اعلامیه دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در باره نشست مسکو  

         

حمل ۱۳۹۶ ، شهرکابل

طوری که هموطنان عزیر اگاهی دارند، دراین اواخر به ابتکار مسکو نشست صلح با شرکت یازده کشورمنطقه  به شمول افغانستان دایر گردید که طبق اعلان رسانه ها این پروسه در آینده با شرکت نیرو های مسلح مخالف دولت افغانستان دنبال می گردد.

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان معتقد است که هر عمل مثبتی که به قطع جنگ ، خونریری و تامین صلح و ثبات سراسری درکشور می انجامد قابل تایید است. ما ازهمه تلاش ها در جهت تامین صلح ، امنیت دایمی  و برچیدن اسلحه غیرقانونی بعد از نهایی شدن توافقات صلح ، غرض تامین حاکمیت ملی ، استقلال و تمامیت ارضی کشور درجهت ایجاد فضای باز سیاسی حمایت می کنیم.

چنانچه در برنامه حزب آمده است:  « حمایت از حل مسله جنگ جویان ضد دولتی از طریق سیاسی ، حزب ما خواهان آتش بس و قطع فوری جنگ و خونریزی بیشتر و استقرار صلح عادلانه در افغانستان است. ما از جلب و مشارکت مخالفین مسلح  دولت در پروسه های سیاسی افغانستان پشتیبانی می نماییم ؛ مشروط بر اینکه آنها خشونت را کنار بگذارند و ارزش های بنیادین قانون اساسی را بپذیرند.... »

تجمع نیروهای افراط گرا تحت عناوین مختلف در کشور که قلب  آسیا نامیده می شود ، در بی ثبات سازی کشورهای مختلف منطقه  و جهان نقش اساسی داشته و منافع کشورهای منطقه را تهدید میکند .بناً به نیروهای مسلح مخالف خطاب می نماییم  که از عقل سلیم کارگرفته  ، از خشونت ، زورگویی، ترور، کشتار ، انفجار و تخریب زیر بناهای مادی و معنوی کشور اجتناب و رزیده ، با توظیف اشخاص اگاه و با صلاحیت پروسه صلح را دنبال نموده ، سلاح خود را بر زمین بگذارند. و دولت ج.ا.ا نیز در امر بزرگ عمل ابتکاری نماید.

بیایید که دست بدست هم داده با اتحاد ملی ، وحدت و یکپارچه گی وطن زجردیده خود را نجات داده زخم های خونین آنرا تداوی نماییم .

صلح  ضرورت زمان است. در امر تامین آن باید اقدامات جدی و هدفمند صورت گیرد.

 

با احترام

پوهاند داکتر محمد داوود راوش

رییس حزب متحد ملی  ترقی مردم افغانستان

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۷ـ۱۸۰۴