اعلامیه دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان
درمورد سفر قریب الوقوع سرتاج عزیز به کابل

 

 
هموطنان عزیز!
طوری که مطبوعات گزارش داد، طی روزهای عید وزیر خارجه جمهوری خلق چین به کابل سفر داشته ؛ و ملاقات های متعدد با رهبران کشور انجام داده ، جهت حل مشکلات و پرابلم های موجود فی مابین دولتین افغانستان و پاکستان میانجی گیری نموده و تلاش می نماید تا مشکلات موجود بین  دوکشور که در نتیجه سیاست های خصمانه دولت پاکستان بوجود آمده، حل گردیده  و روابط دوستانه بین دوکشور همسایه برقرار گردد. قراراست طی روز های نزدیک سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی پاکستان جهت آغاز وادامه گفت وگو به کابل آمده ؛ در عرصه های مختلف مذاکرات انجام دهد.

حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان ازهرنوع گفت و گو و مذاکره که منتج به صلح و امنیت کشور گردد استقبال می نماید،  مشروط براینکه طرفین مذاکره کننده در جهت تامین صلح و ثبات به اصل حسن همجواری ،احترام  به منافع متقابل بیانجامد و تروریزم نابود شود.

دولت پاکستان در روزهای اخیر منحیث حامی تروریزم در جهان تثبیت گردیده وتحت فشار شدید جامعه جهانی قراردارد. دولت ج.ا. افغانستان  باید از مجاری دیپلوماتیک ازاین موقعیت بدست آمده استفاده اعظمی نمایند ، نه اینکه با آغاز مذاکرات زمینه برایت؛ و رفع فشارهای جهانی از پاکستان گردد و پاکستان با ادامه سیاست دوگانه از این وضع به نفع خود استفاده نماید .

ما درحالی که ازهرنوع مذاکره صلح آمیزصادقانه که منتج به نابودی تروریزم و تامین صلح  و ثبات در کشور گردد پشتیبانی نموده  از دولت ج .ا. افغانستان می طلبیم که با استفاده از تجارب گذشته دقت لازم را بخرچ داده؛ به وعده های میان تهی وفریبنده تیم پاکستانی باورنکرده و وقت کشی ننماید. زیرا تمام مردم ، نیروهای ملی، دموکرات و ترقی خواه کشور از آن جمله حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان ، از موقف اصولی دولت که انعکاس دهنده منافع ملی در راستای تامین صلح و ثبات ونابودی تروریزم می گردد دفاع می نماید . درغیرآن اعتبار دولت در بین مردم صدمه دیده  و باور به آن کم می شود . باورمندیم که موقف اصولی و شجاعانه دولت مردان کشور زمینه ساز صلح و امنیت درکشور می گردد. در غیر آن مصیبت های مردم رنجیده و زحمتکش ما ادامه خواهد یافت.

با احترام


عبد الحی مالک معاون وسرپرست
حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۷ـ ۰۳۰۷