جلسه دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان برگزار شد

 

جلسه دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان  تحت ریاست رفیق عبدالحی مالک رییس حزب روز پنجشنبه مورخ ۸ دلو ۱۳۹۴ در دفترمرکزی حزب در شهر کابل  دایر گردید. درین جلسه مسوولین شعبات وکمیسیون های مرکزی حزب نیز شرکت نموده بودند.

جلسه دارای اجندای ذیل بود:
۱  ـ گزارش شعبه تشکیلات در مورد پروسه ادغام ،
۲  ـ بررسی کار شورای ولایتی لغمان حزب ملی ترقی مردم افغانستان ،
۳ ـ گزارش شرکت در جلسه هیات رییسه ایتلاف احزاب وسازمان های دموکرات و ترقی خواه کشور.

در ابتدای جلسه دارالانشای حزب ، رفیق مالک روی وضع سیاسی ، اقتصادی وامنیتی کشور صحبت همه جانبه نموده؛ وظایف شوراهای حزبی واعضای حزب در راستای دفاع از آزادی ، دموکراسی ، ترقی وعدالت اجتماعی ومبارزه عادلانه در روشنی برنامه حزب را بیان داشت.
بعداً گزارش شعبه تشکیلات در مورد پروسه ادغام تشکیلاتی در شوراهای حزبی توسط رفیق وحدت معاون این شعبه به جلسه ارایه گردید.
در گزارش از کار وفعالیت شوراهای ولایتی حزب به طور زون وار و شوراهای کشوری در خارج از افغانستان ، معلومات مفصل ارایه وتذکر داده شد که شوراهای حزبی این پروسه را طبق مکانیزم عملی واعضای دارالانشای حزب که قیم این زون ها می باشند با شوراهای ولایتی همکاری لازم نموده ، به این زون ها سفر نموده ، در جلسات آنها شرکت واین پروسه را از نزدیک تعقیب می نمایند که کار قیم ها وشوراهای ولایتی حزب در راستای پروسه ادغام تشکیلاتی قابل قدراست. در شورا های که این پروسه تا هنوز تحقق نیافته ، کار در مورد با جدیت جریان داشته وقیم ها کار آنها را تحت کنترول ومواظبت خود دارند.
رفبق مالک به ارتباط گزارش ارایه شده شعبه تشکیلات گفت: اهدافی را که ما پیشبینی نموده بودیم ، به آن با موفقیت دست یافتیم. همه اعضای حزب وشوراهای حزبی از وحدت حمایت کامل نمودند واین حمایت آنها باعث تسهیل وتحقق این پروسه گردید که با موفقیت دارد پایان می یابد.
رفیق مالک یک بار دیگر از کار شوراهای ولایتی وشهر کابل حزب و رفقای قیم وتمام اعضای حزب که در پروسه ادغام تشکیلاتی موفقانه سهم گرفته و همکاری نموده اند ، ابراز سپاس وقدردانی نمود و از شوراهایی که کار آنها در زمینه باقی مانده جداً تقاضا نمود تا هرچه زودتر این پروسه را تکمیل و به شعبه تشکیلات گزارش بدهند. جلسه دارالانشای حزب گزارش شعبه تشکیلات را مورد تایید قرار داد.
جلسه دارالانشا به رفقا دیپلیوم انجینرسلیمان کامجو ودیپلیوم انجینرعبدالرحمن صدری اعضای بیروی اجراییه و دارالانشای حزب   وظیفه سپرد تا گزارش دارالانشای حزب را یکجا باشعبه تشکیلات به جلسه بیروی اجراییه حزب که دراخیر ماه دلو سال جاری دایر می گردد، تهیه نمایند وشعبات وکمیسیون های مرکزی گزارشات کار وفعالیت های انجام یافته شان را نیز ترتیب والی تاریخ ۱۸دلو به شعبه تشکیلات بسپارند.
طبق اجندا گزارش شورای ولایتی لغمان حزب ملی ترقی مردم افغانستان که توسط رفیق محمد باز اندر رییس آن شورا به جلسه ارایه گردید. درگزارش آمده که بعد از کنفرانس وحدت مورخ ۳۰ اسد ۱۳۹۴  شورای ولایتی بیروی اجراییه حزب در ولایت لغمان به کار و فعالیت خود ادامه داده ، شورای ولایتی ، کمیته اجراییه وتمام اعضای حزب در ولایت لغمان  از وحدت حمایت دارند . شورای شهرمهترلام ، شوراهای ولسوالی ها و تمام اعضا جلسات شان را به طور منظم دایر ، ادغام تشکیلاتی در شورای ولایتی ، شورای شهر و شوراهای ولسوالی های لغمان صورت گرفته وهمه رفقا به وظایف حزبی شان فعالانه ادامه می دهند.به پرداخت حق العضویت ها توجه لازم صورت گرفته وکار با جوانان وزنان در مرکز توجه شورای ولایتی لغمان قرار داشته وحضور جوانان در شورای ولایتی لغمان حزب ۶۵ فیصد را تشکیل می دهد وما نسبت به حضور پررنگ تر جوانان وکار فعالانه آنها درین شورا مطمین هستیم وامید وار هستیم که در عرصه کار با جوانان و زنان  در آینده دست آوردهای بیشتر داشته باشیم.
رفیق محمد باز از مشکلات کاری که در عرصه های کار حزبی وجود دارد نیز متذکر گردید وتعهد سپرد تا این مشکلات را هر چه زودتر حل نماید. در پایان گزارش رفیق محمد باز به نماینده از شورای ولایتی لغمان وتمام اعضای حزب آن شورا ، به دارالانشای حزب اطمینان داد که وظایف شان را در آینده نیز با موفقیت وصداقت انجام خواهند داد.
جلسه دارالانشای حزب از کار وفعالیت شورای ولایتی لغمان ، از رفقای شورای ولایتی ، شورای شهری ، شوراهای ولسوالی ها وتمام اعضای حزب در ولایت لغمان ابراز سپاس نمود وموفقیت های هر چه بیشتر آنها را در راه وظایف حزبی آرزو نموده وگزارش ارایه شده توسط رفیق محمد باز را مورد تائید قرار داده و وظایف مشخص نیز به آن شورا سپرده شد.
در قسمت اخیر جلسه رفقا عبدالحی مالک وپوهاند داکترمحمد داوود راوش معاون حزب از شرکت شان در جلسه هیات رییسه ایتلاف احزاب وسازمان های دموکرات وترقی خواه کشور که در دفتر مرکزی حزب ملی ترقی مردم افغانسان اخیراً دایر گردیده بود ، گزارش ارایه نموده ویکبار دیگر موقف حزب ملی ترقی مردم افغانستان را مبنی بر حمایت حزب ما از وحدت نیروهای ترقی خواه کشور که خواست عمده و تاریخی شرایط کنونی کشور می باشد، ابراز نموده و مورد تا یید قرار دادند.

جلسه دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان خاطر نشان نمود که حزب ما از وحدت این نیروها صادقانه حمایت می نماید و خود را درین راستا مکلف به رعایت نورم ها ومعیار های دموکراتیک می داند.
هم چنان رفقا کامجو وصدری نیز از اشتراک شان در جلسات احزاب وسازمان ها به جلسه دارالانشای حزب گزارش دادند.
اعضای دارالانشای حزب روی مسایل مطروحه در جلسه ، ابراز نظر نموده وپیشنهادات مشخص ارایه نمودند.
تمام مسایل مطرح شده در جلسه دارالانشای حزب مورد بحث و ارزیابی همه جانبه قرار گرفت و در مورد آنها تصامیم لازم اتخاذ ومصوبه صادر گردید .
جلسه دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان که ساعت ۹صبح آغاز گردیده بود ، به آرزوی سعادت مردم کشور وتامین صلح واقعی در افغانستان، حوالی ساعت یک بعد از ظهر به پایان رسید.

( کمیسیون تبلیغ وفرهنگ )

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۴/ ۱۶ـ ۰۵۰۲