برپایی جلسه وحدت تشكیلاتی ( ادغام تشكیلاتی) شورای انسجام و هماهنگی امور حزبی در اروپا

 

بروز سه شنبه  مورخ ٦جون ۲۰۱۷، طی نشست رفیقانه ادغام تشكیلاتی  وحدت خواهان حزب متحد ملی  با شورای انسجام وهماهنگی امور حزبی  در اروپا تامین گردید.

در پی تماس ها و صحبت های دوامدار و رفیقانه میان شورای انسجام و هماهنگی امور حزبی حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در اروپا و وحدت خواهان حزب متحد ملی در اروپا  به خاطر پیاده نمودن اصول و مندرجات اعلامیه ۶ جوزای ۱۳۹۵ خورشیدی ؛ و میکانیزم  وحدت  تشکیلاتی ـ سازمانی ، اخیرا در پی نشست کمیته کاری شورا ، جانیبن توافق نمودند تا شورای انسجام و هماهنگی امور حزبی در اروپا با ترکیب  ۱۲ رفیق  از جانب وحدت خواهان حزب متحد ملی ؛ و ارتقای دو رفیق از این جمع به عضویت کمیته کار شامل گردیده ؛ و مندرجات اعلامیه مشترک وحدت مطابق اصول پذیرفته شده درعمل پیاده گردد.

در نشست ٦جون ۲۰۱۷ پس از استماع  گزارش شعبه تشکیلات  سازمان اروپایی که توسط رفیق داود کرنزی  پیشکش شد ، رهبری  سازمان ها با هم مدغم ؛ و به تعداد ( ۱۲ + ۲ ) رفیق تازه به عضویت شورای انسجام و هماهنگی پذیرفته شدند. به اینصورت رقم اعضای شورای انسجام وهماهنگی امور حزبی در اروپا با کمیت ۳۶ رفیق؛  و کمیته کار با تعداد ۶ عضو تعین گردید.

پس از ادغام  تشکیلات رفقا هر یک : كاوه كارمل، انجنیر رحیم حبیبی و محمد اسمعیل غرنی ، بالترتیب از تامین وحدت و تكمیل آن در سطح كشورها و ادغام تشكیلاتی، جانبداری خود را اعلان نموده ؛ و این اقدام را گام نهایت ارزشمد درتامین ثبات ، بلند بردن اتوریته ، رشد و استحكام هرچه بیشترسازمان حزب  در اروپا دانسته، تاكید نمودند كه  این وحدت باید موجب بلند رفتن سطح اگاهی و مسوولیت پذیری اعضای حزب در اروپا  گردیده ؛ و اثرات سودمندی بر روند همسویی و همگرایی با حلقات، افراد و سازمان های ترقی خواه  افغان دراروپا داشته باشد.

در ادامه این جلسه  باشکوه  بحث و گفت و گوهای  صمیمانه  در رابطه به وظایف مطروحه حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان و سازمان اروپایی آن میان اعضای شورا راه اندازی شد که در آن رفیق ها : محمد آقا شيرزاد، نورمحمد سلطانی ، زرغونه ولی ، عمر فيض،  نورمحمد دلداربيگ، صمد كارمند، حميد الله مفيد، سليم كارگر، گل احمد اندر ، محمدانور قاطع ، عبدالبشیركامه وال، میرا جان شهابی ، ولی محمد زیارمل ، سردارمحمد ولی ، زمری قيام ، حكيم  روان، فريد سياووش، صفت الله عمليار و امير محمد گران  صحبت؛  و جانبداری  شانرا از وحدت تشکیلاتی ابراز نمودند.  آنها با حمایت از تلاش های رهبری حزب در باره رشد و استحکام مزید حزب و اثرگذاری آن در جامعه ؛ دیدگاه های مسولانه و آینده نگری را درباره رشد بیشتر سیاسی و تشكیلاتی  سازمان های حزبی به ویژه سازمان اروپایی حزب در اروپا ارایه کردند.

این نشست صمیمانه و پرثمر به آرزوی رشد و اثرگزاری هرچه فزونتر سازمان اروپایی حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در اروپا ، تامین صلح  و قطع جنگ و جنایت درکشور و جهان  ساعت١٠ شب به پایان رسید. ( گزارش مفصل این نشست به زودی به نشر میرسد.)

گزارشگر بامـداد

 

 بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۷ـ ۰۸۰۶