تدویر اجلاس شورای کشوری بلجیم حزب پیشین مردم افغانستان*

امروز شنبه ۱۷ اکتوبر سال ۲۰۱۵ ترسایی جلسه شوراى كشورى بلجيم حزب به خاطر بحث و گفت و گو روی انکشافات اخیر در حزب ؛ و وظایف تاخیر ناپذیر در پرتو اسناد کنفرانس وحدت  با اشتراك رفقاى آن شورا داير گردید. 

دراین نشست که به گرداننده گی رفیق یاسین صادقی رییس شورای کشور بلجیم برپا شده بود ، پس از بحث و گفت و گو روی اسناد و فیصله های کنفرانس وحدت حزب ملی ترقی مردم افغانستان؛ درمورد این تصامیم ، اثرات آن بر رشد و نیرومندی حزب و جنبش چپ و ترقی خواهی کشور درنگ شد.

رفیق صادقی ضمن سخن رانی همه جانبه و ارایه  گزارش کار شورا گفتند که : رفقای شورای کشوری  بلجیم از سراگاهی و مسوولیت پروسه های روان سیاسی کشور را دنبال می نمایند .آنها به این نظر رسیده اند که یک جا شدن و وحدت دو حزب مهم سیاسی کشور ( حزب مردم افغانستان و حزب ملی ترقی وطن ) و برپایی کنفرانس وحدت اقدام خردمندانه ، به جا و از سرمسوولیت در برابر مردم افغانستان و نسل های آینده می باشد. آغاز وحدت تشکیلاتی میان این دو سازمان با وجود ناسازگاری و مخالفت دشمنان دموکراسی ، پیشرفت و سرفرازی مردم؛  نشان داد که درصورت موجودیت اراده سیاسی و مسوولیت پذیری دربرابر مردم و سرنوشت نهضت چپ و ترقی خواهی کشور؛ می توان ازهر نوع مانع گذشت و نیروی های مردمی را در مبارزه برای عدالت و پیشرفت با هم گره زد.

 پس از صحبت های همه جانبه رفیق صادقی هموندان شورا رفقا هریک : گل احمد بازساز، دوكتور رحيم رامشگر، امين حكيمى،  شريف شمال، جنرال حمزه باور، عزيز ميرزاد  و الله مير نوروزى در باره پروسه آغاز شده وحدت و ادغام تشکیلاتی میان دو حزب و ایجاد حزب ملی ترقی مردم افغانستان  صحبت نموده ؛ دیدگاه های شانرا در باره پروسه روان و آینده نهضت ترقیخواهی کشور بیان نمودند. درجریان بحث و گفت و گو رفقا در باره : نقش وجایگاه شورای اروپایی حزب و کارشناسان آن در رسانیدن یاری به پروسه های روان ، تکامل دیدگاه های اندیشه وی حزب ، تکمیل اسناد حزبی ، سهمگیری در کار رسانشی و سیاسی ، همسویی و نزدیک سایر نیروهای ترقیخواه کشور، رشد و استحکام هر چه فزونتر شورای اروپایی و سایر مسایل مبرم که در برابر رفقای شورای اروپایی  قرار دارد بحث و تبادل نظر کردند.

رفقا با اتفاق نظراز تصميم  و اقدام خردمندانه  وحدت میان دو سازمان بزرگ و اثرگذار پدید آمده ازحزب سابق دموكراتيک خلق افغانستان (حزب وطن ) استقبال؛ و آن را ستودند . شورای بلجیم حزب به این نظراست که پروسه حاضر میتواند تکانه های تازه ایی در راه تحقق گام به گام همچو نزديكى ها و هم سویى ها میان  جزاير جدا شده از بدنه ح د خ ا  و سایر نیروهای ترقی خواه و وطن پرست کشور را به بار آورد. 

شورای کشوری بلجیم حزب با ستایش ازاین اقدام بزرگ و تاریخی ؛ به هیات رهبری حزب و رفقا استاد عبدالحی مالک و پوهاند داکتر داوود راوش روسای دوره ایی حزب ملی ترقی مردم افغانستان اطمینان دادند که در استحکام و رشد پروسه وحدت براندوخته ها ، نیرو، آماده گی  و جانبداری رفقای شورای کشوری بلجیم حزب می توانند حساب نمایند. دراین نشست رفیق ها یکبار دیگر آرزومندى خود را در راه همسویى و نزديكى ساير احزاب و نیروهای هم اندیش وعدالت پسند هوادار مردم ابراز داشتند. 

جلسه شورای کشوری بلجیم  پس از بحث و تصمیم گیری روی سایر بندهای اجندا ؛ و اعلام تاريخ  و محل تدوير جلسه نوبتى بعدى به آرزوی رشد و استحکام هرچه فزونتر شورای اروپایی و همه سازمان های حزب ملی ترقی مردم افغانستان ؛ و پیروزی حزب و مردم کشور در تلاش برای تامین صلح ، پیشرفت ، عدالت و پی ریزی یک جامعه  دموکراتیک  به دور از جنگ  ، ستم و بهره کشی  در فضای اعتماد رفیقانه  و همدلی به پایان رسید.

 

* با  تدویرکنفرانس وحدت میان حزب مردم افغانستان و حزب ترقی ملی افغانستان، حزب واحد بنام حزب ملی ترقی مردم افغانستان یاد میشود.

گزارش دهنده : شورای کشوری بلجیم حزب

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۳/ ۱۵ـ ۱۸۱۰