برپایی اجلاس شورای مرکزی حزب آبادی افغانستان

 

 

شهرکابل ، سوم عقرب  ۱۳۹۸

جلسه شورای مرکزی حزب آبادی افغانستان تحت ریاست رفیق پوهاند داکترمحمد داوود راوش رییس حزب امروز جمعه مورخ  سوم عقرب ۱۳۹۸ در دفترمرکزی حزب در شهرکابل دایرگردید.

کارجلسه با تلاوت آیاتی چند ازقران کریم توسط رفیق صبغت الله و پخش سرود ملی کشور آغاز گردید.

برای  جلسه اجندای ذیل توسط رفیق راوش ارایه ، و مورد تایید قرارگرفت:

۱ ـ استماع گزارش اساسی جلسه شورای مرکزی حزب ،

۲ ـ بحث روی اصلاحات در برنامه و اساسنامه حزب ،

۳ ـ تفویض تقدیرنامه به شماری از اعضای حزب.

طبق اجندا گزارش اساسی توسط رفیق راوش به جلسه ارایه گردید.

در گزارش از کار و فعالیت انجام یافته دارالانشا، بیروی اجراییه، شعبات مرکزی، شوراهای ولایتی و بیرون مرزی حزب طی یک سال گذشته ( از کنگره تا جلسه شورای مرکزی حزب ) که طبق پلان و موفقانه انجام یافته است تذکر به عمل آمد.

درگزارش آمده است که حزب  ما  با ادامه جنگ وناامنی درکشورمخالف بوده و ازتلاش ها برای تامین صلح عادلانه و سراسری در کشور حمایت می نماید.حزب آبادی افغانستان از پروسه ملی انتخابات ریاست جمهوری  و اعلام نتایج شفاف و به موقع آن مبتنی بر آرای پاک مردم پشتیبانی می نماید.

دراجلاس شورای مرکزی حزب از کارنامه های آن رفقای که درفاصله میان کنگره و این جلسه به رحمت حق پیوسته اند یادبود به عمل آمده،  و به پاس خدمات ایشان رفقا به پا خاسته و یک دقیقه سکوت نمودند.

درگزارش ارایه شده درمورد پروسه جوان سازی حزب مطالب مشخص بیان گردیده وخاطرنشان شد که درجریان یکسال گذشته صدها جوان درشوراهای حزبی شهرکابل و ولایات کشور به عضویت حزب پذیرفته شده ، و کاربا جوانان بهبودی قابل ملاحضه یافته است.

در گزارش ازکار وفعالیت مثمر وموفقانه ی رسانه های حزب از جمله « ماهنامه حقیقت زمان » ،سایت بامداد  و گروه فیسبوکی حزب ؛ و شماری از مشکلات و کمبودی ها دراین عرصه تذکر به عمل آمد.

درگزارش از کاروفعالیت موفقانه شوراهای حزبی ولایتی و شورای اروپایی یادآوری به عمل آمده  ،خاطرنشان گردید که درجریان یکسال گذشته شوراهای ولایتی کنرها، پکتیا،خوست، کندز وبامیان وشوراهای کشوری آسترالیا، فرانسه و روسیه ایجاد و فعالیت های سازمانی خویش را آغاز نموده اند.

درگزارش ازایجاد ایتلاف احزاب سیاسی ملی وترقیخواه  و نقش فعال حزب ما دراین ایتلاف معلومات داده شد.درگزارش آمده که حزب آبادی افغانستان در انتخابات پارلمانی وانتخابات ریاست جمهوری کشور بحیث پروسه های ملی و دموکراتیک فعالانه شرکت نموده و ازاین پروسه ها برای تحکیم و گسترش نفوذ و موقعیت حزب درمیان مردم و جامعه استفاده لازم صورت گرفته است.

بعد ازارایه گزارش اساسی، رفیق راوش از تصادف تاریخ برگزاری این جلسه با روزتاریخی سوم عقرب ، وشهدای این روز یاد نموده و اشتراک کننده گان جهت ادای احترام به شهدای حماسه سوم عقرب به پاخاسته ویک دقیقه سکوت نمودند.

سپس عده ی از رفقا به نماینده گی از شوراهای ولایتی،  و شورای اروپایی حزب  پیرامون گزارش اساسی ابراز نظرنموده وازآن حمایت نمودند.

در بخش دیگر جلسه رفیق میرمحمدشاه رفیعی « پیام شورای مرکزی حزب آبادی افغانستان عنوانی احزاب وسازمان های دموکرات و ترقیخواه کشور» را به خوانش گرفت که مورد تایید وتصویب قرارگرفت. همچنان رفیق محراب الدین صمدی اعلامیه حزب را به خوانش گرفت که مورد تصویب جلسه قرار گرفت.

در ادامه طبق اجندای فیصله شده رفیق حفیظ الله نورستانی معاون حزب، پیشنهادات کمیسیون موظف درمورد وارد نمودن بعضی اصلاحات دربرنامه و اساسنامه  را به جلسه ارایه نمود که مورد تایید و تصویب اعضای شورای مرکزی حزب قرارگرفت.

درختم جلسه شماری از رفقا به پاس خدمات ارزنده ی شان مورد تقدیر قرارگرفتند وتقدیرنامه های حزب برای شان اهدا گردید.

کار جلسه به امید آبادی کشور و تامین صلح سراسری در فضای رفیقانه و صمیمانه به پایان رسید.

( شعبه آموزش سیاسی و تبلیغ )

 

یادداشت بامداد :

ـ گزارش ویدیویی جریان اجلاس شورای مرکزی حزب آبادی افغانستان و

گزارش تصویری جلسه شورای مرکزی حزب را از طریق برگه فیس بوکی حزب آبادی به نشانی :

https://www.facebook.com/groups/fatah58/?ref=bookmarks  مشاهده فرمایید.

ـ سایر اسناد نشست شورای مرکزی حزب بزودی از طریق تارنمای بامداد به نشر میرسد.

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۹ـ ۲۵۱۰

Copyright ©bamdaad 2019