پیام دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان

به مناسبت روز جهانی صلح

 

هموطنان عزیز!

تاریخ ۳۰ ماه سنبله ۱۳۹۴ مطابق ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۵ میلادی  برابر است با روز جهانی صلح . ازاین روز در اشکال وشرایط مختلف در سراسر جهان ، بزرگداشت به عمل می آید  و این روز را مردمان ، احزاب ، سازمان ها ونهادهای صلح دوست کشور و جهان ، با گرمی استقبال می نمایند. دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان به نماینده گی از تمام اعضای حزب ، این روزخجسته را به تمام مردمان و نیروهای صلح دوست افغانستان و جهان ، قلباً تبریک می گوید.

 

درسال جاری از روز جهانی صلح درشرایطی تجلیل می گردد؛ که صلح جهانی  بیشتر از هر زمان دیگر مورد تهدید قرار گرفته است، جنگ ها ومداخلات در امور داخلی کشور ها ، هر روز از مردم  افغانستان و جهان قربانی های بی شماری گرفته و می گیرد وهم چنان  ثبات وامنیت منطقه و جهان هیچ گاهی با چنین خطری در گذشته مواجه نبوده است. در امور داخلی کشورهای جهان صریحاً مداخله صورت می گیرد ؛ و از تروریزم به حیث افزار سیاسی در منطقه و جهان  استفاده به عمل می آید، در حالیکه این توسعه و حمایت، در حقیقت مفاهیم حمایت از برنامه های کلان اقتصادی ، سیاسی ونظامی کشور های مشخصی را در پی داشته و به این عنوان و یا بهانه ای نامشروع ، به استقلال ، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی دول مداخله و تجاوز  صورت می گیرد وعملاً صلح  درجهان به خطر مواجه گردیده و نابود می گردد.

بحران شرق میانه و اوکرایان ، مداخلات درلیبیا ، عراق ، سوریه  و افغانستان ،  ناامنی های کشورهای افریقایی وادامه جنگ های تحمیلی برافغانستان طی بیش از سی سال ، ایجاد مراکز ترور و وحشت درمنطقه و جهان و حمایت مالی ، نظامی و سیاسی از آنها همه وهمه چالش های عمده ای هستند که صلح جهانی را تهدید می نمایند وتحقق قطعنامه های سازمان ملل متحد را در راه حفظ صلح جهانی ، نهاد های معینی هستند که مانع می شوند.

بحران پناه جویی در جهان امروز ، نتیجه همین  مداخلات گسترده ، در امور داخلی کشورهای می باشد که صلح و امنیت در آن کشور ها به خطر مواجه گردیده ، مردمان همان کشورها به ویژه جوانان تحصیل  یا فته ، با انتخاب راه فرار از جنگ وناامنی ها ،  یا درآب های بزرگ غرق گردیده ویا راهی کشورهای اروپایی گردیده وسرنوشت دشوار را اختیار کرده اند .

مردم افغانستان که طی بیش ازسی سال است قربانی ها وخسارات فراوانی ناشی از مداخلات بیگانگان را متحمل گردیده و تا هنوز این مداخلات در امور داخلی کشورما به طور بیرحمانه  آن ادامه دارد ؛ به ختم مداخلات ، نا امنی ها ، جنگ ، خشونت و جرایم سازمان یافته  جداً ضرورت دارد و تامین صلح درکشور ، منطقه  و جهان از آرزوهای بزرگ آنها می باشد.

حزب ملی ترقی مردم افغانستان  از انجام مذاکرات برای تامین صلح با حفظ استقلال ، حاکمیت ملی ، تمامیت ارضی ، منافع ملی ، ارزش های قانون اساسی ، ارزش های ملی و دموکراتیک وحفظ دست آوردهای سال های اخیر، حمایت و پشتیبانی می نماید.

دارالانشای حزب ملی ترقی مردم افغانستان از صلح سراسری ، صلح همگانی ، صلح پایدار، صلح عادلانه و از صلح برای همه درکشور، منطقه و جهان حمایت می نماید و بار دیگراعتماد و باورمندی خود را برای ادامه مبارزه برای صلح ، دموکراسی ، ترقی وعدالت اجتماعی در همبستگی با سایر نیروهای ترقی خواه وصلح دوست کشور ، منطقه و جهان ابراز می دارد.

پایدار باد صلح جهانی !

عبدالحی مالک

رییس حزب ملی ترقی مردم افغانستان

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۲/ ۱۵ـ ۲۰۰۹