تظاهرات گسترده مردم در لندن و نیویورک علیه اسراییل

تدروس آدهانوم ، مدیرکل سازمان صحی جهان ( WHO )  به شورای امنیت سازمان ملل گفت : بطور متوسط یک کودک در هر دقیقه در نوارغزه کشته می ‌شود.

 

 

منابع رسانه ‌ای عصرشنبه از تظاهرات گسترده مردم انگلیس درحمایت از فلسطین و اعتراض علیه اسراییل خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، تصاویر و فیلم‌های منتشر شده از این تظاهرات انبوه هواداران فلسطین را در لندن پایتخت انگلیس نشان می‌ دهد. برخی منابع خبری از برخورد پولیس با معترضان خبر دادند.پولیس لندن اعلام کرد که ۸۲ نفر از معترضان به بازداشت شده‌اند.

براساس این گزارش، خیابان‌های اطراف سفارت امریکا و اسراییل در لندن جهت مقابله با حملات احتمالی معترضان حامی فلسطین و مخالفان سرسخت سیاست‌های حمایتی دولت بایدن از اسراییل در جنگ با غزه به دستور پولیس متروپولیتن لندن بسته شد.

ویب گاه «میدل ایست مانیتور» نیز نوشت، ده‌ها هزار نفر درخیابان‌ های لندن در حمایت از فلسطین در یکی از بزرگترین تظاهرات در تاریخ انگلیس به خیابان‌های لندن آمدند. معترضان خواستار آتش ‌بس فوری در غزه هستند.

شبکه خبری «اسکای نیوز» نیز شمار حاضران در این تظاهرات را ده‌ها هزار نفر اعلام کرد.

انتظار می ‌رود جمعیت زیادی از معترضان حامی فلسطین در اقدامی اعتراضی از هاید پارک لندن به سمت سفارت امریکا در این کشور راهپیمایی کنند و علیه اسراییل و سیاست‌های دولت بایدن شعار سر دهند. پیشتر قانون ‌گذاران انگلیسی تلاش ‌های ناموفقی را برای متقاعد کردن برگزار کننده گان جهت به تعویق انداختن جریان این تظاهرات در امروز که مصادف با روز «آتش ‌بس» یا همان سالگرد جنگ جهانی اول است، انجام دادند که هیچ کدام به نتیجه نرسید.

پیش‌بینی شده بود که در جریان این راهپیمایی بیش از یک میلیون نفر معترض در حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن اقدامات اسراییل در غزه در این راهپیمایی شرکت کنند.

تدروس آدهانوم ، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت به شورای امنیت سازمان ملل گفت به طور متوسط یک کودک درهر دقیقه در نوارغزه کشته می ‌شود و هشدار داد هیچ کجا امن نیست و هیچ کس در امنیت نیست. وی افزود نیمی از ۳۶ شفاخانه غزه و دو سوم مراکز مراقبت‌های اولیه از کار افتاده‌اند و آنهایی که همچنان مشغول فعالیت هستند، با حجمی بسیار بیشتر از ظرفیت مواجه‌ اند. آدهانوم سیستم بهداشت و درمان غزه را در آستانه فروپاشی توصیف کرد.

در امریکا حامیان فلسطین دفتر روزنامه نیویورک تایمز را اشغال کردند

گروهی از حامیان فلسطین در امریکا در اعتراض به نحوه پوشش خبری روزنامه نیویورک تایمز از جنگ غزه دفتر این رسانه امریکایی را برای مدتی اشغال کردند و ضمن اعتراض به خط خبری این روزنامه خواستار آتش بس در غزه شدند.

براساس گزارش ایندیپندنت، از زمان آغاز تهاجم اسراییل به غزه اعتراضات مختلفی در امریکا در اعتراض به سیاست ‌های دولت جو بایدن و رویکرد رسانه ‌ای در حمایت از اسراییل برگزار شده است.

براساس این گزارش، هزاران معترض امریکایی روز پنج شنبه اعتراضات خود را از منهتن در مرکز شهر نیویورک آغاز کرده که باعث وقوع ترافیک شدید در این منطقه شده و سپس به سمت میدان تایمز و خیابان هشتم در نزدیکی دفتر روزنامه نیویورک تایمز رفتند.

معترضان که از سوی بخشی که خود را بلوک نویسنده گان معرفی می‌ کردند همراهی می ‌شدند برای مدتی وارد لابی ساختمان روزنامه نیویورک تایمز شده و آن را اشغال کردند.

آنها حوالی ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت محلی با شعارها و پلاکارهایی که روی آن خواستار آتش بس در غزه شده بودند وارد ساختمان روزنامه نیویورک تایمز شدند.

معترضان در ساختمان نیویورک تایمز عوامل این روزنامه را به همدستی با نسل کشی اسراییل متهم کردند و با سر دادن شعارهایی از این روزنامه خواستند : « راستش را بگوید».

همچنین معترضان روزنامه‌های ساخته گی از نیویورک تایمز در دست داشتند که سرخط  این روزنامه درباره جنایت جنگی اسراییل در غزه بود.

معترضان در ادامه از کارکنان این روزنامه خواستند که صراحتا از آتش بس در غزه حمایت کنند. روزسه شنبه گذشته نیز صدها نفر از حامیان فلسطین با تجمع در مقابل مجسمه آزادی در نیویورک خواستار آتش بس در غزه شده بودند.

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۳/ ۲۳ـ ‍۱۳۱۱

Copyright ©bamdaad 2023