برگزاری دومین جلسه بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان

دومین جلسه بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان تحت ریاست رفیق عبدالحی مالک رییس حزب به روز پنجشنبه ۱۲ قوس ۱۳۹۴ در دفتر مرکزی حزب در شهرکابل تدویر یافت.

برای جلسه بیروی اجراییه اجندای ذیل پیشنهاد گردید که به اتفاق آرا  مورد تایید قرار گرفت:


۱ ـ استماع گزارش دارالانشای حزب،

۲- ارایه گزارش پیرامون چگونگی پیشرفت مذاکرات در رابطه به وحدت با احزاب شامل ایتلاف احزاب وسازمان های دموکرات و ترقی خواه افغانستان

رفیق مالک در آغاز دومین جلسه بیروی اجراییه حزب گفت که خوشبختانه  پروسه توحید تشکیلات بعد از تدویرکنفرانس وحدت حزب مورخ ۳۰ اسد ۱۳۹۴ به موفقیت ادامه دارد و بازتاب آن درمیان دایره ی روشنفکری و ترقی خواه کشور مثبت بوده و همه ازاین وحدت به حیث یک دستآورد مهم سیاسی کشور حمایت می نمایند. امیدوارهستیم که پروسه تکمیل ادغام تشکیلاتی در سراسر کشور الی آخرین حلقات سازمانی حزب با موفقیت همراه باشد. ما درجلسه امروز بیروی اجراییه حزب یکبار دیگرتمام رفقا را به کار جدی و موثر حزبی دعوت می نماییم تا در تمام عرصه های زنده گی حزبی پیش از پیش سهم فعالانه بگیرند. وظایف ما باید به وقت و زمان معین با موثریت انجام شود، حق العضویت ها و اعانه های به حزب باید به زمان معین آن پرداخته شود.ازکار و فعالیت انجام یافته تمام شعبات و کمیسیون های مرکزی و شوراهای ولایتی و شهرکابل حزب سپاسگزاری می نماییم که در رابطه به اجرای وظایف شان تلاش های موفقانه و دوامدار نموده و می نمایند.

رفیق مالک گزارش دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان را در فاصله میان دو جلسه بیروی اجراییه، به جلسه ارایه نمودند که دربخشی از گزارش آمده است:
« ... دارالانشای حزب بعداز تدویر موفقانه کنفرانس وحدت که درتاریخ سیاسی احزاب وسازمانه ای دموکرات وترقی خواه افغانستان رویداد بزرگ در امر وحدت وهمبسته گی نیروهای ترقی خواه به شمار میرو، به کار پرثمر و با مسوولیت که همانا پلان گذاری اهداف مطروحه درمصوبات کنفرانس وحدت بود ؛ آغاز نمود و برای تحقق این اهداف شش شعبه و کمیسیون های مرکزی حزب ایجاد، روسا ، معاونین به قسم دورانی و به تعداد چهار الی شش نفراعضای آنها تعین گردیدند و بدین ترتیب کار عملی تحقق مصوبات کنفرانس وحدت با شوق وعلاقمندی آغاز و با موفقیت ادامه دارد.»

در قسمت دیگر گزارش تذکر داده شده که: «  پروسه ادغام تشکیلاتی حزب ملی ترقی مردم افغانستان بلافاصله بعد ازتدویر کنفرانس وحدت حزبی که به تاریخ ۳۰ اسد ۱۳۹۴ صورت گرفت با دلچسپی تمام در سراسر کشور و بیرون ازکشور، طبق پلان آغاز وادامه دارد.درجریان کار،فعالیت ها و کارهای پلانی ادغام تشکیلاتی حزب ما منظم تر و همه جانبه تر گردید وغرض موثریت بیشتر این پروسه شماری از رفقای دارالانشای حزب توظیف گردیدند تا جهت رسیده گی بیشتر وبهتر به این مامول،شعبه تشکیلات را همکاری نمایند...سفراعضای دارانشا حزب به ولایت به منظور راهنمایی،همکاری و نظارت آنها از ادغام تشکیلاتی درسطح شوراهای ولایتی و شهرکابل حزب درشرایط کنونی کشور از اهمیت خاص و فراوان برخوردار میباشد.»

در بخشی دیگری از گزارش آمده است: « دارالانشای حزب به پیشبرد موثر وهدفمند کار تبلیغی و فرهنگی درمیان حزب و توده ها توجه لازم و دایمی معطوف میدارد. و به منظور تحقق اهداف حزب درعرصه تبلیغ و فرهنگ و تنویر اذهان مردم در رابطه به حوادث جاری کشور و رساندن اهداف برنامه وی حزب به گوش توده ها فعالیت های معین انجام گردیده است…کمیسیون تبلیغ وفرهنگ مرکزی حزب در راستای آگاهی سیاسی ومعلوماتی اعضای حزب، آموزش برنامه و اساسنامه وسایر اسناد مصوب مقامات عالی حزب، درک وتحقق اهداف، وظایف، مشی و آرمان های ترقی خواهانه حزب، تدابیر لازم را اتخاذ و جریان تحقق آن ادامه دارد.»

در بخش تبلیغ و فرهنگ از کمبودی های کاری یادآوری گردیده و برای بهبود هرچه بیشتر این عرصه به کمیسیون تبلیغ و فرهنگ مرکزی حزب وشوراهای ولایتی وشورای شهرکابل وظایف مشخص سپرده شد و نیز در جهت بهبود نشرات حزبی همکاری تمامی اعضای قلم به دست حزب از داخل و خارج کشور تقاضا گردید.

در گزارش دارالانشای حزب از کار و فعالیت شعبه اسناد و ارتباط تذکر به عمل آمده که این شعبه از شعبات مرکزی حزب بوده وحلقه اساسی اتصال رهبری حزب را با تمام شوراهای حزبی و همه اعضای حزب تشکیل می دهد.این شعبه بعد از کنفرانس حزب کار و فعالیت موثر را انجام داده و انجام وظایف بعدی این شعبه مستلزم تلاش های موثر آن میباشد.

در عرصه  امورمالی وادارای، کنترول و نظارت حزبی در گزارش دارالانشا  خاطر نشان گردیده که این بخش های حزب بعداز کنفرانس وحدت وظایف شانرا طبق پلان های مطروحه با موفقیت انجام داده و برای تحقق هرچه بیشتر ازهیچ نوع سعی وتلاش دریغ نمی ورزند.

در گزارش دارالانشا  از کار و فعالیت کمیسیون تفاهم و روابط سیاسی یادآوری گردیده که این کمیسیون برطبق اساسنامه و فیصله دارالانشا  حزب ایجاد و فعالیت می نماید و فعالیت های انجام شده این کمیسیون با موفقیت همراه میباشد.

در کل گزارش ارایه شده دارالانشا  به بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان که در برگیرنده وظایف اجرا شده در فاصله میان دوجلسه بیروی اجراییه حزب میباشد، وظایف وفعالیت های انجام یافته را به طورهمه جانبه با مشخص نمودن دستآوردهای معین کاری و همچنان هدایات در جهت رفع کمبودی ها وتحقق کارهای باقیمانده توضیخ نمود. دارالانشای حزب از کار و فعالیت های موثر شعبات و کمیسیون های مرکزی، اعضای دارالانشاء ، بیروی اجراییه، شورای مرکزی و تمام اعضای حزب ملی ترقی مردم افغانستان که از کنفرانس وحدت تا اکنون در راستای تحقق اهداف حزب صادقانه تلاش و کارنموده اند ابراز سپاس نموده و مصوبه بیروی اجراییه حزب پیرامون تایید گزارش دارالانشا  و وظایف بعدی به اتفاق آرا  مورد تصویب قرار گرفت.

بعداً ماده دوم آجندا مورد بخث و ارزیابی قرار گرفت و تذکر داده شد که حزب ملی ترقی مردم افغانستان در ایتلاف احزاب دموکرات وترقی خواه افغانستان نقش فعال داشته و جلسه بیروی اجراییه حزب ایجاد کمیته کار درایتلاف احزاب وسازمان های ترقی خواه کشور، برای تامین وحدت این نیروها ، ومعرفی رفیق انجینرعبدالرحمن صدری عضو دارالانشا حزب را به حیث نماینده حزب ملی ترقی مردم افغانستان دراین کمیته مورد تایید قرار داد.

در جلسه بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان خاطرنشان گردید که حزب ما از وحدت همبسته گی تمام نیروهای ترقی خواه کشور پشتیبانی و در این راستا از موازین و نورم های دموکراتیک و اهداف برنامه حزب حمایت می نماید و وحدت و همبسته گی این نیروها را در شرایط کنونی کشور یک امر تاخیرناپذیر و تاریخی دانسته و تحقق این امر بزرگ سیاسی را مستلزم تلاش های وطن دوستانه و ترقی خواهانه این نیروها می داند.

قابل یاد آوری است که در مورد هردو بخش اجندای جلسه بحث و تبادل نظر همه جانبه صورت گرفته وتعدادی از اشتراک کننده گان نظریات، پیشنهادات و سوالات خویش را مطرح نمودند  که در هربخش از سوی رفیق عبدالحی مالک و رفیق محمد داوود راوش توضیحات همه جانبه ارایه گردید.

جلسه بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان درفضای صمیمیت وهمدلی و با آرزوی وحدت نیروهای مترقی و همه ملت افغانستان و سعادت و پیشرفت مردم و کشور به پایان رسید.

کمیسیون تبلیغ وفرهنگ

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۵/ ۱۵ـ ۰۵۱۲