پیام تسلیت وهمدردی دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان به ارتباط تلفات جانی و خسارات مالی زلزله اخیر در کشور

 

مورخ ۵ عقرب ۱۳۹۴

 

هموطنان عزیز !

با تاسف فراوان در اثر زلزله شدیدی که به روز دوشنبه مورخ ۴ عقرب ۱۳۹۴ در کشور ما و بعضی کشورهای همسایه به وقوع پیوست، تلفات جانی وخسارات مالی زیادی را در افغانستان، ایالت خیبر پشتون خواه و کشمیر در پی داشت.

دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان،مراتب تسلیت عمیق وهمدردی بزرگ خود را به مناسبت شهادت شماری از هموطنان عزیز ما ومردمان برادر ایالت خیبر پشتون خواه و کشمیر که در اثر این حادثه المناک، جان­ های شیرین­ شان را از دست داده و به شهادت رسیده­اند و شماری از آنها که مجروح گردیده­اند؛ به بازمانده­ گان، اقارب و دوستان­ شان، از صمیم قلب تقدیم داشته و برای شهدای عزیز این حادثه غم انگیز از بارگاه خداوند (ج) بهشت برین وبرای مجروحین آن صحت عاجل و کامل آرزو می نماید.

این حادثه در شرایطی رخداد که هوا رو به سردی می رود و مردم ما برای زمستان، با امکاناتی محدود اقتصادی ناشی از فقر و بی کاری موجود که دارند، آماده گی می گیرند. پی آمدهای این زلزله که زنده گی را برای شماری از مردم ما با دشواری­ های زیاد مواجه ساخت، مستلزم آن است تا با آسیب دیده گان این حادثه، کمک­ها ومساعدت­های به موقع و موثر صورت گیرد.

از حکومت وحدت ملی، سازمان ملل متحد، سازمان های خیریه ملی و بین المللی، تجار ملی، کشورها و مردمان بشردوست، تقاضا می گردد تا با احساس انسانی وهمدردی، مسوولیت­ های اخلاقی و اجتماعی که در برابر همنوعان نیازمند خود دارند، با درنظر داشت امکانات، با مردمان آسیب دیده زلزله اخیر در کشور، کمک و مساعدت لازم نمایند و بار این حادثه و اندوه بزرگ را که روی شانه های مردمان آسیب دیده ما سنگینی می کند، با تبارز همدردی وهمکاری انساندوستانه ­شان، کاهش بدهند و به دستگیری آنها بشتابند.

ادارات مسوول دولتی و کمک رسان موظف هستند تا وظایف ملی، میهنی، اخلاقی و اجتماعی­ شان را درقبال آسیب دیده ­گان این زلزله که حادثه بس غم انگیز محسوب می گردد، با شایسته گی، صداقت وبشر دوستی انجام بدهند تا باشد که نقش موثری را درین راستا، ایفا نمایند.

دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان، در غم واندوه بزرگ مردم کشور عزیز ما، خود را روحا ًو قلباً شریک دانسته وبا همه آسیب دیده­ گان این زلزله المناک، بار دیگر ابراز همدردی می نماید و از بارگاه ایزد منان استدعا می دارد تا بار دیگر بر غم و پریشانی ­شان افزوده نه گردد .

با تقدیم احترام

عبدالحی مالک

رییس حزب ملی ترقی مردم افغانستان

 

بامداد ـ پیام ها و گزارش ها ـ ۱/ ۱۵ـ ۲۱۱۰