کیف کانون تروریزم شده است !

 

والری بورت ، بیناد فرهنگ استراتیژیک

 

شناخت دشمنان آسان نیست. امروزه، اوکرایین را اغلب از روی تشبیه « دولت اسلامی ـ داعش »   می نامند. شباهت آنها همچنین در اینست که در هر دو مورد، مربیان و مشاوران سازمان سیا در آموزش جنایتکاران مشارکت دارند. براساس برخی گزارش ها، در تابستان، زلنسکی ماموریت سازماندهی ترور در قلمرو دونباس و حذف اعضای اداره منطقه خرسون را به رییس اداره اصلی اطلاعات وزارت دفاع اوکرایین کریل بودانوف، داده است. بودانوف در مصاحبه ای با «فایننشال تایمز» گفت که « فعالیت پارتیزانی » در مناطق تحت کنترول روسیه در حال افزایش است، حملات و خرابکاری ها « در همه جا انجام می شود، این فعالیت ها در روسیه و در بسیاری از نقاط دیگر انجام شده و خواهند بود». میتوان گفت که هر روز گزارش هایی از گلوله باران اهداف غیرنظامی در دونباس و دیگر مناطق آزاد شده منتشر می شود. اوکرایین از «هویتزر»های فرانسوی «سزار» و سیستم موشک توپخانه «هیمارس» امریکایی استفاده می کند. آنها را نیروهای خارجی اداره می کنند و مزدوران خارجی علیه سربازان روسیه می جنگند. در میان آنها مزدوران سوری نیز وجود دارند. این یکی از نمونه های اتحاد داعش و اوکرایین است. مشخص شده که اوکرایین از سلاح هایی علیه مردم غیرنظامی که توسط کنوانسیون های بین المللی ممنوع است، به ویژه از مین های زمینی ضد نفربر « PFM-1» استفاده می کند. پوتین در سخنرانی خود در ۲۱ ماه سپتامبر در جمع مردم گفت: «در « زاپوروژیه »، در منطقه « خرسون »، در لوهانسک و دونتسک، جنایات نیونازی‌ها در مناطق اشغالی منطقه خارکف را دیده‌ اند و می ‌بینند». وارثان «باندرا» و سرکوبگران نازی مردم را می ‌کشند، شکنجه می ‌کنند، آنها را به زندان می ‌اندازند، تصفیه حساب و قلع و قمع کرده و با غیرنظامیان بدرفتاری و توهین می کنند». نیروهای مسلح اوکرایین سرسختانه نیروگاه هسته ای «زاپوروژیه» را گلوله باران می کنند. در اروپا - نه هیچ کلمه محکوم کننده ای وجود ندارد. سوقصد علیه کارکنان اداره ای که پرچم روسیه بر فراز آنها برافراشته شده دایمی شده است. هدف کشتن فعالانی است که از دولت روسیه حمایت می کنند و ترساندن بقیه است. انفجاری در ساختمان څارنوالی جمهوری خلق لوهانسک جان څارنوال سرگیی گورنکو  و معاونش یکاترینا استگلنکو ، را گرفت. قربانیان ترور آلکسی کووالف ، معاون رییس اداره کشاورزی منطقه خرسون و ایوان سوشکو، رییس اداره روستای « میخاییلوفکا » در منطقه «زاپوروژیا» بودند. رییس روستای «ولیکی بورلوک » در منطقه خارکف یوگنی یوناکوف، معاون پولیس راهنمایی و راننده گی "بردیانسک" الکساندر کولسنیکوف، معاون اداره نظامی- کشوری همان شهر اولگ بویکو و همسرش لیودمیلا ، که ریاست کمیسیون انتخابات منطقه ای شهرستان برای همه پرسی را بعهده داشتند، کشته شدند. رییس اداره موقت منطقه خرسون ولادیمیر سالدو ، نیز احتمالاً مسموم شده بود. خوشبختانه پزشکان موفق به نجات او شدند. عاملان این حملات تروریستی و دیگر حملات چه کسانی هستند؟

به گفته الکسی افنتیف ، کهنه سرباز کارکشته نیروهای ویژه اداره اصلی اطلاعات، اینها شهروندان اوکرایینی هستند که توسط سرویس های ویژه اوکرایین استخدام شده اند. یوگنی فدوروف ، نویسنده وبسایت «امور نظامی » می نویسد: « شایان ذکر است که حدود دو میلیون شهروند اوکرایین در روسیه زنده گی می کنند. « تعداد کل اوکرایینی‌ های اتنیکی بیش از سه میلیون نفر است، که بیش از دو درصد جمعیت کشور است. حتا اگر احتمال بدهیم که 99 درصد این افراد از رژیم کیف حمایت نمی ‌کنند یا نسبت به آن بی ‌تفاوت است، آنگاه حدود 30000 نفر می ماند، که به طور بالقوه در معرض نفوذ سرویس های ویژه دشمن هستند».

لیو کورولکوف ، سرهنگ بازنشسته سرویس اطلاعات خارجی و کهنه سرباز گروه «ویمپل» معتقد است که « شناخت دشمنان آسان نیست. ظاهر و قیافه بسیاری کاملاً اسلاوی است، آنها به خوبی روسی صحبت می کنند. در بین افراد دیگر، پناهنده گان حل می شوند و از مرز عبور می کنند. آنها ممکن است در مناطق خارکف، بلگورود، کورسک ظاهر شوند». در ماه اگست، سرویس امنیت فدرال اطلاعاتی در مورد از بین بردن دو تروریستی که برای منفجر کردن یک خط لوله نفت در منطقه «ولگوگراد» آماده شده بودند، منتشر کرد. آنها مقاومت مسلحانه کردند و از بین رفتند. این افراد متعلق به گروه «رستروکت» بودند که در روسیه ممنوع شده است و توسط ماکسیم مارتسینکویچ ، با نام مستعار «تساک» ایجاد شده بود. ناتالیا ووک، اهل ماریوپول، از طریق استونی وارد روسیه شد و بمبی را در تیزرفتار داریا دوگینا ، جاسازی کرد. پس از آن، تروریست و همدستش بوگدان تسیگاننکو موفق به فرار شدند .چگونه به ترور واکنش نشان دهیم؟ نظرات مختلفی در این مورد وجود دارد. بوگدان بسپالکو، عضو شورای روابط خارجی وابسته به رییس جمهور فدراسیون روسیه، با قاطعیت می گوید: «خوب بود که ما دقیقاً چنین اقداماتی را در طرف مقابل سازماندهی کنیم. چرا دشمنان ما احساس آسیب ناپذیری می کنند؟ ما شبکه اطلاعاتی نداریم؟ ما "هسته های مخفی" خود را نداریم؟ آنها سلاح یا مواد منفجره ندارند؟ عملیات کارشکنی و خرابکاری کجاست؟ کجاست قتل های این فرومایه گان و سخنگویان، کارگزاران و مجریان عالیرتبه نظامی و سیاسی؟ این اوکرایین است که باید بترسد، نه ما». (در گذشته، بسپالکو رییس تشکیلات اجتماعی «اوکرایینی های روسیه » بود).

اولگ نمنسکی، سیاست شناس و مورخ، غیر از این فکر می کند: «اوکرایین واقعاً درگیر تروریزم دولتی است. اطلاعات موثق در دست است که تصویب و تأیید این اقدامات تروریستی در اوکرایین در بالاترین سطح صادر می شود. آنها این امر را  « ترور مدیریت شده » می نامند. اما روسیه نباید از اوکرایین الگو بگیرد و به کشوری تبدیل شود که فعالیت های تروریستی انجام می دهد. این بسیار خطرناک است و می تواند به یک هنجار جدید در روابط بین المللی تبدیل شود. در این صورت ما می توانیم در یک دنیای بسیار ترسناک قرار بگیریم ». در پایان ماه اگست، نماینده گان فراکسیون حزب «روسیه عادل - برای حقیقت»، لایحه ای در مورد شناسایی اوکرایین به عنوان یک کشور تروریستی به دومای دولتی ارایه کرد. به عقیده سرگیی میرونوف، رییس این حزب، اگر دولتی مسوول انفجار، آتش ‌افروزی عمدی یا سایر اقدامات خطرناک، به دلیل ایجاد خسارت قابل توجه به اموال و دارایی، سازماندهی یک گروه مسلح غیرقانونی و یک جامعه جنایتکار باشد و همچنین فراخوان هایی برای تصرف خاک روسیه باشد، باید به عنوان یک دولت تروریستی شناخته شود. این دقیقا همان چیزی است که مقامات اوکرایینی انجام می دهند./ راه توده

 

بامـداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۲ـ۱۴۱۰

Copyright ©bamdaad 2022