مانلیو دینوچی

 


به گزارش شبکه خبری سی ان ان تماس تیلفونی بین رییس ‌جمهور امریکا و جوزف بایدن و همتای اوکرایینی زلنسکی آنطور که باید به خوبی پیش نرفت زلنسکی معتقد بود که تهدید جنگی روسیه هنوز مبهم است و از بایدن خواست که لحن خود را آرام تر کند در حالی که رییس جمهور اوکرایین مواضع محتاطانه تری را اتخاذ می ‌کند رییس جمهور امریکا بر طبل جنگ می‌ کوبند، نیروهای اوکرایینی در دونباس در نزدیکی مناطق روس نشین دونتسک و لوگانسک تجمع کرده اند.
بر اساس گزارش‌ های ناظران ماموریت نظارت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا در اوکرایین، که رسانه های جریان اصلی ما (غرب ـ مترجم) آنها را با سکوت برگزار میکنند و فقط در مورد استقرار روسیه در مرزهای اوکرایین صحبت می ‌کند، واحد هایی از ارتش و گارد ملی اوکرایین که تعداد آنها حدود ۱۵۰۰۰۰ نفر است در مرز اوکرایین با روسیه مستقر شده اند. این نیروها توسط مشاوران و مربیان نظامی ایالات متحده و ناتو، مسلح و آموزش دیده اند و به طور موثر توسط  آنها فرماندهی می شوند.
براساس گزارش سرویس تحقیقات کنگره امریکا، ایالات متحده از سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۱۴ ترسایی حدود ۴ میلیارد دلار کمک نظامی به اوکرایین ارایه کرد که پس از سال ۲۰۱۴ به بیش از ۲.۵ میلیارد دلار افزایش یافت، به علاوه بیش از یک میلیارد از صندوق یاری رسانی «اعتماد ناتو»، که ایتالیا عضو آن می باشد نیز به این کشور کمک شده است. این تنها بخشی از سرمایه گذاری های نظامی قدرت های بزرگ ناتو در اوکرایین است.
به عنوان نمونه، بریتانیای کبیر قراردادهای نظامی مختلفی با کیف منعقد کرد و از جمله، ۱.۷ میلیارد پوند انگلیس برای تقویت ظرفیت‌های دریایی اوکرایین سرمایه ‌گذاری کرد: این برنامه شامل تجهیز کشتی‌ های اوکرایینی به موشک ‌های انگلیسی، تولید مشترک ۸ موشک با پرتاب پرسرعت، ساخت پایگاه های دریایی در دریای سیاه و همچنین در دریای آزوف بین اوکرایین، کریمه و روسیه است.


در چارچوب، هزینه های نظامی اوکرایین، علاوه بر سرمایه گذاری نظامی ایالات متحده امریکا و ناتو در اوکرایین، طرح ۱۰ میلیارد دلاری توسط اریک پرینس، موسس شرکت نظامی خصوصی امریکایی بلک واتر، که اکنون آنرا به «آکادمی» تغییر نام داده است، اجرا می شود.

بلک واتر مزدوران سیا، پنتاگون و وزارت امور خارجه را برای عملیات های مخفیانه ( از جمله شکنجه و ترور) استخدام می کند که در این فرآیند میلیاردها دلار به دست می آورد. نقشه اریک پرینس که توسط تحقیقات مجله تایم فاش شد، ایجاد یک ارتش خصوصی در اوکرایین از طریق شراکت بین شرکت « لنکستر ۶ » است، قرار است که اریک پرینس مزدوران را در خاورمیانه و آفریقا فراهم کند تا با همکاری سیا یک نیروی امنیتی برای اوکرایین ایجاد کند. البته مشخص نیست که دقیقاً وظایف ارتش خصوصی ایجاد شده توسط موسس بلک واتر در اوکرایین، که قطعاً با بودجه سیا تامین هزینه میشود، چه خواهد بود.
در این زمینه، به‌ ویژه نگران ‌کننده است که شویگو، وزیر دفاع روسیه، وجود شرکت‌ های نظامی خصوصی امریکایی در منطقه دونتسک را محکوم کرد که با استفاده از مواد شیمیایی ناشناخته، خود را برای اقدامی تحریک ‌آمیز آماده می‌ کنند. این می تواند جرقه ای باشد که باعث انفجار یک جنگ در قلب اروپا شود: حمله شیمیایی به غیر نظامیان اوکرایینی در دونباس، که بلافاصله به روس های دونتسک و لوگانسک نسبت داده شد که این عملیات توسط نیروهای اوکرایینی مستقر در منطقه صورت گرفت با این هدف که نیروهای روسیه را مجبور کند برای دفاع از روس تباران شرق اوکرایین در این مناطق دخالت نظامی کند.
گردان آزوف در خط مقدم و آماده کشتار روس ها در دونباس، مستقر شده است ، آزوف یک قطعه نیروهای ویژه آموزش دیده و مسلح شده توسط ایالات متحده و ناتو است که به وحشیگری بی اندازه نسبت به روس تباران در اوکرایین مشهور و متمایز است. قطعه آزوف که نیونازی ها را از سرتاسر اروپا زیر پرچم خود جذب و سازماندهی می کند، ریشه در لشکر «اس اس، داس رایش» دارد، توسط بنیانگذار آن آندری بیلتسکی فرماندهی می شود که به درجه دگروالی ارتقا یافته است. قطعه آزوف فقط یک واحد نظامی نیست، بلکه یک جنبش ایدیولوژیک و سیاسی است که رهبر کاریزماتیک آن بیلتسکی در درجه اول آنرا برای سازمان جوانان تاسیس کرد که با کتاب خود « کلمات رهبر سفید» به آموزش نفرت پراکنی در مورد روس ها در میان آنها بپردازد.

 

بامـداد ـ سیاسی ـ ۱/ ۲۲ـ۰۴۰۲

Copyright ©bamdaad 2022