تدویرجلسه دارالانشای حزب آبادی افغانستان

 

جلسه دارالانشای حزب آبادی افغانستان تحت ریاست رفیق پوهاند داکترمحمد داوود راوش رییس حزب، روزپنجشنبه مورخ ۱۸ دلو۱۳۹۷ در دفترمرکزی حزب درشهرکابل دایر گردید.دراین جلسه مسوولین شعبات مرکزی حزب نیز شرکت نموده بودند.

کارجلسه با تلاوت آیات چند از قرآن کریم توسط رفیق داکترعبدالرشید جانباز آغاز گردید و به روح پاک زنده یاد رفیق انجینرسلیمان کامجو عضوسابق دارالانشای حزب اتحاف دعا نمودند.

بعداً رفیق راوش وفات نابهنگام رفیق کامجو را برای حزب و دارالانشای حزب،رفقا، دوستان و خانواده ایشان ضایعه جبران ناپذیر و بزرگ خوانده و ازکار وتلاش دوامدار رفیق کامجو در راه تحقق آرمان های حزب یادآوری نموده ، و گفتند که خاطرات رفقای مبارز ونستوه مان همچو رفقا شبرنگ، تینگار و کامجو همیشه با ما خواهد بود، و فرامواش نمی گردد وما ازنبود رفقای حزبی خود رنج و اندوه فراوان میبریم. روحشان شاد ویادشان را گرامی میداریم.

بعداً برای جلسه دارالانشای حزب اجندای ذیل پیشنهاد و مورد تایید قرار گرفت:

۱ ـ گزارش از پیشرفت کار با شورای همکاری احزاب،

۲ ـ اجراات و وظایف انجام شده از طرف شعبه تفاهم  و روابط سیاسی پیرامون تحقق مصوبات کنگره حزب،  و ارزیابی کارهای انجام شده از طرف سازمانهای حزبی درانتخابات ولسی جرگه ماه میزان ۱۳۹۷،

۳ ـ  ایجاد شورای ولایتی کنر،

۴ ـ استماع گزارش بیروی اجراییه شورای ولایتی پروان حزب، پیرامون تحقق مصوبات کنگره حزب و کارهای حزبی،سیاسی درآن ولایت ،

۵ ـ بحث پیرامون ملاقات با کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری.

طبق ماده اول آجندای جلسه رفیق عبدالرشید آرین معاون حزب،  گزارش خود را در مورد پیشرفت کار با شورای همکاری احزاب به جلسه ارایه نمود و گفت که با شماری از احزاب و سازمانهای سیاسی تماس و مذاکرات جریان دارد و روی ایتلاف احزاب و سازمانهای سیاسی کار ادامه دارد. رفیق آرین طرح میکانیزم ایجاد ایتلاف احزاب را درجلسه به خوانش گرفت.درجلسه به ارتباط میکانیزم ارایه شده شماری از رفقا ابرازنظر نمودند و درمورد تصامیم لازم اتخاذگردید.

طبق ماده دوم اجندا، رفیق کرام الدین نجات مسوول شعبه تفاهم و روابط سیاسی حزب، گزارش خود را به جلسه ارایه و متذکر گردید که کار این شعبه طبق پلان مرتبه پیش برده می شود، با احزاب و سازمان های سیاسی تماس و مذاکرات صورت گرفته ، و کار با آن ها جریان دارد.حزب ما فعالانه در پروسه انتخابات پارلمانی شرکت نموده،رفقا راوش و جانباز که درکابل کاندیدا بودند و هم سایر رفقا در ولایات فعالانه درکمپاین های انتخاباتی شرکت ورزیده وازاین فرصت برای معرفی حزب و بیان برنامه ها واهداف حزب استفاده لازم نمودند.همچنان رفیق راوش درمورد انتخابات پارلمانی گفت که ما منحیث یک حزب سیاسی در انتخابات پارلمانی به عنوان یک پروسه دموکراتیک شرکت نمودیم و توانستیم که در جامعه و درمیان مردم حضور فعال داشته و حزب خویش و برنامه های آن را به اندازه کافی به معرفی بگیریم که دراین امر موفق بودیم و از شرکت در انتخابات راضی هستیم.

دراین بخش درمورد شرکت حزب درپروسه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی ها نیز رفقا ابراز نظر نمودند و درمورد گزارش ارایه شده شعبه تفاهم و روابط سیاسی حزب مصوبه ایی به تصویب رسید.

طبق ماده سوم اآجندا، رفیق فقیرمحمد سالارزی گزارش مشترک خود و رفیق میرسلام ساپی را درمورد سفرکاری شان به ولایت کنرها وایجاد شورای ولایتی حزب درآن ولایت به جلسه ارایه نمود. دراین گزارش آمده است که شورای ولایتی حزب در ولایت کنرها به ریاست رفیق رحمت اله و با انتخاب اعضای شورای ولایتی ایجاد و فعال گردید و همچنان شوراهای حزبی در چهار ولسوالی و شهر اسعدآباد مرکز ولایت کنرها نیز فعالیت خویش را آغاز نمودند .

درجلسه رفیق راوش از همکاری های مثمر و موثر رفقا سالارزی و ساپی که به ولایت کنرها سفرنموده بودند و درنتیجه کار مشترک شان شورای ولایتی حزب در کنرها و شوراهای حزبی ولسوالی و شورای شهرحزب در اسعدآباد ایجاد گردید ابراز سپاس نموده و کار انجام یافته آنها را یک دستآورد بزرگ وسازنده عنوان نموده و این اقدام خجسته را به اعضای جلسه دارالانشای جزب ، مسولین واعضای شورای حزبی ولایت کنرها و همه اعضای حزب صمیمانه تبریک گفته موفقیت های هرچه بیشتر شورای ولایتی کنرها را از بارگاه خداوند(ج) آرزو نمودند.

بعدازابراز نظر رفقا پیرامون این موضوع و پیرامون بهبود کار شوراهای ولایتی؛ مصوبه ایی به جلسه ارائه و مورد تصویب قرارگرفت.

طبق فیصله جلسه دارالانشای حزب، گزارش شورای ولایتی پروان حزب،به جلسه بعدی دارالانشا موکول گردید.

طبق ماده ی پنجم اجندا رفیق راوش به ارتباط تماس و ملاقات با نماینده گان کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری به جلسه معلومات ارایه نمودند و شماری از رفقای حاضر درجلسه پیرامون انتخابات ریاست جمهوری وچگونگی شرکت حزب آبادی افغانستان دراین پروسه و حمایت احتمالی حزب از کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری ابرازنظر نمودند که در زمینه تصامیم لازم گرفته شد.

درقسمت اخیر جلسه رفیق پوهاند راوش، ارتقای رفیق جنرال مختار را به حیث عضو دارلانشای حزب و توظیف ایشان را به حیث قیٌم شعبه تشکیلات حزب به جلسه پیشنهادنمودند که از سوی جلسه دارالانشای حزب به اتفاق آرا مورد تصویب قرارگرفته و فیصله شد تا موضوع جهت تصویب نهایی به جلسه آینده بیروی اجراییه حزب پیشنهاد و ارایه گردد.

جلسه دارالانشای حزب که ساعت ۹ صبح آغاز گردیده بود حوالی ساعت دوازده و نیم چاشت به آرزوی ترقی و آبادی کشور و تامین صلح پایدار وسراسری در کشور پایان یافت.

بعداز ختم جلسه رفیق راوش و سایر رفقای شرکت کننده در جلسه ی دارالانشای حزب در کتاب مخصوص ایکه به مناسبت وفات زنده یاد رفیق کامجو در دفتر مرکزی حزب گذاشته شده است،مراتب تسلیت و یادبود خویش را درج نمودند.

(شعبه تبلیغ وفرهنگ )