جلسه کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان دایر گردید

جلسه کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان در مورد استماع گزارش کمسیون تدارک وحدت با احزاب و مسایل تشکیلاتی به اشتراک اعضای کمیته اجراییه و مسوولین شعبات مرکزی حزب تحت ریاست رفیق پوهاند داکتر محمد داوود راوش رییس حزب مردم افغانستان روز پنج شنبه ۲۱ جوزای سال جاری در تالار کنفرانس های دفتر مرکزی حزب دایر گردید.

در این جلسه رفیق انجنیر سلیمان کامجو عضو کمیته اجراییه از اجرات و فعالیت های کمسیون تدارک وحدت با احزاب دموکراتیک و ترقیخواه  کشور گزارش مفصل به جلسه کمیته اجراییه ارایه کرد. مطابق گزارش ارایه شده کمسیون موظف در تمام جلسات کاری که در مورد  وحدت سازمان ها و احزاب دموکراتیک و ترقیخواه کشور دایر گردیده، فعالانه شرکت نموده است. در جلسات دایر شده روی تحقق میکانیزم و تدابیرعملی وحدت تدابیر لازم اتخاذ گردیده است و نتایج مطلوب از این جلسات  تا کنون بدست آمده است. کمیته حزب مردم افغانستان از وظایف انجام داده شده توسط کمسیون تدارک که برمبنای منافع علیای کشور و خواست و اراده اعضای حزب مردم افغانستان صورت گرفته اظهار اطمینان و سپاس نموده و برای آنها و تمامی اعضای حزب و سازمان های حزبی در امر تحقق و نزدیکی آنها با اجزاب و سازمان های دموکراتیک و ترقیخواه کشور آرزوی موفقیت نموده و تطبیق وظایف مشخصی را غرض بهبود وظایف بعدی مورد تایید قرار داد. کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان تامین وحدت و همبستگی احزاب و سازمان های ترقیخواه کشور را یک رسالت و مسوولیت ملی و تاریخی تمام نیروها و ترقیخواهان کشور دانسته و در راه تحقق و عملی شدن آن آماده هر نوع همکاری و گذشت اصولی و فداکاری شجاعانه می باشد. کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان از دستیابی نیروهای ترقیخواه کشور به وحدت و همبستگی کامل و ایجاد یک حزب واحد دموکراتیک و ترقیخواه مردم افغانستان مطمین و باورمند است و در این راه به تلاش های خود ادامه میدهد.

در بخش دوم تقرر رفیق محمد یوسف پیشتاز به حیث معاون شعبه تشکیلات در بخش جوانان مورد تایید قرار گرفت. از اینکه رفیق محمد رفیع دیارمل معاون قبلی شعبه تشکیلات امور جوانان به نسبت تغییرساحه کاری و وظایف دولتی به ولایت بغلان توظیف گردیده؛ کمیته اجراییه از کارو فعالیت های موصوف طی مدت بیش از دو سال اظهار امتنان و سپاس نموده و برای موصوف در ساحه کاری موجودش آرزومندی موفقیت نمود.

در مورد مسایل مطرح شده از جمله در مورد تامین و تسریع پروسه وحدت اعضای کمیته اجراییه نظریات و پیشنهادات سالم  و سازنده شان را اریه کردند. در اخیر جلسه رفیق داکتر راوش با ارزیابی از کار جلسه اجرات انجام یافته حزب را طی مدت دو جلسه به کمیته اجراییه ارایه کرد. طی این مدت جلسه هیات رییسه ایتلاف احزاب و سازمان های دموکرات و ترقیخواه کشور به اشتراک فعال حزب مردم دایر گردیده است. فعالیت های سازمانی حزب ما در ولایات و شهر کابل با جدیت ادامه دارد. پیروزی و موفقیت های معینی بدست آمده است، ضرورت است تا در بخش توسعه تشکیلات و بهبود وظایف سازمانی و تقویه بنیه مالی حزب با جدیت و تلاش هر چه بیشتر کار صورت گیرد.

رفیق راوش در مورد وظایف مسوولین شعبات مرکزی حزب توضیحات مفصل ارایه نموده و به هر یک از شعبات مربوطه وظایف مشخص سپرده شد. داکتر راوش در حالیکه از کار کمسیون تدارک وحدت با احزاب اظهار رضایت  نمود، خاطر نشان کرد که وحدت و همبستگی احزاب ترقیخواه کشور و ایجاد یک حزب واحد سراسر دموکرات و ترقیخواه کشور آرمان همیشگی ما بوده و ما آماده هر نوع قربانی در این راه هستیم. داکتر راوش از تلاش های که از طریق حلقات و جریان های مختلف برای جلوگیری از ایجاد حزب واحد دموکراتیک و ترقیخواه در کشور صورت می گیرد و سایر چالش های که در مقابل وحدت سازمانی قرار دارد معلومات داده و خواهان هوشیاری و بیداری لازم رفقا در این زمینه گردید.

داکتر راوش روی وضعیت سیاسی و امنیتی کشور همه جانبه بحث نموده از تلاش های که از طرف نیروها و اشخاص وابسته  به دشمنان مردم افغانستان غرض نا امنی های موجود در کشور و ادامه تسلط سیاسی نیروهای مافیایی و آلوده به فساد صورت می گیرد معلومات داده و اظهار نمود که حزب مردم افغانستان از روند سالم و پیروزمندانه  تغییرات دموکراتیک در کشور حمایت می نماید و با هر نوع اعمال مخالف قانون و خلاف منافع علیای مردم و کشور مخالف است.

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۱/ ۱۵ـ ۱۳۰۶