یک گام سودمند

 

به روز ۲۲ فبروری ۲۰۱۶ ترسایی مسوولین  شوراهای ایالتی هامبورگ حزب ملی ترقی مردم افغانستان و حزب وطن به خاطر تشریک مساعی و سمت دهی اقدامات مشترک در راه خدمت به جامعه افغانی در این شهر تفاهم نامه همکاری را به امضا رسانیدند.

هدف از این اقدام راه اندازی تلاش های مشترک به خاطر نزدیکی و همسویی نیروها  و نهاد های ترقی خواه  افغان ؛ ایجاد فضای اعتماد و یاری میان نهادهای فرهنگی و اجتماعی  درشهرهامبورگ  می باشد. تفاهم نامه را از سوی حزب ملی ترقی مردم افغانستان رفیق مستمندی و ازجانب شورای هامبورگ حزب وطن رفیق نیکبین به امضا رسانیدند.

 

متن تفاهمنامه

بین سازمان حزبی حزب وطن وسازمان حزبی حزب ملی ترقی مردم افغانستان درشهرهامبورگ جمهوری فدرالی المان

 

وضع نابسامان و فاجعه بارکشور و پراگنده گی نیروهای سیاسی ترقی خواه  وهوادارمردم در داخل و خارج کشورمایه تشویش ونگرانی ماست. ادامه این وضع به سود رهایی کشور، تحقق دموکراسی وبهبود شرایط زنده گی مردم به خصوص لایه های ناتوان جامعه نمی باشد .

این وضع دردبار و خونین ازاحزاب دموکراتیک  و ترقی خواه کشور، شخصیت ها ی مستقل سیاسی، نهادهای اجتماعی و جامعه مدنی می طلبد تا با احساس مسوولیت و روحیه وطنپرستی برای بیرون رفت ازین وضع رقتبار دست همکاری و  تفاهم را به سوی همدیگردراز نموده و اقدامات سازمان یافته را برای پایان بخشیدن به جنگ و جنایات تحمیل شده برمردم پی ریزی نمایند .

با درک این مسوولیت وضرورت تاریخی سازمانهای حزبی حزب وطن و حزب ملی ترقی مردم افغانستان در شهرهامبورگ جمهوری فدرالی المان تصمیم گرفتند تا درحیطه صلاحیت های سازمانی شان به خاطرپیاده نمودن اهداف زیرین باهم تشریک مساعی صادقانه نمایند :

۱ـ همکاری های دوجانبه درمسایل سیاسی و اجتماعی ، مورد توافق جانبین.

۲ـ اتخاذ مواضع واقدامات مشترک مقطعی و یا دوامدار روی مسایل مبرم سیاسی ـ اجتماعی ومسایل مربوط به زنده گی هموطنان مهاجردرشهر هامبورگ.

۳ـ بااحترام و رعایت به اصل تنوع دیدگاه ها و برداشت ها در باره رویدادها وحوادث گذشته در افغانستان ، جانبین از تبلیغات سو و اقدامات ضد همدیگر خودداری می نمایند.

۴ـ تشریک مساعی درسازماندهی میتنگ ها، گردهمایی ها وتظاهرات براساس تفاهم قبلی صورت می گیرد .

۵ ـ اشتراک درمراسم شادی و غم یکدیگر ومناسبت های سنتی ملی ومیهنی کشوربه صورت مشترک سازماندهی می گردد.

۶ ـ اعضای حزب وطن وحزب ملی ترقی مردم افغانستان درهامبورگ سعی می نمایند تا زمینه نزدیکی ، تفاهم وکارعملی را با سایرسازمان های حزبی مترقی ، اجتماعی، فرهنگی  مدنی و شخصیت های مستقل ترقیخواه مساعد گردانند.

۷ ـ جهت اجرای عملی این تفاهمنامه  و تنظیم پلان کار،ی ک کمیته مشترک ایجاد می گردد.

محتوای متن این تفاهمنامه به اطلاع اعضای هردو حزب رسانیده شود.

به امید تحقق اصول مندرج این تفاهمنامه ، بهبود روابط وهمکاری های متقابل!

 

 ازجانب شورای هامبورگ حزب ملی ترقی مردم افغانستان :

 - ذبیح الله مستمندی،  ريیس شورای هامبورگ حزب ملی ترقی مردم افغانستان

- محمد عظیم لمر

- محمد داود کرنزی

ازجانب شورای هامبورگ حزب وطن :

ـ حبیب نیکبین،  رییس شورای هامبورگ حزب وطن

ـ مسجدی هیوادمل

ـ ناصر سهاک

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۶ـ ۲۵۰۲