نشست حضوری اعضای شورای کشوری سویدن حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان

۱۲ نوامبر ۲۰۱۶

 

 

به تاسی از هدایات کنفرانس وحدت و رهنمود های مصوبات دارالانشای حزب، شورای کشوری سویدن ح.م.م.ت.م.ا پس از پروسه ادغام تشکیلاتی اولین نشست حضوری اش را با اشتراک اعضای آن سازمان، شنبه  دوازدهم نوامبر تحت اجندای زیر در یکی از سالون های شهرگتنبرگ برگزار نمود:

۱ ـ گزارش از کارکرد های سازمان حزبی سویدن،

۲ ـ آگهی پیرامون اطلاعیه شعبه تبلیغ و ترویج مرکزی،

۳ ـ  قرایت مصوبه مورخ ۲۸اسد ۱۳۹۵ دارالانشای حزب ،

۴ ـ ارایه گزارش امور مالی طی سال ۲۰۱۶ میلادی،

۵ ـ پیشنهادات و نظریات.

در آغاز برای شناخت بیشتر از همدیگر، رفقا هریک خود را به معرفی گرفتند و سپس رفیق احمد گل اندر رییس شورای کشوری سویدن با اظهار خیرمقدم و ابراز خرسندی گفت:

«  افتخار دارم اولین نشست حضوری را در جمع شما رفقای عزیز و گرامی دایر می نماییم.»

موصوف با در نظرداشت نصاب جلسه، محتوای اجندا  را قرایت نمود که به اتفاق آرا مورد تایید جلسه قرار گرفت.

پس از آن با برگزیدن سه تن به اتفاق آرا درهیات رییسه، رفیق اندر رییس شورای کشوری با تحلیل از اوضاع ناهنجار سیاسی کشور، گزارش کار و فعالیت سازمان را پیشکش جلسه نمود. رفیق اندر پیرامون رویداد پروسه وحدت به خصوص پس از تدویر اولین کنفرانس آن بحث مبسوطی کرده توجه رفقا را به تحکیم هر چه بیشتر وحدت و یکپارچگی صفوف حزب معطوف نمود.

رفیق اندر بالای رسالت نیروهای وطن پرست، ملی ـ دموکرات و آزادی خواه به ویژه حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان در برابر مام وطن و مردم محروم و مظلوم خطه باستانی ما افغانستان بصورت مفصل صحبت کرد.

به تعقیب پرسش ها و پاسخ ها روی گزارش اساسی صورت گرفت که با تحلیل همه جانبه اوضاع و شرایط ، ذهنیت رفقا در مسایل مورد نظر روشن تر گردید.

صحبت کننده بعدی، رفیق خلیل یوسفی معاون شورای کشوری سویدن، برویت ماده دوم اجندا، اطلاعیه کمیسیون تبلیغ و فرهنگ  مرکزی را به آگاهی رفقا رسانیده و رفقا را به همدلی، یکپارچه گی و همبسته گی بیشتر دعوت کرد.

رفیق یوسفی اضافه نمود که ما ازهمه بیشتر به انسان و انسانیت تعلق داریم و به عنوان انسان های متعهد و رسالتمند در برابر توده های میلیونی خود به خصوص به خاطر سعادت آن رنجدیده های بی دفاع می رزمیم، بدین لحاظ بنام انسان سرزمین واحد ما افغانستان باید در برابر تعصبات ملی، مذهبی، قومی، زبانی و محلی جدیت نشان داده و همدیگر را بایست به آغوش کشید.

طبق ماده۳ اجندا ، مصوبه مورخ ۲۸ اسد ۱۳۹۵  دارالا نشای حزب ، توسط رفیق لعل محمد اکبری مسوول شعبه تشکیلات شورای کشوری سویدن قرایت گردیده پیرامون آن توضیحات مفصل ارایه نمود.

در همین راستا به منظور برگزیدن مسوولین برخی بخش ها، مساله تشکیلاتی از جانب رفیق اکبری مطرح و کاندید هایی از جانب اشتراک کننده گان به معرفی گرفته شد؛ که پس از بحث و فحص و رای گیری به اتفاق آرا رفیق دیپلوم انجنیر فرین محسنیان به حیث مسوول کمیسیون امور تفاهم سیاسی و رفیق اکمل صافی به صفت معاون، رفیق رحمت رحمانی به صفت مسوول شعبه رسانش و فرهنگ، رفیق دیپلوم انجنیر نورضیا فرین به سمت مسوول شعبه اسناد و ارتباط و رفیق اسد الله حسن به عنوان مسوول امور جوانان شورای کشوری سویدن برگزیده شدند.

ماده چهارم اجندا  با محتوای گزارش مالی توسط رفیق پیر محمد بری مسوول امور مالی ارایه گردید.

رفیق بری با افاده اینکه با چه ابتکارات و اقدامات اصولی می توان بنیه مالی حزب را تقویت نمود، ازرفقا خواست تا دراین زمینه بیاندیشند و همچنان با تادیه حق العضویت ها و اعانه ها مساعی بیشتری را به خرج دهند.

قابل تقدیر و یادهانیست که رفیق رحمت رحمانی بر علاوه تادیه حق العضویت خویش، به صورت داوطلبانه ماهوار تادیه مبلغ ۱۵۰ کرون سویدی را بشکل اعانه به عهده گرفت که با ابرازسپاس از جانب جلسه پذیرفته شد.

در بخش پیشنهادات، تعداد زیادی از رفقا با نظریات ابتکاری شان در زمینه سهم گرفته و تاکیدات شانرا به جلب و جذ ب جوانان، نقش بیشتر بانوان در حزب و تقویت امورمالی سازمان حزبی عنوان کرده، از پروسه مذاکرات با سایر نیروهای همسو حمایت خویش را ابراز؛ و بر تحکیم هرچه بیشتر وحدت درون حزبی مکث نمودند.

در اخیر رفیق محمد آقا کوچی شیرزاد عضو شورای انسجام وهماهنگی امورحزبی دراروپا  وعضو بیروی اجراییه حزب  رشته سخن را به دست گرفته چنین بیان داشت:

رفقای عزیز! جای افتخار است که امروز از جزایر مختلف گردهم جمع شده و دریک کشتی قرار گرفتیم. احزاب ما وحدت کرده اند ، وحدت ما جوان است و دشمنان وحدت هم کم نیست.

رفقا ! زمانی آرمان های انسانی ما عملی می شوند که چون شما متعهدین و رسالتمندان که عظیم ترین نیروی حزب هستید فعالانه مبارزه کنید و اکتیف باشید.

ـ نشرات حزب فعال اند و رهبری حزب ما از طریق رسانه ها پیرامون مسایل مختلف سیاسی ـ اجتماعی به بحث ها و تحلیل های همه جانبه پرداخته به تمام رویداد ها، وقایع و حوادث کشور واکنش جدی نشان میدهند.

ـ رفقا می توانند روی مسایل مهم حزبی ابراز نظر نمایند و از طریق ارگان های نشراتی حزب ( پیام ملی ،حقیقت زمان ، برگه فیس بوکی حزب ) و همچنان تارنمای سازمان اروپایی حزب «  بامـداد » ایده های خویش را بدست نشر بسپارند.

رفیق شیرزاد در ادامه صحبت خود بر مطالعه اساسنامه و بر نامه عمل حزب تاکید ورزیده؛  و جلب و جذب به حزب م.م.ت.م.ا و مساعدت های مالی به آن را وظایف هر یک از اعضای حزب دانسته در تحکیم وحدت و همبسته گی حزبی اصرار نموده و برای رزمنده گان حزب آرزوی موفقیت کرد.

پیروزی ما در وحدت ماست!

جلسه که به ساعت ۲بعد از ظهر آغاز یافته بود، به ساعت ۵ با رضایت خاطر از تدویر آن و سپاسگزاری از سازماندهنده گان این نشست، در فضای رفاقت حزبی و صمیمیت کامل خاتمه یافت.

 

شعبه اسناد و ارتباط ، شورای کشوری سویدن ح.م.م.ت.م.

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۶ـ ۱۷۱۱