اعلامیه  دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

 حمل ۱۳۹۶ ، شهر کابل

 

 برای اولین بار در تاریخ بشر، بم بزرگ غیرضروری ده تن که بنام بم مادر شهر ت دارد توسط ایالات متحده امریکا در اچین ولایت ننگرهار استعمال گردید.

استعمال این بم قدرت تخریب بزرگ درساحات مسکونی و زراعتی مخالف کنوانسیون ها ومیثاق های بین اللملی بوده ، استعمال آن مجاز نیست .

اما با درنظر داشت حالت مشخص نظامی ایجادشده دراچین ننگرهار با تفاهم قوت های ذیدخل بم اسعتمال گردید، که نتایج قابل لمس داشته و مردم محل ، ساکنین ولسوالی اچین و اطراف آن از استعمال بم و نتایج  بدست آمده آن استقبال نموده، آنرا عمل بجاخوانده اند.

دارالانشای حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان معتقد است که استعمال سلاح بابۤرد وآتش قوی ، تاثیرات سو بر محیط زیست جنگلات ، نباتات وحیات وحش و انسان داشته و در درازمدت مشکلات را ایجاد می کند.

از سرقوماندانی اعلی قوای مسلح ج.ا.ا و رهبری قوت های خارجی مستقر درکشور تقاضا می گردد تا بقا و آینده زنده گی را در جغرافیای افغانستان درنظر گرفته ، از استعمال اسلحه مخرب ، به خصوص مخرب جمعی ، کیمیاوی ، بیولوژیکی وغیره اجتناب نموده ؛ به تامین حفظ محیط زیست سالم برای افغان ها توجه جدی نمایند، قابل ذکراست که به این  معنا نیست که جلو تحرکات نظامی دشمن گرفته نشود و ‌آزادی فعالیت تخریبی به آنها  مساعد گردانیده شود. باید با تمام قوت فعالیت مخالفین خنثی و صلح سراسری که حق هر افغان است درکشور جنگ زده ، ما تامین گردد. از بی توجهی های مرموز درامر سرکوب مخالفین مسلح خود داری گردد و اقدامات موثر ومتناسب در وضعیت جنگ به عمل آید.

نابود باد جنگ !       

با احترام

پوهاند داکترمحمد داوود راوش

رییس حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان  

 بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۷ـ۱۸۰۴