برگزاری نشست روسای شوراهای کشوری حزب مردم در اروپا

نشست روسای شوراهای کشوری حزب مردم در اروپا به اشتراک رفقا ولی محمد زیارمل و دیپلیوم انجنیرعمر محسن زاده اعضای هیات رییسه، حفیظ مصدق مسوول شعبه تشکیلات، تحت ریاست رفیق کاوه کارمل رییس شورای اروپایی ح.م.ا. شام روز دوشنبه ۱۱ می ۲۰۱۵ ترسایی از طریق شبکه پالتاک در رابطه با مسایل ذیل برگزار شد:

۱ـ ارایه گزارش تشکیلاتی - مالی سازمان‌های کشوری بر مبنای ایجابات یادداشت رییس ح م ا.

۲ـ نتایج سرپرستی « قیمومیت مالی » شوراهای کشوری از سازمان‌ های ولایتی داخل کشور.

نخست رفیق کاوه کارمل در رابطه با اهمیت شفافیت تشکیلاتی ساختارهای حربی ح.م.ا. صحبت نموده تذکر دادند که شفافیت تشکیلاتی ساختارهای حزبی ما از اهمیت مهمی برخوردار بوده و در تحکیم وحدت و دموکراسی حیات درون حزبی جداً اثرگذار است. همچنان تقویه بنیه مالی حزب و کمک مالی برای دفاتر شوراهای ولایتی ضرورت جدی کنونی است که هیات رییسه شورای اروپایی مصمم گردید تا جلسه کنونی را غرض بررسی موضوعات فوق اختصاص بدهد و گزارش‌های شوراهای کشوری را در این زمینه‌ ها استماع نماییم تا تصامیم لازم در مورد اتخاذ کرده بتوانیم.

سپس رفقا هر یک ولی محمد زیارمل و حفظ مصدق دیدگاه‌های‌ شان را در مورد اهمیت به موقع گزارش دهی شوراهای کشوری و مسایل مالی شوراهای حزب مردم در اروپا و ضرورت تقویه بیشتر وضع مالی حزب ابراز داشتند.

در نشست روسای شوراهای کشور بالنوبه رفقا هریک : اسد رهیاب رییس شورای کشوری المان، بصیر دهزاد رییس شورای کشوری هالند، لطیف زی رییس شورای کشوری فنلند، افضل بهار رییس شورای کشوری ناروی، داکتر آرین رییس شورای کشوری ایرلند، فاضل دلزاده رییس شورای کشوری اتریش، عمر کاوش رییس شورای سویدن و رفیق یاسین صادقی رییس شورای کشوری بلجیم حزب مردم افغانستان گزارش‌های فشرده‌ شان را پیرامون ساختار تشکیلاتی شورا‌ها و واحدهای حزبی‌ شان و چگونه‌ گی جمع ‌آوری حق، اعانه‌ ها و سرپرستی مالی ( قیمومیت مالی) ولایات مربوطه‌ شان ارایه نمودند. همچنان در جریان گزارش دهی برخی از روسای شوراهای کشوری سوال‌های پیرامون گزارش‌های ‌شان مطرح گردید که از جانب ایشان جواب ارایه گردید.

در ختم نشست روسای شوراهای کشوری رفیق کاوه کارمل ضم ارزیابی گزارش‌های روسای کشوری خاطرنشان ساختند که با وجود گزارش‌های شفاف شوراهای کشوری وضع کنونی ساختارهای حزبی در اروپا قناعت بخش نبوده و کار لازم در امر سرپرستی مالی ولایت‌های داخل کشور بسنده نیست. در رابطه با جمع‌آوری حق‌.م.ا. در داخل کشور اکنون بیش ‌تر از هر وقت دیگر ضرور است تا شوراهای کشوری و تمام ساختارهای حزبی ح.م.ا. تا سطح واحدهای اولیه حزبی در جمع‌آوری به موقع حق‌العضویت‌ها و اعانه‌ ها تلاش‌های مزید شان را انجام دهند و به ‌منظور تقویه بیشتر بنیه مالی حزب به اقدامات ابتکاری و ثمربخش تلاش نمایند. همچنان رفیق کاوه کارمل در رابطه با سرپرستی مالی و یا قیمومیت مالی بر ولایات کشور تاکید ورزیده خاطرنشان ساختند تا شوراهای کشوری در اروپا در جمع ‌آوری و انتقال به موقع پول جمع‌آوری شده به ولایات مربوطه توجه بیشتر از بیش معطوف دارند.

وظیفه کنونی حزب ما است که به خاطر بقا و رشد حزب، به خاطر تعیین سیاست اصولی و درست، به خاطر پیروزی آرمان‌های حزبی، اصل خدشه‌ ناپذیر دموکراسی درون حزبی را استحکام بیشتر بخشیم. برای این اصل اساسی زنده‌ گی تشکیلاتی حزب ما باید ساختارها و تشکیلات حرب شفاف تر ساخته شود و در تحکیم و رشد اعضای حزب توجه بیشتر مبذول گردد، با رفقایی که اکنون در سازمان‌های ما عضویت ندارند تماس‌های صادقانه و بی‌آلایشانه را برقرار سازیم.

رفیق کاوه کارمل ضمن سپاس و قدردانی از موضع ‌گیری اصولی منشی‌های شوراهای کشوری در رابطه با پشتیبانی همه ‌جانبه ‌شان از جریان پروسه وحدت حزب مردم با حزب متحد ملی و حزب ترقی وطن یادآور شدند که اطلاعات رسمی از داخل کشور می ‌رساند که پروسه وحدت با احزاب برادر متحد ملی و ترقی وطن، با حفظ ایتلاف احزاب و سازمان‌های دموکرات و ترقی‌خواه، در مرحله تفاهم جدی رسیده است و ما منتظر مژده‌ های روشن‌ تر و بشارت ‌دهنده‌ تر هستیم. به همین سبب نشست امروزی ما به خاطر اتخاذ تدابیر و آماده‌ گی برای به ثمر رسیدن این پروسه در کشورهای اروپایی اختصاص داده شد تا شوراهای کشوری حزب مردم افغانستان آماده‌ گی ویژه‌ یی برای تحقق این امر در دستور روز خود داشته باشند و باید با اعضای احزاب متحد ملی و ترقی وطن رابطه‌ ها را بیشتر استحکام بخشید و صمیمیت و اعتماد بیشتر را باید بین این رفقا تقویه نمود.

نشست روسای شوراهای کشوری حوالی ساعت ۱۱ شب پایان یافت.

بامداد ـ سیاسی ـ ۱ /۱۵ ـ ۱۶۰۵