به صلح ما همه روزه برای کاهش خشونت و تامین صلح سراسری و عادلانه درکشور دست دعا بدرگاه  خداوند متعال بلند نموده ، و چشم براه پایان دادن به جنگ و کشتارمیباشند .

دارالانشای حزب آبادی افغانستان این حملات خونبار تروریستی را محکوم نموده و برعاملین آنها لعنت و نفرین می فرستد.

چنان که بارها تاکید نموده ایم ، یکبار دیگر خاطر نشان میسازیم که دولت و ارگانهای ذیربط مسوولیت حفظ جان و مال شهروندان کشور را بعهده داشته  و باید درهمکاری با مردم و جامعه جهانی در راستای تامین امنیت شهروندان کشور و جلوگیری از تلفات افراد ملکی و نظامی ، حفاظت از تاسیسات عام المنفعه  و دارایی های مردم  عمل نمایند. دولت باید در راه تجهیز و تقویت نیروهای مسلح  کشور و بلند بردن روحیه و سطح احضارات محاربوی آنها تدابیر لازم و همه جانبه را روی دست گیرد.

ما ازجامعه جهانی ، به خصوص حامیان و متحدین دولت قاطعانه می طلبیم تا با درنطرداشت نیازمبرم  مردم افغانستان به امنیت و صلح پایدار، جلو مداخله و صدور تروریستان ازکشورهای همسایه را گرفته ، ومطابق تعهدات شان در برابرمردم افغانستان و جامعه جهانی آنها را متوجه تعهدات شان در برابر قوانین و نورم های بین المللی سازند.

ما از روحانیون خداپرست ومردمدوست کشورمی طلبیم تا بااستفاده ازامکانات دست داشته این جنایات نابخشودنی دربرابرمسلمانان متدین و روزه دارکشور را نکوهش نموده ، و با تکیه بر اصول دین مقدس اسلام مردم را به مدارا ، اخوت و صلح دعوت نمایند.    

 درحالیکه مراتب همدردی و غمشریکی خود با قربانیان این حوادث دردبار ابراز مینماییم ، از بارگاه خداوند متعال برای شهدای این حوادث بهشت برین ، به بازمانده گان شان صبر جمیل و به مجروحان شفای عاجل استدعا مینماییم. 

پوهاند داکتر محمد داوود راوش

رییس حزب آبادی افغانستان