جلسه شورای کشوری هالند حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان تدویر یافت

 

 

بروز یکشنبه ۱۵ اپریل ۲۰۱۸ جلسه حضوری شورای کشوری هالند ح. م. م. ت. م. ا در شهر آرنهم هالند تدویر یافت. جلسه به منظور تطبیق و عملی نمودن مصوبات بیروی اجراییه حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان مورخ ۴ عقرب ۱۳۹۶ پیرامون جلسات و انتخابات برای کنگره حزب و جلسه شورای انسجام و هماهنگی حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در اروپا  مورخ ۲ اپریل ۲۰۱۸ دایر گردید. این جلسه که در واقعیت یک جلسه گزارش دهی نیز بود، در فضای رفیقانه، دموکراسی ، شفافیت حزبی و احترام به ارزش های سازمانی برگزار گردید.

در آغاز رفیق دهزاد رییس شورای کشوری هالند از رفقا تقاضا نمود تا بخاطر یاد بود از رفقای ارجمند ما که در سال های اخیر به ابدیت پیوسته اند و جای شان درجمع رفقا در اروپا خالی است ، به پا خاسته یاد شان را گرامی دارند.

رفیق دهزاد اضافه نمود که جای رفقای ارجمند مانند: شخصیت بزرگ نهضت ترقی خواه و و مبارز برجسته  حقوق زنان رفیق دوکتور اناهیتا راتب زاد، رفیق نظام الدین تهذیب ، رفیق شفیق الله توده یی ، رفیق نصیراحمد صدیقی، رفیق رحمت حسن ، رفیق امان کامران در قلب ها و روان ما زنده و ماندگار خواهند ماند.

بعداٌ حسب پروگرام قبلاٌ تنظیم شده رفیق دهزاد از رفیق عمر فیض مسوول کمیسیون تشکیلات خواهش نمود تا گزارش تشکیلاتی شورا را به رفقا ارایه نماید. بعد از ارایه این گزارش، رفیق دهزاد از نام شورای کشوری هالند گزارش کاری را به رفقا ارایه نمود و ضمن توضیح کارهای انجام شده ، تعدادی از نواقص کاری را برجسته و علل آنها را نیز توضیح نمود. همچنان رفیق دهزاد از معضلات تشکیلاتی که در دوسال اخیر در این شورا کرنش های کاری را به وجود آورده بودند ، نیز بر شمرد.

متعافباٌ رفیق سرور زهتاب مسوول امور مالی شورای کشوری هالند گزارش دقیق مالی را با ارقام، کاستی ها و موفقیت های کاری برجسته ساخت که مورد تایید و توصیف جلسه قرار گرفت.

پیرامون هر سه گزارش رفقا هر یک: رفیق پیکارگر، رفیق زیارمل، رفیق سیاوش، رفیق حبیب منگل ، رفیق داکتر نثار احمد صدیقی، رفیق مصدق، رفیق سعیده طلوع، رفیق منگل و رفیق صلاح الدین چهاردیوال سوالات و پیشنهادات شان را جهت روشنی و بهبود کار ها ارایه نمودند. از اینکه در این جلسه هر سه گرازش روی فاکت های مشخص و شفاف ارایه گردید و ضعف ها و نواقص کاری متبارز گردیده بودند، همه رفقا  اظهار رضایت نموده ممنونیت شان را ابراز نمودند.

در این بخش روی کار با جوانان، پرداخت اعانه ها، تبلیغات از طریق فیس بوک، وضاحت در پالیسی حزب، موقف تشکیلاتی شورای اروپایی تاکید صورت گرفت.
جلسه فیصله نمود تا ازمجموع انتقادات و پیشنهادات سازنده و تصامیم بعدی دراین جلسه قطعنامه آماده و ضم گزارش به مقامات بالایی حزبی ارسال گردد و مزید بر آن باید  شورای رهبری جدید متکی بر آن پلان تدابیری خویش را آماده سازد. پیشنهادات و نظریات و طرح آنها در یکجا با  دیگر پیشنهادات عنوانی کمیسیون تدارک کنگره ارسال گردد و نماینده گان انتخاب شده وظیفه دارند تا این نکات نظر را درکنگره انعکاس دهند.

در بخش دوم  موضوع انتخاب سه نماینده از شورای کشوری هالند به کنگره حزب مطرح گردید. بخاطر بکارگیری اصول زرین دموکراسی درون حزبی کاندید ها برای نماینده گی اشتراک در کنگره دروقت  تعین شده کاندیداتوری خویش را شفاهی ارایه نموده امکانات، توانایی و علاقمندی، خویش را به اعضای جلسه ابراز نمودند . در این جلسه هر رفیق خودش را باید کاندید مینمود ، نه از جانب رفیق دیگری. کاندید ها باید تعهد مینمودند که خود مسوولیت تمام مصارف سفر به کابل را بعهده میگیرند و بعد از ختم کنگره باید از سهمگیری و حسن نماینده گی خویش در کنگره به شورای رهبری گزارش بدهد.

بعد از انتخاب کمیسیون شمارش آرا رفقا هر یک رفیق زیارمل ، رفیق دهزاد و رفیق عمر فیض با اکثریت آرا و با رای سری و مستقیم بحیث نماینده به کنگره حزب انتخاب شدند. همچنان از نماینده گان انتخابی تقاضا صورت گرفت تا وظایف شان را در همکاری با رفقا در کابل روی ترتیب اسناد انجام دهند. ضمناٌ روی استحکام تشکیلاتی و استقلالیت حزب ، برآمد های حزب از طریق وسایل اطلاعات و رسانش پیام ده ، تغییر و نو سازی تاٌکید صورت گرفت.

 در بخش بعدی انتخاب رییس شورای کشور بصورت مستقیم از جانب اعضای جلسه به بحث گرفته شد. بعد از آنکه کاندیدان خود را معرفی و توانایی کاری شانرا بیان نمودند ، انتخابات با رای گیری مستقیم و سری اجرا شد که در نتیجه رفیق محمد سرور زهتاب به اکثریت آرا بحیث رییس شورای کشوری هالند ح.م.م.ت.م.ا. انتخاب گردید.

در بخش انتخاب شورای کشوری هالند رفقا هر یک: رفیق محمد عظیم نورزی، رفیق روح الله توده ای، رفیق سعیده طلوع، رفیق ولی منگل، رفیق آقا محمد نورانی  و رفیق زلیخا پوپل بحیث اعضای شورای کشوری هالند به اتفاق آراٌ  انتخاب گردیدند . اشتراک کننده های جلسه برای رفیق زهتاب و اعضای جدید شورای کشوری عرض تبریک نموده؛ برای شان موفقیت های مزید را آرزو نمودند.

جلسه که ساعت  ۳۰ :۱۲ ظهر آغاز گردیده بود، با صحبت اختتامیه و ارزیابی کننده محترم رفیق پیکارگر ساعت چهار و نیم عصر در فضای گرم رفیقانه با موفقیت به پایان رسید.

 

                                    ( تصاویری از جریان کار کنفرانس ـ بامداد )

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۸ـ ۲۰۰۴

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.

Copyright ©bamdaad 2018