پیام دارالانشای حزب آبادی افغانستان به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن

 

زنان پرافتخار، رزمنده وفداکار وطن!

دارالانشا حزب آبادی افغانستان هشتم مارچ ، روز جهانی زن را به شما زنان زحمتکش و رنجدیده میهن ما و همه زنان جهان تبریک و شادباش میگوید.

روز هشت مارچ همه ساله از طرف احزاب سیاسی، سازمان های اجتماعی و دولت های جهان به اشکال گوناگون تجلیل میگردد.تجلیل ازاین روز در واقع تجلیل از مبارزات تاریخی زنان و نقش ارزنده ی آنها در ایجاد تمدن وفرهنگ جهان است.

تجلیل از هشت مارچ، تجلیل وگرامی داشت از آن مبارزات و فداکاری های زنان است که برعلیه ظلم واستبداد و برای تحقق دموکراسی وعدالت اجتماعی انجام داده و انجام میدهند.

تاریخ مبارزات سیاسی جهان بیانگر آن است که زنان دوشادوش مردان در مبارزات رهایی بخش خلق ها، آزادی، ترقی و پیشرفت کشورها نقش اساسی و با اهمیت داشته اند وحتا در بعضی موارد خاص زنان نسبت به زنان متحمل قربانی های بیشتر گردیده اند.

چالش ها و معضلات اجتماعی زنان در سراسر جهان تا اکنون فراوان و غیرقابل قبول برای بشریت مترقی و انسان های متعهد و مسوول میباشد.زنان کشورهای روبه  توسعه از جمله کشورما ، تحت فشارهای مضاعف ازجمله  تبعیض دردبار وغیرانسانی  جنسیتی  قرار دارند، و زنان تا هنوز برای رسیدن به حقوق کامل خود که بتواند عزت و حقوق انسانی شان را طور کامل و همه جانبه تامین کند راه دشواری را پیش رو دارند.

جنگ،خشونت و فقر همه روزه از زنان کشور ما بطور گسترده قربانی گرفته و در بسا موارد آنها را از دسترسی به ابتدایی ترین حقوق انسانی شان محروم میسازد، که زنان افغانستان وتمام نیروهای ترقیخواه کشور از ادامه این مصایب و نیز ازاحتمال نادیده گرفتن حقوق و سهم شایسته زنان در پروسه  مذاکرات صلح جداً  نگران میباشند.

حزب آبادی افغانستان ، در جهت تامین حقوق کامل همه جانبه زنان و سهم شایسته و واقعی آنها در حیات سیاسی جامعه  قاطعانه مبارزه نموده وازتمام حقوق وخواست های عادلانه و برحق زنان کشور حمایت میکند.

حزب ما معتقد و بارومند است که بدون سهم شایسته و واقعی زنان در تمام عرصه های زنده گی اجتماعی وسیاسی کشور ترقی، پیشرفت و رفاه واقعی جامعه غیرممکن خواهد بود و « آزادی جامعه بدون آزان زن میسر نمی باشد».

حزب آبادی افغانستان برای اشتراک  وارتقای سهم زنان در مقامات رهبری حزبی و همه سازمان های محلی خویش سعی وتلاش همه جانبه نموده و تا اکنون به نتایج قابل توجهی نایل گردیده است که درآینده نیز به این تلاش های ضروری ومهم خود ادامه خواهد داد.

فرخنده باد هشتم مارچ روز جهانی زن !

پیروزباد زنان فداکار و پرافتخار افغانستان !

 با درود ها

پوهاند داکترمحمد داوود راوش

رییس حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۹ـ ۰۷۰۳

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2019