رفقا و دوستان ،

با اغتنام از فرصت ، فرارسیدن سال ۲۰۲۰ میلادی ، و آغاز دهه جدید را به عموم مردم گیتی به ویژه سازمانها و احزاب همباور و دادخواه در جهان صمیمانه تبریک گفته ، امیدواریم جهانیان درسال نو فارغ از جنگ و خونریزی در صلح و سلامت به سر برده ، و درتحکیم مبانی صلح و دوستی کوشا و از دل و جان علاقه مند باشند.

نظر گذرا به رخدادهای ده سال گذشته نشان میدهد که این دهه درمقیاس کشور، منطقه و جهان ما پراز تشنج  و همراه با جنگ ، مسابقه لجام گسیخته تسلیحاتی ، ویرانی هستی های مادی و معنوی بشر ، مهاجرت های ناخواسته و جبری ، خرابی بی حد و حصر محیط زیست طبیعی ، نابود سازی دستاورد های مدنیت بشری ، گسترش فقر و بیداد ، زورگویی ، مداخله و جنگ های اقتصادی درمناسبات بین المللی بوده است . امروزبیشتر ازهر وقت دیگر تلاش صورت میگیرد تا مناسبات جهانی درحول منافع خودی و دستیابی به سود بیشتر استوار گردیده ، و « جهانی شدن» فقط با هدف حصول سود بیشتر و به قمیت بهره کشی و خرابی وضع امنیتی و اجتماعی دیگران پیاده گردد.

درافغانستان جنگ زده نیز دردهه ایی که گذشت درنتیجه جنگ تحمیل شده از برون ، و با صدور دمل های چرکین افراط گرایی ، خشونت و تعصب وضع اقتصادی ـ اجتماعی کشور چنان که انتظار میرفت  تغیر نکرده ، و هژمونی و نفوذ کشورهای ذیدخل و سود برنده از جنگ  درهمکاری و یاری نیروهای ارتجاع داخلی گسترش یافته است . پس از۱۹ سال  نظام پساطالبانی هنوزهم درکشور بازار تروریزم ، جنگ و مافیای اقتصادی شگوفا بوده و مردم را اسیر پنجه های شوم خود نموده است .

حزب آبادی افغانستان پیوسته با خرد ، واقعبینی و آینده نگری وضع موجود اقتصادی ـ اجتماعی کشور را مورد بررسی قرار داده و ناخوشنودی و مخالفت خود را بدون ترس و بی پرده  از این وضع بیان نموده است . ما دراین رابطه تنها به تفسیر وضع موجود نپرداخته ، بلکه در وجود برنامه های مردمی و استوار بر واقعیت جامعه ، پیشنهادها و راهکارهای عملی را نیزپیشکش نموده  و در راه تحقق آن منحیث یک حزب سراسری ملی ، داد خواه ، فراقومی و آینده نگر از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم. در همه ایی این سالها کوشیده و میکوشیم تا درپروسه های بزرگ و کوچک ، و تصمیم گیری های ملی شرکت ، و ازهر وسیله مشروع  و شریفانه  بدون چشمداشت پاداشی از سوی ارباب زور و قدرت در راه عملی نمودن اصول و اهداف مردمی خود استفاده نماییم.

رفقا و همرزمان ،

شورای های حزبی ما در خارج از کشور ،

هموطنان مهاجر،

شما که در کشورهای مختلف جهان و درشرایط متفاوت از وطن  زنده گی ، مبارزه و تلاش مینمایید از توجه ما بدور نبوده و ما پیوسته از خواست ها و منافع شما حمایت و جانبداری خود را ابراز کرده ایم. ما میدانیم که شما از دوری وطن رنج برده ، آرزو مینمایید تا در کنار خانواده ها و عزیزان تان در داخل کشور باشید . 

شما با کار و تلاش انسانی تان میتوانید درمهاجرت نیز خدمتی به  داعیه صلح در جهان ، عدالت اجتماعی و اقتصادی ، دفاع از حقوق بشر و حفظ محیط زیست انجام دهید. امیدواریم  به مساله بلند بردن سطح دانش فنی و سیاسی تان توجه نموده ، و درهرجایی که هستید نمونه خوبی از انسان وطن باشید. سربلندی و رشد اگاهی شما اثرات مثبتی بر سرنوشت مردم داشته و شما میتوانید نقش درخور توجه ایی را در رشد اقتصادی و اجتماعی کشور ایفا نمایید. شما با استفاده از امکانات وسیع تان  می توانید جامعه جهانی و نیروهای دادخواه را از وضع کشور و نیاز مردم  افغانستان به صلح ، عدالت و پیشرفت باخبرساخته ، و کمک  و پشتیبانی آنها را در این زمینه جلب نمایید.

حزب آبادی افغانستان و شوراهای حزبی آن در اروپا ، فدراتیف روسیه ، امریکا و استرالیا درامرخدمت به خواست ها و منافع شما عمل نموده  ، و اعضای حزب ما با حضور فعال در ده ها نهاد فرهنگی و اجتماعی در دفاع از حقوق و منافع جامعه مهاجرافغان قرار دارند. ما منحیث یک حزب متعهد ، صلح دوست و دادخواه مساله حضور هموطنان مهاجر در پروسه های ملی چون انتخابات را مورد توجه خود قرارداده و میکوشیم تا در انتخابات آینده شما از حق شرکت در تصمیمگیری های ملی بی نصیب نمانید.

درحالیکه یکبار دیگر سال نو میلادی را به همه تبریک عرض میداریم ، امیدوارم سال نو و دهه نو برای همگان لبریز از آزادی ، صلح و عدالت باشد.

برای شما وخانواده های عزیزتان سعادت و کامیابی های فراون آرزو میکنم.

 

 

با تمنیات نیک

پوهاند داکتر داوود راوش

رییس حزب آبادی افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۹ـ ۲۹۱۲

 

Copyright ©bamdaad 2019

 

 

ایجاد