پيام تسليت شوراى سراسرى حزب متحد ملى ترقى مردم افغانستان در ايالات متحده امريکا

به مناسبت جاويدانه شدن رفيق شفيق الله توده اى

 

باغم و اندوه تمام از جاويدانه شدن ، بهترين ، پاک ترين ، شريف ترين و مبارز جسور و نيک نام حزب عزيز ما رفيق شفيق الله توده اى مطلع شديم و همه از رفقا در ايالات متحده امريکا دراين غم بزرگ حزب با خانواده رفيق توده اى و مجموع جنبش روشنفکرى کشور شريک است .
رفقا همه مي دانند که رفيق توده اى تمام عمر عزيز خود را با حزب عزيزش گره زده بود ، او يک لحظه از کنار حزب به دور نه رفت ، سخت ترين ماه ها و سال ها را با رفقايش در کابل و حيرتان سپرى کرد ، تمام دار و نه دارش نه خانه و خانواده اش ، بل رفقايش بود ، او رفيق صادق ، پرشور و به معناى واقعى کلمه يک انقلابى راست کار و خدمت گزار بود ، در انسجام و تشکل حزب بى باکانه کار کرد، انتقاد ها را پذيرفت و جسورانه به پيشرفت ، او با وجود دشوارى هاى اسنادى باتمام عزيزان حزب پيوند داشت و براى کار به وحدت و همبسته گى هر چه بيشتر حزب ده ها بار رهسپار کابل شد و به رفقا به امر وحدت حزب و انسجام حزب يارى رساند . هر بُعد زنده گى رفيق توده اى پر از افتخارات و سجاياى وصف شدنيست که بايد براى جاودانه شدن هر چه بيشتر اين رفيق و يار ما هريک بايد کار کرد و نوشت .
از دست دادن رفيق توده اى به معناى واقعى کلمه يک ضايعه بزرگ و جبران ناپذير است و جاى او هميشه در ميان رفقايش خالى خواهد بود .
روان رفيق توده اى ما شاد ، ياد هايش جاودانه و نام نيکش درخشنده باد ، به خانواده عزيز رفيق توده اى ، به رهبرى حزب و به مجموع رفقا و جنبش روشنفکرى کشور اين ضايعه جبران نا پذير را تسليت عرض ميداريم .

شوراى سراسرى حزب متحد ملى ترقى مردم افغانستان در ايالات متحده امريکا

 

 پیام تسلیت ـ بامداد ـ ۱۶/۷ ـ ۳۰۰۶