شوراى كشورى بلجيم حزب متحد ملی ترقی مردم افغانستان تشکیل جلسه داد

 

بتاريخ ۱۳جولای ۲۰۱۶  برابر ٢٢ سرطان ۱۳۹۵ خورشیدی  جلسه نوبتی شورای بلجیم ج م م ت م ا دایر گردید.

 در آغاز جلسه دو رفیقی که به تازه گی شامل ساختار شواری کشوری بلجیم حزب شده اند ؛ توسط رییس شورا  معرفی؛ و از پیوستن آنها در جمع رفقا ابراز خوشی و رضایت به عمل آمد . در ادامه کار نشست ، اجندای جلسه  شامل بحث و تصمیم گیری در باره مسایل مهم مربوط به زنده گی سازمان ؛ و گفت و گو پیرامون انکشافات ارزشمند در جنبش داد خواهی کشور ، مورد رایزنی و تصویب قرار گرفت .

رفیق یاسین صادیقی رییس شورا ، درگذشت دو شخصیت برازنده جنبش : رفقا نظام الدین تهذیب و شفیق الله توده ای را  ضایعه جبران ناپذیر دانسته و از کارنامه های درخشان این دو رفیق در مبارزه متشکل و اگاهانه برای دموکراسی و عدالت اجتماعی یاد؛ و با اعلان یک دقیقه سکوت در برابر این دو رفیق ادای احترام صورت گرفت .

 در بخش های بعدی نشست گزارش کارکردهای شعبات مورد بررسی قرار گرفته؛ و از تلاش های مسوولین شعبات در انجام برنامه های کاری شان که با وقف و ابتکار کوشیده اند قدر و تمجید به عمل آمد.

در ادامه نشست رفيق صادقى رییس  شورا باتکیه بر دموکراسی درون حزبی و ستایش از سنت پسندید در گزینش مسوولین در سا زمان اروپایی حزب، ختم دوره کاری شان را اعلام و مساله گزینش رییس جدید شورا را پیشکش نمودند. او پیشنهاد کرد تا يكى از رفقاى جوان مسوولیت پیشبرد امور شورای بلجیم حزب را به عهده بگیرد.  پس از بحث و گفت و گو های رفیقانه  پیشنهاد رفیق صادقی  مورد پسندش شرکت کننده گان جلسه قرار گرفته ؛ و در فضای اعتماد رفیقانه و تکیه بر دموکراسی درون حزبی  رفيق داوود شجاع زاده برای دوره بعدی به حیث رییس شورای کشوری بلجیم انتخاب گردید. رفیق صادقی از اعضای شورا و رهبری سازمان اروپایی حزب به خاطر اعتماد و همکاری های همه جانبه در پیشبرد وظایف محوله ، ابراز سپاس و امتنان نموده ، وعده ادامه همکاری  برای رشد و باروری سازمان حزبی در بلجیم را دادند.

در بخش بعدی جلسه رفیق شجاع زاده ضمن سپاس از اعتماد رفقا ، از کارکردهای شورا تحت رهبری رفیق یاسین صادقی با قدر یاد ؛ و از نام اعضای شورا به خاطر این تلاش های صادقانه شان سپاس نمودند.

در این نشست فیصله به عمل آمد تا رفقا :

باز ساز ، مسوولیت بخش تشكيلات ،

صادقی ، مسووليت تبليغ و فرهنگ؛ و

حكيمى  ، مسوولیت امور مالی  شورا را از پیش ببرند.

در بخش پایانی جلسه پیشنهادات و انتقاد های رفقا مورد بررسی قرار گرفته در فضای کاملاً باز رفیقانه ، تصامیمی در باره بهبود هرچه بیشتر کار شورا اتخاذ شد.

 

گزارش از شعبه تبیلغ و فرهنگ شورا

 بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۳/ ۱۶ـ ۱۷۰۷