گفتمان نقش و اثرگذاری جوانان در حیات سیاسی جامعه و راهبردها جهت بهبود آن

 

روز پنجشنبه ۱۳ حمل ۱۳۹۴ مطابق ۲ اپریل ۲۰۱۵ گفتمان در مورد نقش و اثرگذاری جوانان در حیات سیاسی جامعه و راهبردها جهت بهبود آن مطابق پلان‌های کاری ریاست تشکیلات شورای مرکزی حزب مردم افغانستان و کمیته جوانان حزب مردم از طرف ریاست تشکیلات در تالار کنفرانس‌های شورای مرکزی حزب مردم افغانستان برگزار شد.

در این گفتمان علاوه بر عده کثیری از جوانان نواحی مختلف شهر کابل اعم از دختر و پسر، یک تعداد از اعضای کمیته اجراییه حزب مردم افغانستان و اعضای شورای شهر کابل حزب مردم افغانستان نیز اشتراک نموده بودند.

گفتمان با بیانیه مختصر رفیق جیلانی رییس شورای شهر کابل حزب مردم افغانستان آغاز گردید و بنا به دعوت رفیق جیلانی، رفیق پوهاند داکتر محمد داوود راوش رییس حزب مردم افغانستان بیانیه مفصل و همه‌ جانبه‌ ای را در زمینه ایراد نمودند که مورد توجه و استقبال خاص حاضرین قرار گرفت.

داکتر راوش با یادآوری مختصر از تاریخ پر افتخار مبارزات مردم افغانستان از توطیه‌ها و دسایسی یادآوری نمود که وطن ما را از یک امپراتوری بزرگ به جغرافیای محدود کنونی تبدیل نموده است و تاکنون این توطیه‌ ها جهت عقب ‌مانده نگهداشتن و وابسته نگهداشتن کشور ما ادامه دارد.

او یکی از اهداف دشمنان مردم مرا تحمیل جهل و خرافات بر کشور دانسته و اضافه نمودند که با تاسف بر علاوه فقر و ناداری و معضلات اجتماعی گوناگون تاکنون مردم ما در آتش جهل می‌سوزند و از کاروان تمدن جهانی عقب نگهداشته شده‌اند.

رفیق راوش خاطر نشان نمود که مهمترین وظیفه جوانان را بیداری اذهان مردم و عشق و علاقه آن‌ها به تحصیل و آموزش علوم تشکیل داده و داشتن تعهد در برابر مردم و داشتن فکر جوان و بالنده را به آن‌ها توصیه نمود.

داکتر راوش ضمن توضیح وضع سیاسی در کشور علاوه نمود که حزب مردم افغانستان از جمله نیروهای پیشرو جامعه است و راهکار این حزب تفکر و عقاید آن یعنی مرام و برنامه حزب بوده و حزب نیروی مادی منسجم که عبارت از تشکیلات حزبی آن است را دارا می ‌باشد.

او تامین عدالت را از وظایف مبرم حزب مردم افغانستان دانسته و برای تحقق آن جوانان را به داشتن نظم و دسیپلین توصیه و کار را مایه افتخار و شرف هر فرد جامعه وانمود ساخت و آن‌ ها را به کار بیشتر به خاطر اعمار جامعه تشویق و ترغیب نمود.

رفیق راوش از نیروی بالنده و پوتنسیال عظیمی که در نسل جوان نهفته است یادآوری نموده و اظهار داشت که اگر هر یک از ما بتوانیم از این نیرو و استعداد خود به صورت آگاهانه و هدفمند استفاده مطلوب نماییم مصدر خدمات بزرگ و خارق‌العاده‌ ای خواهیم شد چنانچه به قول معروف اگر مگسی بداند که چه می‌ کند اسپی را از پا انداخته می ‌تواند.

داکتر راوش جوانان را از رفتن به افراط و تفریط برحذرداشته و در مورد اعتدال به تفصیل صحبت نمودند. داکتر راوش در زمینه اهمیت مطالعه و فعالیت‌های سازمانی و تشکیلاتی مطالبی را مورد بحث قراردادند.

رفیق راوش در اخیر از جوانان خواست تا آماده ایثار و فداکاری در راه آرمان‌های والای حزب و مردم‌ شان باشند و با اعتماد به آینده زنده گی نمایند.

بعد از صحبت داکتر راوش عده‌ای از جوانان اشتراک کننده در گفتمان سوالاتی را در مورد ریشه ‌های آرمانی حزب مردم افغانستان و پیوند این حزب با گذشته و نیز نقش حزب مردم افغانستان در وحدت و همبستگی نیروهای ترقی‌خواه و مناسبات آن با احزاب همسو در داخل و خارج از کشور مطرح نمودند که از طرف داکتر راوش پاسخ‌های روشن ارایه شد.

در این گفتمان عده‌ای از جوانان از عدم علاقه جوانان به سیاست و سرخورده گی نسل جوان در شرایط کنونی یادآوری کردند که از طرف داکتر راوش علل و عوامل آن طور همه‌جانبه و علمی مورد بحث قرار داده شد.

در این گفتمان رفیق دگرجنرال عزیز حساس یکی از خدمتگذاران باسابقه و محبوب کشور نیز اشتراک نموده بودند که طی صحبت کوتاهی ضمن ابراز خرسندی از حضور در میان این جوانان آگاه و با درک، آن را خاطره پرافتخار و فراموش ناشدنی برای خود دانسته و با احترام به نسل جوان و بالنده کشور آرزومندی خود را برای برقراری تماس و نزدیکی با آن‌ها در آینده اظهار نمودند و از جوانان خواستند تا درفش پرافتخار مبارزات دادخواهانه مردم را برافراشته نگه داشته و با گام‌های استوار و مصمم به سوی آینده حرکت نمایند.

شعبه تبلیغ و ترویج شورای مرکزی حزب مردم افغانستان

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۴/ ۱۵ـ ۰۲۰۴