حزب آبادی افغانستان هم زبان با نیروهای صلح طلب و ترقی خواه جهان بر این باور است که هیچ دلیل و بهانه ای نمی تواند تجاوز ترکیه برکشور مستقل و خود اراده سوریه ، بمباران دهکده های مسکونی ، کشتار مردم بی گناه و بی جا ساختن ده ها هزار انسان را توجیه کند.

تجاوز ترکیه به خاک سوریه درضدیت آشکار با منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه شماره ۲۲۵۴ شورای امنیت  آن سازمان بوده و پیامد های ناگواری ازجمله گسترش تروریزم و بازگشت گروه های تروریستی به ویژه داعش به منطقه، ازجمله به کشورجنگ زده افغانستان می گردد.

حزب آبادی افغانستان  با تکیه بر اصول و اهداف مرامی  خود این تجاوز را تهدید مستقیم علیه امنیت سوریه و شهروندان کردی آن درمناطق شمالی و شمال شرقی آنکشورـ روژاوا ، شرق میانه و صلح جهانی دانسته از شورای امنیت  سازمان ملل متحد، مجامع بین المللی و بشریت دادخواه می طلبد تا با اتخاذ تدابیر لازم  ترکیه را به مسوولیت پذیری دراین خصوص وادارند.
ما یکباردیگر بر استقلال، حق خود ارادیت و تمامیت ارضی کشور سوریه تاکید نموده ، خواستار فوری قطع تجاوز وعقب نشینی بدون شرط نیروهای نظامی ازخاک سوریه میباشیم.

 ازدید ما ادامه گفت و گوهای سیاسی زیرنظرسازمان ملل متحد ومذاکرات آستانه (نورسلطان ـ قزاقستان) برای دستیابی به یک راه حل سیاسی فراگیر برای بحران این کشور و قطع مداخله از برون لازمی میباشد.

حزب آبادی افغانستان منحیث یک سازمان سیاسی صلحدوست و دادخواه همزبان وهمدوش با تمامی نیروهای صلح طلب جهان ادامه جنگ ، مداخله و اقدام های نظامی را محکوم نموده ، خواستار خاموش کردن هرچه زود ترشعله های جنگ خانمانسوز و تباه کن در سوریه بوده، برای خلق دلیرسوریه و جهانیان درامر دستیابی به صلح  و بهروزی آرزوی پیروزی دارد.

 

زنده باد صلح درجهان !

 

دارلانشای حزب آبادی افغانستان 

دکتر داوود راوش

رییس حزب آبادی افغانستان

 

 

بامداد ـ زنده گی سازمانی ـ ۵/ ۱۹ـ ۱۵۱۰

 

Copyright ©bamdaad 2019