اعلامیه دارالانشا حزب ملی ترقی مردم افغانستان

در مورد حوادث اخیر شهرکندز

۱۳۹۴

هموطنان عزیز وسربلند !

دشمنان مردم افغانستان ازچندین سال به اینسو به قتل وکشتار مردم بی گناه افغانستان  ادامه می دهند، اموال و دارایی های ما را به غارت می برند. آنها به ادامه جنایات ضد بشری واعمال غیراسلامی شان  روز ششم میزان ۱۳۹۴ با استفاده از شیوه های تروریستی، شیطانی واعمال ناجوانمردانه و با پنهان شدن در عقب افراد ملکی ؛ حوادث خونین را در شهر کندز به راه انداختند.

آشوبگران مطابق خواست و اراده  باداران خارجی شان و به همراه یک عده اتباع خارجی ، با به آتش کشیدن ادارات دولتی، کشتار بی رحمانه مردم ، اموال و دارایی های مردم شهر کندز را غارت نمودند.

حزب ملی ترقی مردم افغانستان به مثابه حزب رزمنده و مدافع صدیق صلح ، آرامش و حافظ مال و جان مردم افغانستان واحد و سربلند ، این اعمال جنایت کارانه دشمنان مردم افغانستان را در شهر کندز شدیداً محکوم می نماید و به عاملین آن و حامیان انسان ستیز شان نفرین می گوید.

ما باورمند هستیم که این اعمال وحشیانه و مشابه به آن ، در سراسر کشور آزاده ما نمی تواند مانع رسیدن مردم وجامعه در خون تپیده ای  ما به صلح ، ثبات دایمی ، ترقی و پیشرفت گردد. زیرا مردم افغانستان از مدافعین راستین کشور ونیروهای مسلح قهرمان خود حمایت می نمایند ، قهرمانی ها وسربازی های حماسه آفرین این نیروهای دفاعی وامنیتی کشور ، ضمانت های قطعی ایست برای رسیدن مردم ما به ترقی و پیشرفت جامعه .

حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، خواهان آن است تا آنانی که در انجام وظایف شان کوتاهی می نمایند و زمینه های لازم را برای نفوذ  دشمن در پوسته ها ، محلات و شهرها ، مساعد  می سازند به پنجه  قانون سپرده و نهاد های دولتی از وجود افراد تفرقه افگن ، سازش کار ، معامله گر واستفاده جو پاک گردد، درغیر آن تکرار همچو حوادث محتمل وحتمی خواهد بود .

رهبران و مسوولین حکومت وحدت ملی باید در مقابل توطیه ها، دسایس و ریاکاری های دشمنان مردم افغانستان ، هوشیار باشند  و به فرصت طلبان ریاکار اجازه ندهند تا باعث کشتار مردم بیگناه ما و ویرانی کشور گردند.

سربازان، بریدمنان ، افسران وجنرالان دلیر و رزمنده کشور !

ما به شجاعت ، وطن دوستی ومردم دوستی شما باور کامل داریم ، شما در دفاع از مردم  وسرزمین محبوب و تاریخی خود در مبارزه با دشمنان مردم افغانستان ، پیروز بوده ، هستید وخواهید بود. مردم با شهامت و با سپاس کشور از شما پیوسته حمایت می نمایند، شما پاسداران  واقعی استقلال ، حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی وحافظ سرحدات کشور هستید، افتخار آن را دارید تا وارثان واقعی پدران ونیاکان با شهامت وآزادی خواه ما شناخته شوید .

 حزب ملی ترقی مردم افغانستان ، در غم واندوه بزرگ مردم شریف شهر کندز شریک می باشد؛ و در سنگر واحد مبارزه برای تامین صلح ، آرامش ، ترقی و پیشرفت افغانستان عزیز قرار دارد .

ما روح شهدای حوادث اخیر شهر کندز را شاد می خواهیم  و آرزومند هستیم تا خداوند بزرگ برای بازمانده گان این شهدا صبر جمیل عطا فرمایند.

زنده گی درصلح ، ثبات ، آرامش ، دوستی و برادری حق مسلم ، طبیعی و قانونی مردم ما می باشد، ما ازین حق مسلم ، طبیعی و قانونی مردم افغانستان ، پیوسته وهمه جانبه دفاع وپاسداری می نماییم .

زنده باد صلح !

مرگ بر جنگ وجنگ افروزان  جنایت کار !

 با احترام

 استاد عبدالحی مالک

 رییس حزب ملی ترقی مردم افغانستان

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۵ـ ۳۰۰۹