رفقا و دوستان  ،

هممیهنان گرامی!

دارلانشای حزب آبادی افغانستان، فرا رسیدن نوروز باستانی و سال ۱۳۹۹ را  صمیمانه تبریک گفته ، امیدوار است که سال نو خورشیدی در میهن داغدیده ما سال پایان جنگ  و برادرکشی ، سال همبسته گی و اتحاد ملی ،  سال  مرهم نهادن برزخم های عمیق اجتماعی ، سال تامین عدالت و پیشرفت باشد.

نیاکان ما از دیربازهرسال با نوروز آغازدیگری را از پس زمستان طبیعت جشن گرفته اند.  نوروز این جشن باستانی ما ، نماد تاریخی فرا رسیدن روز نو ، امید نو، تلاش و پیکار نو،  و پیروزی نیکی بر پلیدی و کهنه گی است. امروز نیز با فرارسیدن نوروز، بهار و سال نو امید به آغاز دیگر درجامعه و به فردایی دیگر درافغانستان آزاد، سربلند ، آباد، بدور از سرکوب ، ستم و تبعیض زنده تر می شود.

سال نو خورشیدی درشرایطی فرا می رسد که کشور دستخوش تحولات و انکشافات سرنوشت ساز میباشد. مساله ساختارقدرت دولتی ، صلح با طالب ها ، رفع معضلات بزرگ امنیتی ، اقتصادی ، اجتماعی ، مساله جلوگیری از گسترش پاندمی کرونا و آلوده گی محیط زیست از شمارمعضلات عمده اجتماعی درکشوراست که ازنهادهای مسوول ، احزاب و سازمانهای سیاسی ، جامعه مدنی ، شهروندان کشور و جامعه جهانی خواستارعملکرد مسوولانه و آینده نگر بسود مردم  و داعیه صلح  درافغانستان می باشد.

حزب آبادی افغانستان منحیث سازمان  سیاسی مدافع منافع زحمتکشان وطن در این مقطع حساس و سرنوشت ساز کشور از احزاب و سازمان های سیاسی جمهوری خواه  و مدافع آزادی و برابری، دموکراسی، حقوق بشر و عدالت اجتماعی صمیمانه درخواست می نماید تا اختلافات ، خود بزرگ بینی و منافع گروهی خود را کنار گذاشته به خاطر منافع علیای وطن و نجات مردم از وضع موجود دست  همکاری واتحاد عمل را بهم داده و سهم شآنرا درنجات وطن و مردم رنجدیده  و خسته از جنگ  افغانستان ادا نمایند.

اعضا و هواداران حزب آبادی افغانستان ،

نگاه گذرا به فعالیت های حزب ما درسال گذشته خورشیدی نشان میدهد که ما با تکیه بر اصول مرامی و برنامه های منطقی و عملی خود بدور از هرنوع ماجراجویی ، خود بزرگ بینی و سازش ، با درنظر داشت شرایط عینی جامعه  و وضع نیروهای اجتماعی توانسته ایم به دستاوردهای پرثمری در گسترش نفوذ و اتوریته خود دست یابیم.

در سالی که گذشت حزب ما توانست منحیث حزب  دادخواه ملی ، سراسری و فراملیتی به کار سیاسی ـ سازمانی درمحلات تحرک تازه ایی بخشد . در این سال شبکه شوراهای ولایتی ما گسترش بیشتر یافته و درنتیجه برنامه های مشخص وعملی رهبری حزب درفعالیت شوراهای محلی حزب ما تکانه های سودمند ایجاد شد.

به رشد کار سیاسی ـ تبلیغی حزب توجه همه جانبه صورت گرفته ، و مساله آموزش سیاسی در سازمانهای حزبی در دستورکارما قرارگرفت . ارگانهای رسانشی حزب ما از جمله تارنمای بامداد ، ارگان نشراتی شورای مرکزی  و گروه فیسبوکی حزب  با پشتکار و وقف همه روزه و منظم  صدای حزب و جنبش دادخواهی را به گوش اعضای حزب و رهروان جنبش میرسانند.« ماهنامه حقیت زمان » در این سال راه رشد و پویایی بیشتر را پیموده و به نشریه پرمایه و مهم  برای اعضای حزب و جنبش تبدیل گردید.

هیات رهبری حزب به صورت فعال در گفت و گوهای سیاسی و رسانه ایی شرکت نموده ودیدگاه های حزب پیرامون مسایل مبرم جامعه و جهان را به گوش علاقمندان رسانیدند. پروسه جوان  سازی حزب و افزایش سهم زنان درترکیب و فعالیت های حزب منحیث یکی ازنیازهای مبرم مطابق برنامه سنجیده شده وعملی طرح، و موفقانه درعمل پیاده میشود. پروسه توزیع کارت های عضویت درحزب آغاز و با شور وشوق فراوان ادامه دارد.

حزب ما توانست درپلینوم سوم عقرب خود  راه را برای سایر اقدامات عملی باز، و به فعالیت های حزب درهمه عرصه ها تکانه های تازه ایی وارد کند.

حزب  با واقعبینی و بدور از ذهنیگری به مساله اتحاد های سیاسی توجه جدی مبذول داشته ، ودر این میدان با استفاده از امکانات مختلف به همکاری های عملی سیاسی دست زده است . ما یکجا با ایتلاف احزاب سیاسی و سازمان های ملی ـ دموکرات و ترقی ­خواه افغانستان گام های سودمند و عملی را بخاطر تشکیل حزب واحد رویدست گرفته و دراین راه با عینی گری و تکیه به اصول عمل مینماییم. 

حزب آبادی افغانستان درسالی که گذشت ده ها پیام و اعلامیه را به مناسبت های معین صادر و در همخوانی با مسوولیت های مرامی خود ، دیدگاه های اصولی و مردمی را در باره مسایل مبرم جامعه وجهان پیشکش نمود. ما پیوسته جانبداری خود را ازخواست ها و تلاش های آموزگاران ، منسوبین قوای مسلح ، کارگران ، زنان ، جوانان ، فرهنگیان ، روند صلح درکشور و جهان ابراز داشته ، و در صفوف مبارزات دادخواهانه ازجمله در تظاهرات کارگران  نفت وگاز شبرغان سهم گرفتیم. علاوتا ما با استفاده ازامکانات دردیالوگ مستیقم  با مردم قرارگرفته و بدینوسیله پیوند توده ایی مآنرا عمیق تر ساختیم.

این همه اقدامات بموقع نشاندهنده  رشد و بلوغ سیاسی حزب ما و نزدیکی و پیوند آن با مردم ولایه های ناتوان جامعه میباشد. ما نیک میدانیم که دراین میدان باید بیشتر تلاش نموده  و منحیث حزب مردمدوست و دادخواه با خواست های مبرم  مردم درسطح محلات و کشور آشنا شده و در برآورده شدن آن با امکانات دست داشته بکوشیم.

هموطنان قدرمند و نوروز باوران جهان ،

در حالیکه برای همگان نوروزخوش و نوبهار خجسته آرزو می کنیم ، به این باوریم که در نتیجه تلاش مشترک وهمبسته گی ما ، اندیشه های  صلح  و مدارا بر دیو جنگ ، ویرانی ، برتری جویی ، بیداد و جنایت پیروزگردیده ، و مردم کشور و جهان به زنده  گی در صلح و بهزیستی دست می یابند.

نوروز و سال نو را برای اعضای حزب پرافتخار آبادی افغانستان و خانواده هایشان در داخل و خارج کشور ، متحدین سیاسی و رهروان راه مردم  ، هموطنان با شهامت و پرتلاش به ویژه به  نیروهای پرافتخار امنیتی کشورکه درسنگرهای داغ  دفاع از وطن و مردم قراردارند ، به پزشکان و پرسونل  طبی کشور و نوروز باوران جهان  تبریک گفته ، سال ۱۳۹۹ خورشیدی را برایتان سال بی غمی و سرشاری مهر ، دوستی ، صلح و آرامش میخواهیم.

 

داکتر محمد داوود راوش 

رییس حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۲۰ـ ۱۸۰۳

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2020