پیام تبریکی دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

به مناسبت حلول عید سعید فطر

 

بسم الله الرحمن الرحیم

هموطنان عزیز!

خواهران و برادران محترم ؛

مردم شریف ومسلمان افغانستان درکنارمسلمانان جهان ، با پایان ماه مبارک رمضان، از روزهای عید سعید فطر با گرمی استقبال می نمایند.

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان ، مسرت فراوان دارد که به مناسبت حلول عید سعید فطر ، بهترین تبریکات و تمنیات نیک خود را به تمام مردم مسلمان وعزت مند افغانستان؛ و مسلمانان جهان و به تمام نیروهای دفاعی و امنیتی قهرمان افغانستان که درسنگر دفاع از مردم و کشور شجاعانه قرار دارند و آماده هر نوع قربانی ، ایثار و جانبازی هستند ،از صمیم قلب تقدیم می دارد.

با تاسف و درد فراوان که درماه مبارک رمضان ، بازهم مردم ما شاهد ادامه فقر ، بیکاری ، مشکلات اقتصادی و اجتماعی درکشور؛ و شاهد قربانی های ناشی از حملات تروریستی،حتا حمله به اماکن مقدسه و مساجد درشهر کابل و درشماری از ولایات کشوربودند که بالاثر آنها ، شماری از هموطنان عزیز ما به شهادت رسیده؛ وشماری از آنها مجرح گردیده اند . ما یکبار دیگر همدری وغم شریکی خود را با فامیل های شهدای عزیز ومجروحین این حوادث خونین درکشور ابراز می داریم .

 حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان با رسالتی که دربرابر مردم و کشور دارد، از آزادی ، دموکراسی ، ترقی وعدالت اجتماعی حمایت می نماید؛  و دفاع از استقلال ، حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی و حفظ منافع ملی را از وظایف ملی  و اساسی دولت افغانستان می داند که برای دستیابی به این اهداف و وظایف ملی و میهنی ، همبسته گی نیروهای ملی ـ دموکراتیک و ترقی خواه کشور، و تامین وحدت ملی مردم افغانستان ،از خواست های ضروری شرایط کنونی کشورما می باشد.

حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان ، درحالی که در راه آزادی دموکراسی ، ترقی وعدالت اجتماعی درکشور به مبارزه وتلاش های عادلانه و ترقی خواهانه خود، ادامه می دهـد ، از رهبران حکومت وحدت ملی تحقق تعهدات آنها درجریان انتخابات را می طلبد ؛  زیرا آوردن  تغیرات و تحولات اقتصادی ـ اجتماعی ، کاهش فقر و بیکاری ، اشتغال زایی وایجاد زیرساخت های اقتصادی ، حمایت از تولیدات داخلی و استفاده قانونی ازمنابع طبیعی با حفظ  و رعایت منافع ملی کشور ، از خواست ها ونیازهای اساسی و تغیرناپذیر مردم افغانستان می باشد.

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان باورکامل دارد که مردم شریف افغانستان سازنده تاریخ و کشور خود هستند و کمک های جامعه جهانی فقط می تواند به حیث یک فکتور خارجی در این راستا محسوب گردد .

ما آرزومند هستیم تا تمام تلاش های آزادی خواهانه ، ترقی خواهانه ومسولانه مردم افغانستان ونیروهای ترقی خواه کشور بتواند در راه کاهش ومحو چالش های کنونی در کشور نقش مثبت داشته ودر آینده شاهد یک افغانستان مترقی و پیشرفته بوده ومردم ما بتوانند مانند سایر خلق های کشور های جهان درصلح ، امنیت و ثبات پایدار زیست نمایند. زیرا شایسته زنده گی سعادت مند وعدالت هستند وحزب ما می خواهد  افتخار خدمت صادقانه را برای آن ها داشته باشد .

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان یکبار دیگر حلول عید سعید فطر را برای هموطنان عزیز ومسلمانان جهان تهنیت گفته ،سعادت و بهروزی شان را از خداوند مهربان (ج) آرزو می نماید.

با عرض حرمت

عبدالحی مالک

معاون و سرپرست حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۷ـ ۲۵۰۶