جلسه دارالانشا  حزب ملی ترقی مردم افغانستان دایر گردید

جلسه دارالانشا  حزب ملی ترقی مردم افغانستان تحت ریاست رفیق عبدالحی مالک رییس حزب روز پنجشنبه مورخ ۲۸ عقرب ۱۳۹۴ دردفترمرکزی حزب دایرگردید.دراین جلسه مسوولین کمیسیون ها و شعبات مرکزی نیز اشتراک داشتند.

اجندای ذیل به جلسه پیشنهاد و مورد تایید قرار گرفت:

۱- استماع  گزارش کار و فعالیت کمیسیون تبلیغ وفرهنگ

۲- ارایه گزارش شعبه تشکیلات

۳- اتخاذ تصمیم در مورد طرح وحدت با ایتلاف احزاب وسازمان های دموکرات وترقی خواه کشور

درابتدای جلسه گزارش کارو فعالیت انجام یافته کمیسیون تبلیغ وفرهنگ حزب در بخش تبلیغ، فرهنگی ونشراتی توسط رفیق صادق روزبه مسوول کمیسیون به جلسه ارایه گردید.

درگزارش آمده که کمیسیون تبلیغ و فرهنگ حزب تحت رهبری دارالانشا حزب ملی ترقی مردم افغانستان موظف است تا در راستای ارتقای سطح آگاهی و معلوماتی اعضای حزب، آموزش برنامه واساسنامه و سایر مصوب های مقامات عالی حزب، درک و تحقق اهداف، وظایف و دفاع از مشی آرمان های ترقی خواهانه حزب؛ تدابیرموثر ولازم را اتخاذ وعملی نماید. گزارش ارایه شده مورد بحث و ارزیابی قرارگرفت به ارتباط بهبود هرچه بهترکارکمیسیون پیشنهادات و نظریات مشخص و سازنده مطرح و گزارش ارایه شده مورد تایید قرارگرفت.

در بخش دوم کار جلسه گزارش شعبه تشکیلات در رابطه به ادغام تشکیلاتی در شوراهای ولایتی حزب توسط رفیق وحدت معاون شعبه تشکیلات به جلسه ارایه گردید. درگزارش از ادغام تشکیلاتی در شوراهای ولایتی کابل، ننگرهار، لغمان، کنرها، پروان، بلخ، جوزجان، سرپل،هرات، فراه، پکتیا، پکتیکا،خوست وشورای شهرکابل حزب و از همکاری اعضای دارالانشا که به شماری از ولایات کشور سفرنموده و با اشتراک شان جلسات ادغام تشکیلاتی دایرگردیده و هم از ادامه کار درشماری از ولایات باقی مانده به جلسه معلومات همه جانبه ارایه گردید.

همچنان درجلسه رفقا انجینرعبدالرحمن صدری، انجنیرسلیمان کامجو، محمدصدیق خاوری، میرزمان وفادار و احمدشاه اوریاخیل به ارتباط سفرهای کاری شان به ولایات و همکاری با شوراهای ولایتی حزب و دادن هدایات لازمه درمورد ادغام تشکیلاتی درشوراهای پایینی حزب معلومات مفصل ارایه نمودند. برای انجام پروسه ادغام تشکیلاتی در سایر شوراهای ولایتی بعد از بحث و ابراز نظریات و پیشنهادات پیرامون گزارش شعبه تشکیلات تصامیم لازم اتخاذ و گزارش ارایه شده مورد تایید قرار گرفت.

همچنان رفیق پوهاند داکترمحمد داوود راوش معاون حزب ملی ترقی مردم افغانستان از کمیسیون ها و شعبات مرکزی حزب تقاضا نمودند تا پیشنهادات و نظریات شان را برای بهبود هرچه بیشتر کار از طریق شعبه تشکیلات به دارالانشا  ارایه بدارند.

در قسمت دیگر کار جلسه رفیق مالک روی نقش حزب ملی ترقی مردم افغانستان در ایتلاف احزاب و سازمان های دموکرات و ترقی خواه کشور صحبت همه جانبه نموده و گفتند که حزب ما همیشه از انجام وحدت با نیروهای دموکرات وترقی خواه کشور حمایت می نماید. شماری از اعضای دارالانشا در این رابطه پیشنهادات ونظریات مشخص و سازنده ی را ابراز نمودند و درمورد موقف حزب ملی ترقی مردم افغانستان در ایتلاف احزاب و سازمان های دموکرات وترقی خواه کشور و مساله وحدت آنها تصامیم لازم اتخاذ گردید.

در قسمت اخیر جلسه پیشنهاد ارایه شده کمیته حزبی اروپا درمورد تشکیل کمیته کاری به جلسه ارایه و پیشنهاد مطرح شده  آن کمیته مورد تایید قرار گرفت.

جلسه درمورد تدویر جلسه نوبتی بیروی اجراییه حزب ملی ترقی مردم افغانستان که درماه قوس ۱۳۹۴ دایرمیگ ردد به شعبات کمیسیون های حزب وظایف مشخص سپرد.

جلسه دارلانشا  حزب ملی ترقی مردم افغانستان که ساعت نه قبل از ظهر آغاز شده بوده حوالی ساعت یک بعد ازظهر در فضای صمیمانه به آروزی ترقی و پیشرفت کشورمحبوب ما افغانستان پایان یافت

( کمیسیون تبلیغ وفرهنگ)

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۶/ ۱۵ـ ۲۷۱۱