حمله نیروهای هوایی هند بر پایگاه های تروریستان در خاک پاکستان

 

نیکی هیلی در سخنانی گفت: پاکستان در حمایت از گروه های تروریستی سابقه ای طولانی دارد و آمریکا تا زمان تصحیح رفتار اسلام‌آباد نباید حتا یک دلار به این کشور کمک مالی انجام دهد.

 

روزنامه «هندوستان تایمز» روز سه شنبه به نقل از مقامات هندی اعلام کرد که  ۱۲ جت « میراژ ۲۰۰۰» قوای هوایی هند ساعت ۴ صبح امروزسه شنبه، سه پایگاه شبه نظامیان در مناطق « بالاکوت »  ، «  مظفرآباد »  و « چاکوتی»  در خاک پاکستان را بمباران کردند.

به گفته یک مقام نظامی هند، جنگنده های نیروی هوایی مجهز به بمب های لیزری بودند. پایگاه گروه تروریستی « جیش محمدی »  در منطقه بالاکوت بزرگ ترین پایگاه این گروه محسوب می شود.

شهر بالاکوت واقع درایالت خیبر پشتونخوا پاکستان در۵۰ کیلومتری خط واقعی کنترول در منطقه کشمیر قرار دارد.

این نخستین بار از سال ۱۹۷۱ ترسایی تا اکنون است که جنگنده های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترول عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده اند.

درهمین حال مقامات هندی دسترسی به اینترنت را درمنطقه کشمیر مسدود کرده اند. تمام پایگاه های نیروی هوایی هند در ایالت های پنجاب و هریانا به حالت آماده باش درآمده اند.

اس . سرینیواسان ، قوماندان پایگاه نیروی هوایی هند در چندی گر گفت: ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.

به گفته مقامات هندی، پاکستان برای مقابله با جنگنده های« میراژ ۲۰۰۰ » هند، جنگنده های اف ۱۶ خود را به منطقه اعزام کرده است، اما این جنگنده ها نتوانسته اند از بمباران اهداف مشخص شده جلوگیری کنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند صبح امروز یک جلسه فوری با مقامات دولتی و امنیتی هند برگزار کرده است.این حمله  قوای هوایی هند چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی « پلواما » واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق می افتد.

در حمله روز پنجشنبه ۲۵ دلو ۱۳۹۷ ، به نیروهای نظامی هند در منطقه « پلواما » در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه تروریستی « جیش محمدی »  موتر خود را در کنار یک سرویس حامل نیروهای نظامی هند منفجر کرد. در این حمله بیش از ۴۰ نیروی نظامی هند کشته شدند.

گروه تروریستی « جیش محمدی »  مسوولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را « عادل احمد دار» معرفی کرده است.

در سال ۲۰۱۶ ترسایی  حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر « اوری» به کشته شدن ۱۹ سربازهندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهـد .

به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از ۳۵ شبه نظامی و ۹ نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.

رویارویی نظامی پاکستان و هند، تنش ها میان این دو کشور همسایه را وارد مرحله جدیدی کرد. هند پس از حمله تروریستی اخیر در« پلواما ـ کشمیر »  پاکستان را به واکنش متقابل نظامی تهدید کرده بود.

در یک گزارش دیگر منابع ایرانی آمده است که نیکی هیلی ، نماینده پیشین امریکا در سازمان ملل متحد در حمایت از حمله نظامی هند از دونالد ترامپ خواست تا فشارهای بین‌المللی علیه پاکستان را بیشتر کند.

 

نیکی هیلی در سخنانی گفت:،پاکستان در حمایت از گروه های تروریستی سابقه ای طولانی دارد و آمریکا تا زمان تصحیح رفتار اسلام‌آباد نباید حتا یک دلار به این کشور کمک مالی انجام دهد.

وی درحمایت از اقدامات دولت ترامپ در اعمال محدودیت‌های مالی علیه دولت اسلام‌ آباد گفت، امریکا تا اکنون به حمایت‌های مالی خود در برابر پاکستان متعهد بوده است اما در مقابل اسلام‌  آباد تنها با مواضع امریکا در سازمان ملل مخالفت کرده است.

به گفته نیکی هیلی، امریکا در سال ۲۰۱۷ ترسایی یک میلیارد دلار به پاکستان کمک کرد که بیشتر آن به ارتش پاکستان تزریق شد.

نیکی هیلی که تا آخر سال گذشته به‌ عنوان نماینده امریکا در سازمان ملل متحد  مشغول به فعالیت بود مدعی شد، پاکستان برغم دریافت کمک‌های مالی امریکا به گروه‌های تروریستی در کشتار سربازان امریکا در افغانستان کمک کرده است.

 

 

بامداد ـ سیاسی ـ ۲/ ۱۹ـ ۲۶۰۲

 

استفاده ازمطالب بامداد با ذکر ماخذ آزاد است.